Arbeidsmarkt voor ab initio's

En er trappen er een hele hoop in.

Stond laatst ook weer met open mond te kijken.
Had motorrijles samen met een jongen die een hogeschool combi doet met de opleiding bij Stella.

Nadat ik vertelde dat het vrij moedig en optimistisch was om nu een vliegopleiding te beginnen kreeg ik als reactie: 'huh, hoezo, er zijn toch altijd vliegers nodig?' ...........

:eek:

Ik wist dat ze dat bij stella vertelden, ik was er afgelopen november op een open dag. Zag toen dat die school het voor mij niet ging worden. Toen vertelden ze dat ook al, als je een beetje hier op airwork kijkt kom je er snel achter dat wim de directeur toch andere praat verkoopt dan de realiteit. Vindt het wel schandalig dat ze dit nog steeds verkopen. Misschien is het ook wel wat voor een toekomstig piloot om zelf ook nog beetje research te doen. Zou ik in elk geval wel doen :eek:
 
Uit een Email voor de open dag:

Goedenmorgen,

Hartelijk dank voor jouw bezoek gisteren aan onze informatiedag op Maastricht-Aachen Airport.

Hierbij ontvang je op jouw verzoek de presentatie in PowerPoint over de opleiding Verkeersvlieger.




Wij hopen dat wij jou hiermee van dienst zijn geweest.

Heb je nog vragen? Laat het ons gerust weten.

Met vriendelijke groet,


W.S.

Hij gaf toen een speech als algemeen directeur en stelde zich ook zo voor. Naar mijn weten was hij dus de directeur.
 
Last edited by a moderator:
W.S. is niet de directeur maar een PR persoon die al sinds de Rob v/d Sigtenhorst jaren de meest geweldige verhalen verteld over hoe goed de markt wel niet is. En dat dit DE tijd is om aan een opleiding te beginnen.

Tja wat doe je eraan... :bwah:
 
W.S. is inderdaad niet de directeur. alleen het mannetje wat gaat over de open dagen en zo. Dus Altimiter heeft gelijk. je moet natuurlijk wel zelf ook nadenken en niet zomaar alles geloven wat zo'n pr mannetje zegt. want uiteindelijk blijven alle vliegscholen gewoon commerciele bedrijven dus die dikken het allemaal aan.

ps: E.H. is de directeur.
 
Last edited by a moderator:
In de tijd van RvdS kwam hij pas in beeld toen de hele toko al door Stella was overgenomen.
Een soort ad-interim directeur waarna hij het stokje aan EJ heeft overgedragen als ik mij niet vergis.
 
Hey JPC :D

Dit is niet het geval. :D
In de tijd van R/V Sigtenhorst werd de school uiteindelijk geleid door Mevr v/d Sigtenhorst waarna Dhr Sch. interim directeur werd.
Uiteindelijk heeft hij het stokje over gegeven aan dhr H.

Dhr Sa. was bij beide scholen actief, Beide als PR man.
Correct me if I am wrong, maar volgens mij is dhr Sa. via Dhr Z. bij v/d Sigtenhorst binnengekomen en deed hij eerst PR bij IFTC.
 
Last edited by a moderator:
Haha mijn excuses voor dat ik zei dat het de directeur was. Dit is dus overduidelijk niet het geval. En hij bracht het inderdaad zo dat je NU in moest stappen. Toen had ik het al weer snel gezien, effe paar dagen research doen op airwork doet ook veel goed! :D
 
Even back on topic -> Arbeidsmarkt voor ab initio´s i.p.v. .....

Veel replies op dit topic van werkende collega´s en weinig van A.I.´s en jongens en meiden in opleiding. Ben benieuwd, naar de laatse paar klassen die hun opleiding afgerond hebben (maakt niet uit welke school), iedereen thuis?, enkeling toch een baan? En wat de vliegscholen nog doen voor diegene?

Groeten
 
Even back on topic -> Arbeidsmarkt voor ab initio´s i.p.v. .....

Veel replies op dit topic van werkende collega´s en weinig van A.I.´s en jongens en meiden in opleiding. Ben benieuwd, naar de laatse paar klassen die hun opleiding afgerond hebben (maakt niet uit welke school), iedereen thuis?, enkeling toch een baan? En wat de vliegscholen nog doen voor diegene?

Groeten

Ik ben net 2 weken klaar met mijn opleiding en het is volkomen kansloos op het moment, heb deels het voordeel dat ik 19 ben maar dat is ook gelijk mijn nadeel. Een vriend van me vliegt Caravan in Indonesie (600$ de maand) en belde me met de info dat er nog mensen gezocht werden, ik meteen gesolliciteerd en kreeg binnen 10 minuten een reactie met de informatie dat ik te jong was.

Heb gisteren ook bij CAE gesolliciteerd bij Ryanair en Lion Air. Mij werd verteld dat er een kleine kans was om bij Ryanair op gesprek te kunnen tot ongeveer December en de klassen voor Lion Air zouden tot +- Maart gevuld worden.

Misschien is het wel "leuk" als ik een blogje op start, dat is eens wat anders dan iemand in opleiding. Denk dat het goed is voor mensen die een opleiding gaan doen om te zien hoe iemand werkloos is na zijn opleiding ipv alleen maar verhalen van hoe mooi zonsopgang wel niet is in een Warrior. Jammer dat ik geen idee heb hoe je een mooi blogje maakt.
 
Misschien is het wel "leuk" als ik een blogje op start, dat is eens wat anders dan iemand in opleiding. Denk dat het goed is voor mensen die een opleiding gaan doen om te zien hoe iemand werkloos is na zijn opleiding ipv alleen maar verhalen van hoe mooi zonsopgang wel niet is in een Warrior. Jammer dat ik geen idee heb hoe je een mooi blogje maakt.

Prima idee Naudjuh, ik ben nu in de tijd voordat ik ga kijken naar een vliegopleiding (ben nu 22 en alsnog me havo afmaken tja...) me ook serieus aan het verdiepen in wat mij er na de opleiding te wachten staat.

In ieder geval om terug te komen op jouw Blog idee. Ik heb hiervoor ook een ICT gedaan en ben opgegroeid met computers. Kortom: Nerd genoeg om een blog te beheren. Ik kan je helpen, en mocht je er echt niet uit komen kan je het zelfs samen doen (lees: jij schrijft, ik zorg dat het erop geplakt wordt).

PM maar als je interesse hebt!

- Slipstream
 
Sinds december klaar met de opleiding. Zoals Naud al zei, volkomen kansloos!
Zelfs in GA kom je niet aan de bak (Al is het alleen al om vliegtuigen de schrobben)
Het is echt te dramatisch voor woorden en dat is niet goed voor het moraal. Misschien is een half jaar thuis zitten nog relatief kort maar voor mij voelt het alsof het al veel langer is en er moeten knopen doorgehakt worden!

Na die intensieve opleiding donder je gewoon in een gat dat je soms niet weet waar je het moet zoeken. Je wilt graag vliegen, banen zijn er niet en als je jezelf wilt onderscheiden moet je nog meer poen op tafel gooien. Ook dit geeft helaas geen enkele garantie op succes. Het tij gaat vast wel weer keren maar wanneer??

Lets hope for the best.

Greetz
 
Ik ken ook een jongen die bijna klaar is bij Stella.

Dat is dan ook niet echt handig. Echt balen hoor als je nu klaar ben. Verder id van de nu net afgestudeerde jongens en meisjes een blogje op het net zou leuk zijn. Wat jullie actieplan is en hoe jullie uiteindelijk wel aan een baan komen.

Ben benieuwd
 
Haha mijn excuses voor dat ik zei dat het de directeur was. Dit is dus overduidelijk niet het geval. En hij bracht het inderdaad zo dat je NU in moest stappen. Toen had ik het al weer snel gezien, effe paar dagen research doen op airwork doet ook veel goed! :D

Maar je gaat toch alsnog nu instappen?
 
Deze crisis in de luchtvaart heeft zich pas hersteld tot het niveau van 2008 over 4 jaar. Dat verwacht mijn baas althans. Vraag mij ook echt af of de mensen die nu een opleiding gaan doen wel enige research gedaan hebben?

Als het niveau zich in 4 jaar herstelt tot 2008, zijn er namelijk nog wel steeds nieuwe vliegers van opleidingen bijgekomen. Militaire vliegers mensen die al dan niet genoodzaakt door vliegen vanaf de pensioensgerechtigde leeftijd....

Zorg nu zeker dat je eerst een alternatieve opleiding afrond, voordat je aan een vliegopleiding begint.

Hoe zou jij het vinden als je aanboord van een vliegtuig zat op weg naar je vakantie bestemming. De crew heeft alleen maar brandstof voor de trip er naar toe, en het weer is er slecht en zelfs onder de minima. Het is herfst er hangt een dikke laag mist en de ILS is o/s. (out of service) Maar ja, het kan wel slecht zijn nu en onder de minima, maar het zal vast CAVOK zijn als wij aankomen. Zo niet........

De zomers in de luchtvaart zijn altijd maar van hele korte duur, dus zorg ALTIJD dat je voldoende alternate en reserve fuel bij je hebt.

Grtz Mike5
 
Back
Top