geschikte games

Ben het ook met je eens, die games helpen je inderdaad niet door de selectie! Ik bedoelde eigenlijk precies het zelfde aan te geven --> Denk niet dat je even door de eerste selectie loopt door even een paar potjes cod4 te spelen.
Misschien heb ik het gewoon inderdaad niet op dat vlak, maar toch ga ik wel nog eens een 3de keer proberen. Ik ga inderdaad ook verder niet extra oefenen met al die simulators of dergelijk wil het wel op me eigen kunnen doen.
Ik zeg ook zeker niet dat je het niet moet proberen, integendeel :cool:
 
Ik ga inderdaad ook verder niet extra oefenen met al die simulators of dergelijk wil het wel op me eigen kunnen doen.

Dat klinkt nou ook niet echt verstandig. Voor een groot deel kan je selecties (net als type ratings, examens etc) behalen puur door training, training, training. Hoe meer training, hoe meer routine bepaalde handelingen worden, hoe meer bitjes je over hebt etc. Sommigen hebben op 1 vlak minder training nodig, maar hebben dan vaak op een ander vlak weer meer tekort. Maar niemand kan van nature een vliegtuig besturen, noch Grand Prix's winnen zonder training. Rossi rijdt al vanaf dat hij kind is, die oefent dus al heel lang en heeft mega veel routine en gevoel opgebouwd. Bob Hoover was (is) de beste stick and rudder vlieger aller tijden (volgens Chuck Yeager), maar zoals je hier kan zien was dat "gewoon" een kwestie door van jongs af zichzelf tot in perfectie trainen.

Je moet niet denken dat je alleen geschikt kan zijn als je bepaalde truukjes van nature vanaf geboorte kan doen. Het is niet zo dat je "the touch" hebt of niet, dat is achterhaald. Een bepaalde basis aanleg moet je wel hebben, maar de rest is echt puur oefenen en studeren.

Je kan bijvoorbeeld naar IST Flight Training, zij zijn gespecialiseerd in voorbereidingen op selecties, gradings, examens etc. Dan kan je bijvoorbeeld in overleg een paar sessies in de fixed base sim maken, bijvoorbeeld inclusief engine failures op een twin, met snelheids veranderingen en zo. Dan krijg je ook hele goede andere oefeningen meteen mee (instrument scanning, cockpit management, communicatie, prioriteiten stellen, stress management etc etc). Better safe then sorry.
 
Wat ik jullie aanraad,

Kijk is een keer naar het programmatje van tjeerd en koop nog verder helemaal geen voetpedalen etc.
Kijk hoe de pedalen werken bij kennisbank, en stamp deze afbeelding in je hoofd!
Ga dan gewoon rustig zonder pedalen met je voeten in de lucht oefenen, en zeg in jezelf bijv:

"linkervoet pedaal naar voren in drukken" = pizza punt naar links bewegen. En dan ga je zo voor elke beweging dit in jezelf oefenen, vergeet ook niet denkbeeldig een joystick in je hand te nemen en te denken dat je hem recht op moet houden!

Dit heb ik als voorbereiding gedaan en je kunt het op elk tijdstip van de dag oefenen, zelfs in je bed.
PO-1 gehaald, GVSS herkansing over 2 jaar ivm leeftijd(belastbaarheid)

Succes ermee,
 
Voor een groot deel kan je selecties (net als type ratings, examens etc) behalen puur door training, training, training. Hoe meer training, hoe meer routine bepaalde handelingen worden, hoe meer bitjes je over hebt etc.

Ik denk dat je hier inderdaad een punt hebt. Door bepaalde handelingen te automatiseren, hoef je je hier minder op te concentreren. (Ik denk dan aan bijvoorbeeld instrument interpretatie als we het over de gvss hebben)

Het enige nadeel is natuurlijk wel dat er een kans is dat je bepaalde handelingen verkeerd aanleert, maar hoe groot is de kans eigenlijk dat je in een spel als Flight Simulator jezelf dit aanleert?? Want is het ook niet zo, dat FS een goede bijdrage levert wat betreft instrument interpretatie??
 
Ik zou zeker oefenen voor een selectie. Ook al is het alleen voor het gevoel. Met wat meer oefening ga je zelfzekerder die test in en presteer je beter, daar ben ik van overtuigd.

Ook hoef je achteraf niet te denken 'Had ik dit maar gedaan..' of 'Had ik dat maar gedaan..'
 
Voor GVSS lijkt me instrument interpretatie oefenen met flight simulator inderdaad best wel handig. Sowieso even een keer oefenen met het balletje in het midden houden en de neveneffecten van gas geven onder de knie krijgen, of op zijn minst begrijpen.
 
Klopt, ik denk dat wanneer je de theorie pas voor het eerst onder ogen krijgt in het blauwe boekje en je dus een heleboel theoretische informatie moet verwerken om het tijdens de gvss in één keer om te zetten naar praktijk, dit aardig lastig gaat worden...
 
als voorbereiding op de Klu een heel avondje gaan drinken klinkt een beetje te mooi om waar te zijn vind je niet :p

maar goed, weer even on-topic ;)

Een van de wijze lessen die me altijd bij is gebleven, en ik citeer commandant EMVO: "Vliegen leer je aan de bar." Het heeft me toch aardig geholpen moet ik zeggen...

Maar om voor de verandering maar eens serieus te antwoorden: waar je echter naar toe wilt voor je PO-1 is dat je alle correcties uit kunt voeren zonder na te denken. Ga gewoon tot in den treure voor jezelf langs "wat als het puntje naar achter gaat, wat doe ik als hij naar links valt, hoe beweeg ik hem naar rechts"; oftewel kweek "muscle memory" zodat je alles zonder na te denken kunt doen. Zo kun je je maximaal blijven concentreren op het pizzapuntje en gelijk corrigeren zonder dat je elke handeling nog moet overdenken.

:naund:

Van Kooten bedoelt ook niet het Bierspel.. maar het Bubbels-spel.. 7 flessen voor 7 man.. kom je een heel end. Verder niet bij je selectie vertellen dat je alcoholist bent he? - btw. studenten worden door de gezondheidszorg niet in het onderzoek naar alcoholisme meegeteld, omdat anders de resultaten teveel afwijken.

:eek:fftopic:

Haha - alles lekker in de states Jrz?

Ik moet zeggen, hier wordt eigenlijk te weinig gebubbeld. Schande! Ik weet het, maar plat zuipen werkt gewoon beter hehe.
 
Ik moet zeggen, hier wordt eigenlijk te weinig gebubbeld. Schande!

Moeten ze maar zorgen dat de leeftijd voor Amerika 21 is voordat ze maar iedereen hierheen sturen! Tis moeilijk leven zo ;)

En gewoon naar de PO-1 gaan, leuk als je alles haalt door de trucjes van te voren veel te oefenen maar wie hou je dan voor de gek?

Groeten!
 
Moeten ze maar zorgen dat de leeftijd voor Amerika 21 is voordat ze maar iedereen hierheen sturen! Tis moeilijk leven zo ;)

Ja, daar ben ik ook voor! Iedereen onder de 21 kent blijkbaar het verschil tussen bubbelen en zuipen niet... Essentieel!
 
Verklaar u nader?

Nou, een groepje die dezelfde dag vóór ons de PO1 hadden gehad, kregen bij wijze van proef naast de normale test ook nog een hele andere test voorgeschoteld. Deze test zou de oude moeten gaan vervangen. De nieuwe test telde nu echter niet mee bij het resultaat omdat hij nog in de proef fase verkeerde. Dat is wat ik heb gehoord.

Ik heb zelf nog gewoon de "oude" test gehad, dus ik weet niet in hoeverre de oude van de nieuwe test verschilt. Ik hoorde wel kreten als "niet te doen" en "echt veeeeeeel moeilijker"

Maar nogmaals, dit is alleen wat ik heb gehoord en ik weet niet wat waarheid is en wat niet.
 
Ik heb dus wel nog een hele hoop andere testen gemaakt op de po1 dag. En ons werd ook verteld dat de selectie procedure over x aantal maanden anders kan zijn.

Door airwork en Top gun Holland is er veel info bekend over de selectie en met name po1, dat die test dus niet echt meer werkt om juist die specifieke eigenschappen van de kandidaten te testen waar de Klu naar opzoek is.
( dit werd ons verteld op de po1 dag )
 
en Falcon 4, Allied Force PC ? Ik heb gehoord dat dat goed schijnt te zijn? Heel groot instructie boek over vliegen met F16's zou er bij zitten, met compas/horizon leren lezen en hoogte Stall, ROT enzo
Iemand ervaring hiermee?

Het is zeker een goede simulatie, al vind ik hem een beetje statisch aanvoelen; de F16 vliegt superstrak door de lucht, zonder emotie zou je kunnen zeggen. Ook bij het landen geeft de vering van het landingsgestel geen cm mee, erg statisch allemaal. Maar het vliegen is leuk, vooral bommetjes droppen op verschillende manieren (radargestuurd, optisch gestuurd, weet ik het) is erg leuk om te doen, en staat angstaanjagend goed uitgelegd in de 716 pagina's tellende PDF handleiding die je erbij krijgt :airforce: Daar staat echt ALLES in uitgelegd :)

Ook is het gaaf om je eigen missie te maken, ik vind het bijvoorbeeld leuk om een vliegveld op te blazen welke verdedigt wordt door een SAM-site. Je komt aanvliegen, je zoekt de target op in je radar, stelt de radar in, dropt je bom, en dan maken dat je wegkomt voor die vijandelijke SAM missiles :D

Wat ook een nadeel is, is dat de simulator er gewoon niet uitziet, maar ja, who cares...
 
Als je het mij vraagt heb je geen zak aan die falcon simulators voor po1/gvss of wat dan ook.

Maar wat OFX ook al zegt, het is wel heel vermakelijk om te doen:D
 
Het is inderdaad gaaf! Maar het zal je niet helpen bij GVSS. ;)
 
Het werkt inderdaad niet bij je keuring, daarvoor kun je beter helikopter vliegen met FS:X. Dat snelle corrigeren met hand en voeten is een prima oefening voor de algehele coördinatie. Vooral ook omdat het totaal niet lijkt op iets wat in de keuring zit, waardoor je jezelf ook niks verkeerds kunt aanleren.
 
Wat je misschien wel kan proberen is in FSX met de C172 level te vliegen en bochten te draaien. Maar ga dit niet die-hard oefenen, het wijkt natuurlijk altijd af van de GVSS! Je wilt jezelf natuurlijk niks verkeerd aanleren;) Maar gewoon wat level vliegen oefenen kan geen kwaad denk ik..
 
Back
Top