Een cadet opleiden kost Ryanair rond de 15K, dat vind ik niet zeer weinig geld. Waarom zouden ze meer mensen aannemen dan ze nodig hebben volgens jou? Kom eens met een argument. Mensen suggereren hier steeds dat ze dat express zouden doen.
Ook de verkoop van een kist is een proces wat maanden duurt. Je kan niet even de verkoop van een kist uitstellen. Hoe zou de kopende partij daar mee om kunnen gaan? Dat is dus een beetje een vreemde suggestie.
Veertig kisten tekort valt wel mee? Dat zijn meer kisten dan veel maatschappijen in totaal hebben, denk daar eens over na.
En er is inderdaad bekend wanneer er wordt gestopt met aannemen, in october 1012 ongeveer. Af en toe zal er even een pauze in de aannames zijn omdat er genoeg mensen in de pool zitten om de TQ's te vullen, maar in pricncipe gaat het tot die tijd gewoon door.
We krijgen er nog minimaal 4 nieuwe sims bij de komenden tijd! Mooi hoor. Toch hebben we zoveel mensen nodig dat we ook nog steeds CAE en SAS gebruiken. (en ik kan inderdaad niet altijd alles hier posten, maar ik probeer wel hints te geven
, we komen hier om elkaar te helpen en zeker voor nieuwe mensen in de Luchtvaart is het belangrijk dat ze correcte informatie krijgen, hun carriere keuzes kunnen er van afhangen. Daarom is het belangrijk om feiten te posten en niet dingen te verzinnen om zelf beter te lijken of om mensen mee aan te vallen zoals vaak voorkomt.)
Maar wat is je punt precies. Denk je dat we momenteel niet aannemen of heb je een mening over BALPA ofzo?
On topic.
BALPA heeft zich momenteel terug getrokken, na een handtekeningen campagne van Ryanair vliegers en om niet de schuld te krijgen van eventuele ontslagen en base closures.
MOL wil echter dat ze zich formeel terug trekken en tot die tijd gaat de oorlog door. We hebben het gevoel dat hij wel eens de duurdere vliegers in de UK overbodig zou kunnen maken (door kisten te verplaatsen in de winter) om ze vervolgens als Brookfielders weer aan te nemen. Dat zou een sterk signaal naar BALPA zijn en veel geld in salarissen, verzekeringen en pensioenen besparen. Bovendien heb je dan de overheid er mee want die draaien in de tussentijd voor de kosten op. Dat was ook de reden voor de unpaid leave vorig jaar. Dat heeft de overheid een vermogen in uitkeringen gekost en was een signaal om de kosten in STN te verlagen. (or else we leave and fire the staff, ala VLC).
Anyway het zijn spannende tijden, laten we hopen dat het meevalt. Er staat veel op het spel voor de Ryanair mensen, dus wederom het verzoek om geen onzin te posten, open daar een ander topic voor.