Airwork vlag gaat de wereld rond!!!

Mooie foto, net alsof hij de top van het een of ander heeft bereikt na een zware beklimming.

Niet om het 1 of ander, maar UKpilot staat zo te zien gewoon even op de top van Mt. Fuji. Als dat zo is: chapeau, want dat is toch wel even een middagje klauteren. Ik heb alleen maar foto's van bovenaf.
 
Vlag Brengen

Vlag Brengen

@imo apita,

Ik zou hem maar wat graag naar Florida komen brengen, maar eeh, kan ik dan meteen even bij je komen logeren :) Ben alleen bang dat er dit jaar geen vakantie meer voor me in zit, planning heeft me al verteld dat ik het wel op m'n buik kan schrijven.

@ Airworkers

Maar ik heb dus inmiddels ook de vlag weer, de volgende kan zich aanmelden om de vlag mee te nemen!

Heb hem net meegehad naar Gabon, echter mag je daar nergens foto's maken op vliegvelden en we hadden ook geen leuke dames mee (helaas :niet_bli:)

Affijn, stuur me een PM en ik zal proberen de vlag bij je te laten komen.

Groeten

:radar: André :radar:
 
@imo apita,Heb hem net meegehad naar Gabon, echter mag je daar nergens foto's maken op vliegvelden en we hadden ook geen leuke dames mee (helaas :niet_bli:)

Deze is in Libreville.

Gabon%207.jpg
 
Touch and Go,

Wanneer was je daar? we hadden daar een biertje kunnen doen man!

Ik was er vorige week, maar goed, ik kom er voorlopig niet meer, ga veeeeeeeel liever naar Lagos :stapelge: :blabla:

Groeten

:radar: André :radar:
 
Kan je hem naar LUX laten komen in de komende week?
Dan kan 'ie Johannesburg, Nairobbery, Atlanta en NYC zien..
 
Supi, je kan hem van mij krijgen als ik terug ben...je weet waar ik naartoe ga, maar dat laat ik even op Airwork over aan t raadplaatje ;-)
 
Niet om het 1 of ander, maar UKpilot staat zo te zien gewoon even op de top van Mt. Fuji. Als dat zo is: chapeau, want dat is toch wel even een middagje klauteren. Ik heb alleen maar foto's van bovenaf.

idd, op de top van Mt. Fuji. Een nachtje wezen klimmen, met zonsopkomst op de top!
 
Verslag van trip naar Tannheim met vlag

Teksten: NazgulAir
Foto's: Chaseplane.nl

17 juli 2009

Zoals altijd is het weer de grote spelbreker. Een koufront trok een brede band met venijnig weer noordoostwaarts en het was maar de vraag of de staart op tijd onze bestemming zou zijn gepasseerd. "Doe maar rustig aan met het opstaan hoor, het heeft geen zin om voor twaalven die kant op te gaan." Hoe vaak moet je niet iemand teleurstellen die niet begrijpt hoe het met dit mooie lokale weer slecht kan zijn. Gelukkig waren mijn meevliegers dit weekend, Chaseplane en zijn vriendin, zelf piloot en begrepen die het wel.

We verzamelden ons in de vliegclub voor de eindplanning. Onze missie was een vlucht naar EDMT Tannheim en het jaarlijkse vierdaagse vliegfeest "Tannkosh". de VFR route biedt een leuke oefening in het maken van hoogte- en terreinkeuzes, de IFR route is een ramp van twee pagina's koerswijzigingen. Bij beide opties kreeg je last met het weer: VFR door de lage wolkenbasis in combinatie met terrein, IFR door het freezing level, de lastige route en de onvermijdelijke CB's op de route. Zelfs met een Stormscope zit het volgen van een dergelijke IFR route er niet in, de buien waren veel te talrijk met tops van boven FL300. Vergeet het maar, het werd dus VFR met ingeplande uitwijkvelden.

Zoals verwacht waren de buien op het eerste stuk goed te omzeilen, maar we vlogen naar het slechte weer toe en dat werd na een uurtje vliegen al merkbaar. Niks scattered, het was broken en dat beloofde niet veel goeds voor de rest van onze route. Net voorbij onze eerste alternate Koblenz, met nog 160 mijl te gaan, lichtte de Stormscope plotseling fel op. Helder groen als een Avada Kedavra vloek toonde hij een dodelijk gebied precies op onze route. We keerden om. Tijd voor een bakkie.

Voor wie nog nooit in Koblenz-Winningen (EDRK) is geweest: de harde baan (24/06) heeft een prachtige ligging aan de Moezel en is 1175m lang. Het pittoreske plaatsje Winningen ligt op loopafstand. Het Griekse restaurant op het veld serveert een grote keuze aan heerlijke gerechten voor een prijs waarvan je in Nederland nog geen aangekleed broodje krijgt. We deden ons tegoed en keerden terug naar de toren ernaast om de laatste weerberichten te keuren. Helaas waren de TAFs te optimistisch geweest, de buien in Tannheim waren nog steeds hevig, de route erheen ook geen lolletje, en de beslissing om te blijven was snel gemaakt. Op de als grap bedoelde vraag "Mogen we hier ons tentje opslaan?" antwoordde de havenmeester tot onze stomme verbazing "Ja" en hij wees ons een plekje in een hoek waar we ook het vliegtuig konden parkeren.

Met het restaurant dichtbij voor prettige voorzieningen zoals toiletten en een thermoskan heet water voor de ochtendkoffie, wat wil je nog meer? We hesen de Airwork vlag in top en genoten van de zonnige avond.

_R8G7768_900x600.jpg
 
18 juli 2009, deel 1

Het restaurant was al vroeg open. We braken op en stouwden als weer in het bagageruim. Op de enorme berg spullen werd met verbazing toegekeken vanuit de toren. Ja, er kan veel in zo'n Comanche, vooral als je niet voltankt. Het was maar goed dat JW niet mee was gegaan, want CP bleek ook nog eens een rugzak van minstens twintig kilo aan fotoapparatuur bij zich te hebben. Met 150 liter peut zaten we al op het max.takeoff weight, dat betekende helaas dat we voor de nodige uitwijkreserves telkens moesten bijtanken.

_R8G7825_900x600.jpg


_R8G7830_900x600.jpg


We vertrokken vroeg in de middag. Pittige geisoleerde buien vormden een aardige hindernisbaan die ons tot flinke omzwervingen dwong. De verkeersleiding had hier gelukkig alle begrip voor en vond alles goed, ze wisten natuurlijk precies wat we deden dankzij Mode S. De speciale "Tannkosh" Notam bevatte duidelijke instructies voor een probleemloze nadering en landing en een serie marchaller vrijwilligers leidde ons naar ons plekje.
Natuurlijk was de eerste taak het opzetten van de vlaggenstok en het hijsen van de Airwork vlag.

_R8G7901_900x600.jpg


_R8G7910_900x600.jpg


Het Tannkosh evenement heeft die naam niet voor niets. Ondanks het slechte weer waren er honderden vliegtuigen (vorig jaar was het drukker met meer dan duizend).

_R8G7884_900x600.jpg


_R8G7937_900x600.jpg


Een Siai-Marchetti gaf bijna doorlopend shows. De microlights die daar in de buurt zaten moesten maar goed opletten want hij boorde overal dwars doorheen. Nu houden aerobatic shows altijd een bepaald risico in, maar het leek ons alsof deze man het lot onnodig tartte. Mooi was het wel.

_R8G7930_900x600.jpg


Ook mooi om te zien was de verscheidenheid aan VLA's. Het was duidelijk te zien dat deze toestellen een goede en betaalbare vervanging zijn van de bejaarde Cessna en Piper vloot. Er was een verrassend aantal eitjes-met-vleugels en SportCruisers. Bij de stands van de dealers liep het storm.

_R8G7994_600x900.jpg
 
18 juli 2009, deel 2

Helaas waren er niet zo heel veel oldtimers aanwezig, dit had ongetwijfeld te maken met het slechte weer. "Tante Ju" was er wel en de Broussard die er op Stauning niet bij was.

_R8G7978_900x600.jpg


_R8G8100_900x600.jpg


_R8G8133_900x600.jpg


Er werd druk gestunt met Extra's die elk een individuele show gaven. Aan het eind van de dag wachtte ons een verrassing: close formation aerobatics met lichteffecten, door twee zweefvliegtuigen. Op de laatste dag kwam er een derde zwever bij die een individuele show gaf en daarbij hoorbaar vuurwerk afschoot. Lichtkogel-bommetjes die even later in vier gekleurde lichtkogels uiteenspatten. Het ruisende geluid van de vleugels en het geplof van het vuurwerk benadrukte nog eens dat deze toestellen zonder motor vlogen. Indrukwekkend.

_R8G8218_600x900.jpg


_R8G8219_900x600.jpg


_R8G8245_900x600.jpg


_R8G8252_900x600.jpg


Ook de Piper Cubs die de zwevers omhoog trokken bleven de hele tijd perfect in formatie, tot en met de landing aan toe.

_R8G8277_900x600.jpg


Klapstuk van de oldtimer show was een Vought Corsair. De piloot was wel bang dat hij in de drassige grond zou blijven steken.

_R8G8077_600x900.jpg


En terecht . . .

_R8G8085_900x600.jpg
 
19 juli 2009

De volgende ochtend. Tenten afbreken en spulletjes weer inpakken.

_R8G8295_900x600.jpg


De terugreis voltrok zich in prachtig vliegweer met een tussenstop in Koblenz.

_R8G8301_900x600.jpg


Toen we het vliegtuig achter de parkeerlijn duwden (niet te ver, anders rol je in de richting van de Moezel het veld af) zagen we een prachtige weerspiegeling van de kist in het raamvlak van de toren.

_R8G8319_900x600.jpg


Terug in Rotterdam deden we een brutale drop-off bij de vliegclub zodat een van ons de auto kon ophalen terwijl we naar de hangar aan de andere kant van het veld taxieden. Ook bij het hek werkte de beveiliging mee, en dat scheelde een enorme hoop gesjouw. Een mooie meevaller aan het einde van een prachtige trip!
 
Last edited:
Mooie foto's Chaseplane ! Neem die equipment maar weer mee naar Schaffen Diest... En over W and B gesproken, kun je behalve die pax ook mijn tent en slaapzak meenemen?

Zou top zijn.

ik ben morgen avond weer terug uit CPH; mijn batterij is helemaal op ; (

Tot komend weekend!

JW
 
O ja, had die picassalink niet toegevoegd...stom...Nou ja, de HKG en BKK updates waren van mij...iig pikante details: We moesten een getaway-car regelen om de vlag om dat boeddah-beeld heen te krijgen en een fooitje regelen voor die hoertjes in Patpong om die vlag op te houden...ze wilden er nog veel meer mee doen maar dat werd te duur en te ranzig :grijns:

Overigens Supi, ik had hem beloofd aan Julien...heb zn adres hier....hij moet iig voor de inaugural flight van AF 380 naar NYC in Frankrijk belanden...kan ie natuurlijk wel eerst nog wel elders heen...
 
Ben vrijdag in Phoenix, kan er miss wel fotootje van maken. Wellicht in een AA kist.
 
Back
Top