Nou, ik sta weer met beide benen op de grond hoor
Vanmiddag dus bij S&T langs geweest en van Roel een eerste uitleg tijdens de walkaround gehad. Gelukkig herkende ik al een en ander van mijn eigen zelfstudie op de theorie, dus dat scheelde: anders voel ik me helemaal zo'n nitwit.
Ik mocht zelf taxien en na de diverse checklists (HOEveel checks kun je in hemelsnaam op z'n lijst proppen !!) mocht ik zelf de takeoff doen. Maar dat is wel effe een raar en eng moment en wat reageert zo'n kist snel en direct op alles. Dat is toch wel het gene wat ik me vooraf niet zo goed heb kunnen voorstellen.
Veel turbulentie (naar mijn gevoel) op 700ft en al vrij rap dirigeerde Roel me door naar 1300ft waar het veel rustiger was. Vanaf de 05 linksaf over lelystad de A6 volgen, op weg naar Almere, waar mijn huis woont. Het thuisfront zou op de uitkijk staan, dus er moest een rondje over het huis gevlogen worden natuurlijk
Na een volledige 360 door de polder in, richting zeewolde/harderwijk, want inmiddels begonnen de minuten al weer hard richting het geboekde half uur te tikken. Via Bravo (de B van Benzinepomp <gniffel) het circuit in, met enigzins een opgejaagd gevoel vanwege een Piper die achter me aansloot en zat te knipperen met z'n koplampen omdat ie haast had :blabla:
Vanaf daar nam Roel het over voor de landing, blijkbaar was ie al dermate misselijk van mijn op en neer en links en rechts gestuntel dat ie dat toch maar liever zelf deed
Het taxi'en terug naar S&T mocht ik nog proberen, maar ook dat viel nog niet mee.
Leuke korte introductie, toch weer heel anders als verwacht maar daarom niet minder leuk. Na afscheid genomen te hebben van Roel even meteen doorgereden naar de KAC. Hartelijk ontvangen door twee heren die me de boel hebben laten zien, mij de C172 hebben laten proefzitten en die ronduit vertelde en al mn vragen hebben beantwoord.
Sja, en dan nu de vraag: ga ik door? En zo ja, bij een school of bij een club? In ieder geval staat voor mij vast dat ik maar beter niet op een C152 kan gaan lessen want dat is toch inderdaad wel krapjes. Ik moest mn knieen flink tegen de deur links en de knieen van m'n instructeur rechts duwen om z'n controls niet in de weg te zitten. Het ging, maar daar was het ook mee gedaan.
Eens kijken of ik binnenkort nog even bij de KAC kan langsgaan als de Piper binnen is en daar even in proefzitten of misschien wel achterin een rondje om de kerk meevliegen. Maar al met al een zeer geslaagde middag, veel geleerd, leuke mensen ontmoet en gesproken en veel geleerd.
En als Roel hier meeleest: dank je wel voor mijn luchtdope (want volgens mij gaat het inderdaad verslavend worden), het geduld dat je met me had en de les. Alle anderen hier uit het draadje: ontzettend bedankt voor alle tips, adviezen en informatie.