Kist neer bij AMS?

Welkom in het huis van Diana.

Mochten jullie het nog niet doorhebben, Airwork is van Diana. Velen apprecieren niet de moeite maar ook de last die Diana door Airwork ondergaat. En toch altijd vriendelijk blijft. Airwork is geen democratie, net zo min als jouw eigen huis ook geen democratie is. Als jij twee mensen op bezoek krijgt en die stemmen tegen jouw zin in dat ze jouw bank gaan vernielen, dan mag dat ook niet.

En vrijheid van meningsuiting is dus beperkt tot wat Diana toelaat. Dat heeft niets te maken met censuur (ook al zo'n popi term) maar met de mate waarmee Diana last kan krijgen en uiteraard fatsoensnormen. Hoe vaak onze Diana wordt bedreigd door advokaten en andere sujetten naar aanleiding van postings van jullie/ons op dit forum zullen de meesten geen enkel benul van hebben. En dat hoeft ook niet, want zo is Diana. Die neemt dat allemaal op zich.

Ze geeft het in vriendelijke termen aan: Jullie denken dat voorheen nauwelijks gemodereerd werd, dat is echter schijn. Zij modereerde wel degelijk maar daar merkte je niet veel van. Tijden veranderen, bezoekers worden mondiger en dus heeft ze ons verzocht om haar te helpen. Nu laten wij vaker een 'record' achter als iets gemodereerd is omdat we nu met meerderen zijn en we dat van elkaar moeten weten. Daarmee gaat automatisch de anti-moderatie modus bij velen omhoog, dus ook dat veroorzaakt weer discussie.

Laten we vooropstellen: Wat wij doen is altijd met Diana's goedkeuring en steun. Als je graag wil geloven dat wij lekker los gaan en doen wat we willen, ga lekker je gang, het is niet zo. Ons beleid en die van Diana zijn hetzelfde dus als je die van ons bekritiseerd, bekritiseer je die van Diana.

Nogmaals, hulde voor de moeite, tijd en geld èn lasten die Diana al deze jaren heeft ondergaan terwijl ze er zelf persoonlijk niets beter van wordt. Airwork is een service naar de Nederlandse vliegergemeenschap en ik ben blij dat het er is. Het is nog steeds een fantastisch forum en laat nou dit ene topic strakker gemodereerd worden, komen alle drama queens uit de kast dat Airwork verloren gaat door hoogmoedswaanzin, doodmodereren en dat soort dingen.

Have fun, hou het netjes en persoonlijke bedreigingen en beschuldigingen naar mij graag via PM :)
 
Ik zie alleen maar reacties verschijnen m.b.t. het wel of niet brullen van de motoren en de pitch van de kist. Ik heb enkele getuigen ook horen zeggen dat het vliegtuig ook een flinke afwijking langs de roll-as heeft gehad voor de crash...
 
Vraagje over de slides: Vooropgesteld dat de slides werken. Is het verstandig om ze als de deur relatief laag bij de grond zit, zoals in dit geval, deze wel te deployen? Of liggen ze dan alleen maar in de weg?

@ 19 of 77, what do you mean by outside the normal coverage area? Was this on an intercept heading or after loc-established with the possibility of a false G/S reception?

@ Oostblokker, ik ben het met je eens en erger me ook aan de berichtgeving in de diverse media. Vooral de sneaky manier waarop sommige "feiten" er tussendoor gefrommeld worden.

Voorbeeld op de Radio;
Piloot: Het lijkt er op dat het vliegtuig probeerde op te trekken maar er zat te weinig energie in de kist om dat mogelijk te maken".
Presentator:"te weinig energie betekend dus te weinig brandstof,[...] hoe zit dat eigenlijk met dat strategisch tanken?"

Jammer dat het publiek op deze manier bewust op het verkeerde been gezet wordt, door mensen die er geen verstand van hebben. Dat journalisten er geen verstand van hebben is niet zo erg, maar stel dan alleen vragen!

mvg
Dichted
 
I have so far seen no evidence of wake turbulence.


@ Skyblazer I understand your point. The reason I mentioned the possibility is because it happens more often than you might think. I fly aircraft that show the status of each door/slide in the cockpit and from time to time I do have to remind the crew.

I won't comment on the slides any further - I'll see what the final report says.

Maar in dit geval geeft de rode ribbon (dat rode flapje dat op de foto's te zien is voor het raampje van deur 1R) duidelijk het tegenovergestelde aan, dat uitgaande van normale procedures, de deur juist wel gearmd is geweest tijdens deze vlucht. Al met al kunnen we er dus niets over zeggen, die slides. Althans, als je speculeert dat de deuren niet gearmd zijn geweest tijdens de hele vlucht, dan moet je ook speculeren waarom de ribbon dan wel voor het raampje hangt. Dat is dan wel iets te veel speculatie.
 
Vraagje over de slides: Vooropgesteld dat de slides werken. Is het verstandig om ze als de deur relatief laag bij de grond zit, zoals in dit geval, deze wel te deployen? Of liggen ze dan alleen maar in de weg?

I have only ever been trained to open the armed door in the event of an emergency evacuation. Whether or not to disarm the slide has never been covered. The idea is to get everyone off ASAP.

Boeing manuals state that the slides are shallow but still useable in case of a gear collapse.

After deployment it is possible to detach the slide from the doorsill

@ 19 of 77, what do you mean by outside the normal coverage area? Was this on an intercept heading or after loc-established with the possibility of a false G/S reception?
This was on base for a 6 mile final. We were outside the normal ILS coverage area and the G/S was showing at the bottom of the scale. A check of distance to go vs altitude would have revealed it was not a correct indication. I always have the landing runway selected on the bearing/distance line of the Progress page for an easy crosscheck.

Althans, als je speculeert dat de deuren niet gearmd zijn geweest tijdens de hele vlucht, dan moet je ook speculeren waarom de ribbon dan wel voor het raampje hangt. Dat is dan wel iets te veel speculatie.

Valid point 49015 - hopefully the sequence of events will clear things up.
 
Mmmm interessant vertical profile met een level off op 1625 ft. Lijkt wel een non precision profiel. Of had iemand dat al eerder geopperd en is dat weg-gemod?
 
Je moet misschien nog een QNH correctie van 450 voet toepassen. Vreemd detail wat de data betreft, is dat de VS secondenlang negatief is terwijl het vliegtuig ogenschijnlijk level vliegt op 2000' (1625'). Daarna, terwijl de ILS nauwlijks geintercept lijkt, een VS van -1300.
Hier kun je een mooie theorie op los laten, de vraag is alleen, hoe nauwkeurig is de data?
 
Last edited:
Ik kom op een correctie van 380 voet (afgerond, uitgaande van 1hPa = 27 voet) maar het idee blijft hetzelfde inderdaad. De ADS-B data gaat uit van 1013 hPa.
 
Ahh check, goedemorgen :) tot zover mijn vermoeden van een practice VORD appr, level off op MDA short of Mapt, A/T off.........rrrrrrrrrrrrrrrrr

Weer een goede reden om woensdag af t wachten
 
Je moet misschien nog een QNH correctie van 450 voet toepassen. Vreemd detail wat de data betreft, is dat de VS secondenlang negatief is terwijl het vliegtuig ogenschijnlijk level vliegt op 2000' (1625'). Daarna, terwijl de ILS nauwlijks geintercept lijkt, een VS van -1300.
Hier kun je een mooie theorie op los laten, de vraag is alleen, hoe nauwkeurig is de data?

2000 ft minus inderdaad de QNH correctie kom je op 1622ft uit, dus afgerond 1625. Dat verklaart misschien ook de negatieve VS. De hoogtes zijn op kwarten afgerond, dus waarschijnlijk was hij bij het eerste punt nog net er boven aan het aflevellen en bij het tweede punt al net eronder beginnen te dalen op de ILS.
 
Zijn geen radar gegevens, maar ADS-B gegevens, dus moeilijk te zeggen hoe betrouwbaar deze cijfers zijn. Verder wordt vanaf dag 1 in de opleiding gehamerd op dat een 757 WTC Medium/Heavy heeft, 737-800 wordt niet gezien als Heavy. (Zal morgen ICAO-boekwerk erop na slaan)

Er zal blijken dat TK1951 5,6 NM áchter de bewuste 757 aan kwam. De plots wijzen dat uit. Er zal ook vanuit Turkije met klem worden beweerd dat TK1951 te dicht op de voorganger is gedirigeerd.
Dat zijn tegenstrijdige zaken. Aan Mr. Pieter en zijn staf om e.e.a. te staven c.q. te logenstraffen. We zullen woensdag wel wat meer horen.

@Mr. Orange: Keep it up.;)

Greetz,
TD
 
zo te zien waren er nog geen hulpverleners, maar de deuren stonden wel al open, de hulpdiensten hebben dus niet de slides gedisarmed... of zie ik dat nu fout?

wel indrukwekkend die beelden vanuit binnen....
 
Heel gek, ik vlieg zelf inmiddels een poosje op de 737-niet eens dezelfde serie-en ik heb echt GEEN FLAUW BENUL wat deze kerels is overkomen.
Unlike sommige wannabe's , Discovery Channel-experts , andere Chuck Yeagers en de meelezende journalistenplebejers.
Moderators zijn er dus niet voor niks , and God bless them too.

Speculeer alsjeblieft lekker verder in het café of ga op een verjaarspartijtje de blits lopen maken met je zgn.gefundeerde mening en je papieren ATPL-theorieen.
Volgens de gemiddelde Nederlander waren de piloten sowieso toch al: onkundig , suicidaal , dronken , slecht opgeleid , nonchalant , stoned of Telegraafabonnee.

De beroepsvliegers onder ons wachten de ongevallen-analyse af en trekken hopelijk lering uit dit tragische geval.
 
Jaap Stobbe, je bent me voor !
Met verbazing bekijk ik hoe men hier (zelfs professionals), aan het speculeren is geslagen, terwijl we allemaal weten dat wellicht komende week al de resultaten van verschillende onderzoeken naar buiten worden gebracht.
Als ik zie hoe media endergelijke op zo'n crash reageren, doet mij dat het meeste denken aan; wat verschrikkelijk zo'n crash, maar oooo wat smullen we ervan.
Van de media in Nederland ben ik dit hypocriete gedoe wel gewend, maar dat we hier op het forum discussies gaan voeren met het gehalte van een prijsvraag zet mij zeer aan het denken.

boerharms
 
Volgens de gemiddelde Nederlander waren de piloten sowieso toch al: onkundig , suicidaal , dronken , slecht opgeleid , nonchalant , stoned of Telegraafabonnee.

Naast dat ik het met Jaap volkomen eens ben nomineer ik hem ook nog eens voor de Quote van de maand.
:D
 
Quality vs. quantity

Quality vs. quantity

Dus op 'pprune.nl' zou je wel mogen praten over hoe iets gebeurd zou kunnen zijn? De discussie op pprune.com is gewoon interresant door substantie en het speculatiegehalte is echt hoog. Daarnaast ligt inhoudelijke waarde van de berichten ook op een hoog nivo. Ik ga met de moderatie policy mee maar de opmerkingen hierboven over dat je niets mag zeggen tot woensdag... give me a break.
 
Back
Top