Maar één vliegschool die een baangarantie biedt.

Nu dacht ik echt alles al wel voorbij te hebben zien komen wat betreft zichzelf aanprijzende vliegscholen, niet gehinderd door enig realiteitsbesef.

Maar, je leert elke dag bij, blijkt weer. TBAA, je moet er maar opkomen om zo'n naam te verzinnen, is het laatste blad aan de niet bestaande boom die tot de hemel rijkt.

Als je de website doorneemt kan je niet anders konkluderen dat een onderbetaalde copywriter geprobeerd heeft de corrosieve idioterie van de betreffende vliegschool bazen geloofwaardig over te laten komen. Maar die poging is blijven steken in een wanhopige opsomming van open deuren, achterhaalde cliches en misplaatste toezeggingen.

De lef en de arrogantie waarmee de beoogde student wordt benaderd heeft alleen tot gevolg dat een claim op het behalen van een bereikt dieptepunt in misleidende reklame gehonoreerd kan worden.

Voor de Jongens en Meisjes aspirant studenten zal ik hier in een paar zinnen vertalen wat er werkelijk gesteld wordt op de website.

"Beste wannabees, breng uw geld naar ons en wij geven U daarvoor in ruil een illusie. PSV wordt kampioen en Pasen en Pinksteren vallen vanaf nu op een dag.
Na Uw opleiding en en het op straat staan bij afloop van Uw dubieus tijdelijk kontrakt moet U wel zelf even hat adres opzoeken van de schuldsanering in Uw woon of verblijfplaats."

Het is jammer dat er geen reklame code commissie bestaat die kijkt naar aanbiedingen van vliegscholen. Daarom is het goed dat de direktie van Airwork dit topic niet op slot gezet heeft zodat er een meningsuitwisseling kan plaatsvinden.

Bij deze daag ik de TBAA uit mij hier op dit forum van repliek te dienen en met verifieerbare feiten omtrent gecontracteerde vliegmaatschappijen en afgesloten financiereings modaliteiten te repliceren.

Ik houd mijn adem echter niet in, want ik wens de volgende dag niet in mijn spiegel een blauw aangelopen gezicht te zien.

Cheers
Art
 
Volgens mij is isac al gevlogen.

Al zou ik graag willen zien wat zijn antwoorden zijn op de vragen die IZ gesteld heeft.
 
Is MPL niet die wazige shit waar je alleen maar F/O mee kunt blijven?? Anyway, op het eerste gezicht ziet de site/info er veelbelovend uit maar na wat zoeken, zoals in dit topic al gedaan is, blijkt het waarschijnlijk toch een leuke financiele 'deathtrap' te zijn voor wannabe's. Ik vraag me af hoe lang deze 'school' nog bestaat...
 
Over Kroonduif kan ik het een en ander vertellen. Over dit verhaal niet; het is nieuw voor mij. Misschien is het wel zo netjes de namen in Initialen te veranderen.
 
Ik heb het maar even opgezocht, met een MPL mag je dus alleen maar optreden als F/O....dat is dus alleen maar leuk voor ambitieloze vliegers die nooit captain willen worden. Dan vraag ik mijzelf toch af of er wat mis is met die mensen, want ik neem toch aan dat de gemiddelde wannabe vlieger die later wil gaan werken in de grote burgerluchtvaart uiteindelijk baas wil worden op een groot vliegtuig en met dat idee in het achterhoofd aan zijn/haar opleiding begint. De enige reden die ik kan bedenken om geen captain te willen worden is het niet willen hebben of aankunnen van die verantwoordelijkheid, maar is er dan niet iets mis met een vlieger als hij/zij dat niet wil of aan kan??
 
Met een MPL kun je uiteindelijk wel doorgroeien, hoor. Met een CPL mag je ook geen gezagvoerder zijn op een zware kist. Het MPL is alleen nieuw en niemand heeft het nog op die manier gedaan, dus hoe het in de praktijk gaat werken weet nog niemand. Bovendien is het airline-specifiek en daar zet je jezelf ook aardig mee klem...
 
Baangarantie?!?:grijns:

Het gaat hier om een seizoenscontract.;) Een ervaringspakket wat je bij meerdere kleine chartermaatschappijtjes kan kopen...Na die 6 maanden ben je dus werkloos met typerating, weinig uren, een brevet waar je nog niet veel mee kunt, een hogere schuld en heb je een onbekende Vliegschool op je CV staan zonder connecties!

Niet doen dus.....Vooral in deze tijden.. Kan ook net zo zijn dat de directeur van deze onderneming de zaak falliet laat gaan nadat er een aantal wannabee's betaald hebben..
 
Nou, zoveel moeite om te achterhalen wie achter tbaa zit? Je had ook even naar www.kvk.nl kunnen gaan dan had je je antwoord. ;)

Maar gelukkig is er één tussen die antwoord geeft op mijn simpele vraag: Of er maar één opleidingsinstantie is die een baangarantie geeft.

Bedankt Batdog, ga ook Etihad uitproberen.

Een baangarantie is voor mij heel belangrijk. Stel je voor dat ik geen baan heb na zo een dure opleiding en ik ook op dit forum moet gaan zitten om uit te zoeken wie waar achter zit... :grijns:
 
Te mooi om waar te zijn en id purno.. als je geen ambitie heb ga je dit doen .. maar ga dan niet achteraf jankern van ow.. de maatschappij waar voor ik vlieg is failliet als het eerder genoemde Sterling...

Ik zou wel concreet willen weten welke maatschappijen het dan wel niet zijn..hahahaha..

Ik ga een betere weg bewandelen en wel via KLS, NLS , EPST of Martin Air.
 
Ethidad Lufthansa en AF zijn opleiding met garantie bij een fatsoelijke Major.. met mogelijkheid oooit om Captain te worden bij een mooie airline.
 
@ Isac:

Een beetje zoeken zou je opleveren dat er meer scholen zijn met baangarantie. Zo heeft AF dat (gehad?) en ook Lufthansa. Bedenk je wel bij dit soort trajecten dat je je studiekosten niet kunt aftrekken van de belasting in NL. Maar aan de andere kant zijn deze trajecten vaak veel goedkoper dan scholen in NL, waardoor het alsnog een betere optie is. De selectie is zwaar en je moet je opleiding in een vreemd land (en waarschijnlijk ook in een vreemde taal naast het Engels) doen. Kun je dat aan, dan is dat zeker een goede (zo niet de beste) optie.

Over True Blue:

Als je een opleiding krijgt met een gegarandeerde baan voor 120.000,-. Dan is dat, ongeacht wat iedereen hierboven zegt, beter dan wat je ook krijgt bij alle andere scholen in Nederland.
Een MPL-brevet moet zich echter nog in zijn beginfase en het is de vraag wat je er uiteindelijk aan hebt.

imho: Als iets er te goed uitziet om waar te zijn. Dan is het meestal niet waar. Bij True Blue zitten wat mij betreft te veel haken, ogen, aantoonbare onwaarheden en onduidelijkheden. Daarnaast mist ook een fysiek pand. Allemaal vreemde zaken die voor mij opgeteld betekenen dat ík er mijn geld niet naartoe zou brengen.

Ik ken de personen achter de school niet als anderen op dit forum schijnbaar wel doen. Ik vind de hele opzet en school ook dubieus aandoen, maar ik vind sommige reacties ook wel erg ongepast. Als je niets te melden hebt en alleen maar andere mensen wil bashen. Zeg dan niets.
 
Neos:

Neos:

De baangarantie van TBAA is fake!!! Er wordt slechts een seizoenscontract aangeboden na een MPL-opleiding, met een CPL kun je tenminste nog ergens anders aan de slag (MPL is company-specific).

SJ
 
Gewoon niet doen, je wilt toch vliegen en niet beperkt worden tot 1 maatschappij waar je toch daarna weer ontslagen word of zelf in een 73 uiteindelijk cocococo word.
 
Last edited by a moderator:
Schreeuwen is nergens voor nodig, en typen in hoofdletters ook niet. En er is eerder in dit topic vermeld dat je met een MPL wel degelijk kunt doorgroeien, of ik heb me iets laten wijs maken....
 
Even los van het feit dat het er sterk op lijkt dat TBA hier loopt te spammen en dat de site en info er alles behalve helder en professioneel uitziet, is het onderwerp MPL wel aardig om te bespreken denk ik.
 
Wanneer iemand een nieuw account aanmaakt om een nieuwe vliegschool onder de aandacht te brengen en vervolgens beweert er niks mee te maken te hebben is dat (sluik)reclame. De manier waarop de toon van de eerste post is gezet, duidt zelfs op misleidende reclame.

Verder ben ik eigenlijk wel voor de suggestie om bepaalde bedrijven op een lijstje te zetten in de kennisbank met feitelijke informatie. Ik weet niet in hoeverre dat juridisch gezien mogelijk is, maar zoiets zou absoluut een goed idee zijn.
 
Back
Top