AIS Flight Academy??? iemand hier ervaring????


Ten eerste, de specs komen van AIS en Wiki is een vergaarbak van ongecontroleerde informatie. In mijn ogen zijn beide bronnen onbetrouwbaar. Heeft iemand ook meer betrouwbare informatie zoals het AFM? Ben gewoon een beetje sceptisch over het multi crew gebeuren. Mocht ie wel multi crew zijn ook prima. Tijd zal leren of het dan een zinvolle investering is.

Het gaat off-topic: sorry!

@ Altimeter, waarom verwijs je Joep naar de boeken als je zelf er ook geen kaas van hebt gegeten? Met je opmerking sla je namelijk compleet, maar dan ook echt compleet de plank mis.

Kort door de bocht is het inderdaad 1500 TT, waarvan minimaal 500 MP. Kon even zo snel geen up to date file vinden: http://www.caa.co.uk/docs/175/Section 1 Subpart G - Amdt 3 _JAR-FCL 1_.pdf

Ik zou je uurtjes eens gaan tellen misschien is je ATPL ook al unfrozen zonder dat je het wist :) Dan heeft Joep op zijn minst een biertje van je verdiend... ;)

Allemaal leuk en aardig die discussie rondom te TT maar wat hoeveel PIC uren doe je op tijdens deze "stage"?
 
Last edited:
@ BMJ

@ V1Rotate

De J31/32 mag alleen met twee vliegers gevlogen worden.


Groet Spinner

Bedankt voor de uitleg.

Ik prijs het ook dat Spinner als één van de weinige directeuren van een vliegschool duidelijk open kaart speelt en uitleg geeft over verschillende zaken.

Andere scholen doen dat alleen maar met valse pseudoniemen onder het mom van ik heb er op school gezeten en het was GEWELDIG.

Dit zeg ik niet om door de selectie te komen en alvast een wit voetje wil halen. Zover ben ik zelf nog lang niet.

V1
 
@ BMJ, wat wil je nu? Je stelt een vraag dan krijg je antwoord en dan is wikipedia "onbetrouwbaar" en wil je het AFM zien???

Dat AFM kan ik je helaas niet geven en in mijn kring kan ik er ook niet aankomen. Maar google het even, kijk op Pprune en je weet het.

Netherlines en BASE hebben met deze kisten in Nederland gevlogen. Sun Air (BA Franchise) vliegt ermee in Denemarken, het is een MP kist.

Betreffende je tweede vraag geen idee, ik corrigeerde alleen Altimeter die Joep iets te belerend toesprak. Maar vraag het Spinner die weet het vast...
 
Ten eerste, de specs komen van AIS en Wiki is een vergaarbak van ongecontroleerde informatie. In mijn ogen zijn beide bronnen onbetrouwbaar. Heeft iemand ook meer betrouwbare informatie zoals het AFM? Ben gewoon een beetje sceptisch over het multi crew gebeuren. Mocht ie wel multi crew zijn ook prima. Tijd zal leren of het dan een zinvolle investering is.

Allemaal leuk en aardig die discussie rondom te TT maar wat hoeveel PIC uren doe je op tijdens deze "stage"?

@BMJ
* Zie pagina uit de flight manual: multi pilot

* Je vliegt geen uren als PIC (pilot in command). Dat kan ook niet omdat je immers eerst je ATPL zult moeten ontdooien om als commander op te mogen treden, de uren die je vliegt vlieg je als second in command en die mag je schrijven als multi pilot uren. Zie verder de discussie hierboven.
Hoeveel uren je kunt gaan vliegen weet ik helaas niet, informeer bij de school maar vraag daar niet naar de PIC-uren, dan kom je een beetje dom over, succes!:)

@Altimiter: no hard feelings
 

Attachments

  • Jetstream2.jpg
    Jetstream2.jpg
    5.9 KB · Views: 0
BMJ voelt zich waarschijnlijk zo enorm boven de rest verheven, dat ie denkt dat ie meteen als Captain mag beginnen op de Jetstream!
 
@BMJ
* Zie pagina uit de flight manual: multi pilot

* Je vliegt geen uren als PIC (pilot in command). Dat kan ook niet omdat je immers eerst je ATPL zult moeten ontdooien om als commander op te mogen treden, de uren die je vliegt vlieg je als second in command en die mag je schrijven als multi pilot uren. Zie verder de discussie hierboven.
Hoeveel uren je kunt gaan vliegen weet ik helaas niet, informeer bij de school maar vraag daar niet naar de PIC-uren, dan kom je een beetje dom over, succes!:)

Lijkt me toch wel dat je PF uren maakt die je als PIC(US) mag loggen!?

Andere dingen om rekening mee te houden voor de afgifte van je ATPL zijn:

- 250 hr PIC (of 500 hr PICUS)
- 200 hr XC waarvan 100 uur als PIC
- 100 hr nachtvliegen
- 75 hr instrument tijd

Vooral dat stukje nachtvliegen is iets waar je niet zo makkelijk aan komt dunkt me.
 
Oh de neten zeg, wat zijn jullie hier een stelletje miereneukers zeg. Als je niet eens snapt dat ik daarmee PICUS uren mee bedoel... zucht.
 
Oh de neten zeg, wat zijn jullie hier een stelletje miereneukers zeg. Als je niet eens snapt dat ik daarmee PICUS uren mee bedoel... zucht.

Stel je vraag dan ook zorgvuldiger, je vraagt naar PIC-uren, niet naar PICUS.
Dat zijn twee verschillende soorten uren.:D
 
Aisairlines heeft op dit moment een vloot van slechts 1 vliegtuig, PH-CCI
Aisairlines is sinds vorig jaar op zoek naar 4 captains.
Aisairlines heeft, voor zover ik weet, nog steeds geen AOC (niet per 1 july 2010) en kan dus nog steeds geen commerciele verkeersvluchten uitvoeren.
Hoeveel vlieguren hebben al die vliegers bij Aisairlines tot nu gevlogen?
Als je een rustige baan zoekt moet je dus vlieger bij Aisairlines worden.
 
Aanvulling op het lijstje welke niet mag ontbreken: (sorry wellicht een beetje laat)

Stella
36+ maanden (grote problemen met doorstroom en gesprekken met IVW)
Prijs zo rond de 110.000 euro, excl. baangarantie.
Baangarantie meerprijs 10.000 euro, en ik zou het maar doen want anders doen ze echt helemaal NIETS meer voor je. (mensen met garantie gaan natuurlijk allemaal voor.

Dit even als zijlijn in dit topic. Informatie bevestigd vanuit instructeurs en leerlingen.

Arend, succes met je eerlijke vliegschool, ga vooral zo door!

Falco,

Het antwoord op vraag 1 weet niemand, dat ligt aan heel veel factoren (waaronder jezelf) en niemand op dit forum zal je met harde cijfers kunnen bewijzen dat die of die andere vliegschool sneller zijn leerlingen kwijt raakt aan een maatschappij.

Vraag 2:
See for yourself:

KLM FA
22 maanden
117500

AIS
18 maanden
105000

NLS
18 maanden
102.000

EPST
103.950
15 maanden

DFA
108.700
20 maanden

Martinair vliegschool
109.500
24 maanden

Cheers,

I.
 
Heel toevallig weet ik dat voor AIS hier alweer 3000 bij is gekomen: 108.000,- Dit is exclusief inleg garantiefonds van 5000,- Komt dus praktisch neer op 113.000,- Zit dit er bij andere opleiding ook niet bij in of wel? 18 maandan hanteren ze nogsteeds.
EPST staat inmiddels (volgens eigen site) op 118.000,-
DFA: 112.500,-
Martinair: 111.600,-
KLS ongeweizigd en NLS heeft het net iets te goed verstopt op de site.
Ging er al vanuit dat het een oude reply was maar dacht dat het handig zou zijn om de huidige gegevens er ook even bij te pakken.
 
Last edited:
Heel toevallig weet ik dat voor AIS hier alweer 3000 bij is gekomen: 108.000,- Dit is exclusief inleg garantiefonds van 5000,- Komt dus praktisch neer op 113.000,- Zit dit er bij andere opleiding ook niet bij in of wel? 18 maandan hanteren ze nogsteeds.
EPST staat inmiddels (volgens eigen site) op 118.000,-
DFA: 112.500,-
Martinair: 111.600,-
KLS ongeweizigd en NLS heeft het net iets te goed verstopt op de site.
Ging er al vanuit dat het een oude reply was maar dacht dat het handig zou zijn om de huidige gegevens er ook even bij te pakken.

BELACHELIJK,

Het verschil met omringende landen wordt steeds groter.
Ik weet het nu zeker. Ik ga het doen via Duitsland. Dan maar niet aan de bak in Nederland al piloot. Duitsland zie ik ook niet als straf uiteindelijk. Dit zijn toch geen bedragen. En dan nog wel zonder enige garantie van een baan. Alleen KLS helpt je nog aan een baan eventueel bij Lufti of seizoenswerk bij Jetair. De rest?
Een heel groot vraagteken. Waarom zou ik in dit geval dan nog kiezen voor een NL opleiding boven een Duitse opleiding zoals een Inter Cockpit? Buiten het feit of je daarna aan de bak kan in Nederland. Dat kun je zowiezo wel op je buik schrijven als je klaar ben. In deze tijden. Het zou naar mijns inziens te dom zijn om dan plus minus 60k meer neer te tellen voor een kale opleiding dan een Duitse opleiding. Plus daarnaast Inter is een school die onderdeel is van LH. En als je al niet zo goed ben in Duits, dan rechtstreeks bij OAA +- 82k, FTE in Jerez ook zoiets. Of als je niet perse super grote Jets hoeft te vliegen , maar gewoon je baan als veredelde hobby ziet ,waarmee je gewoon leuk geld verdien, dan gewoon Modulair. Maar daar weet Andre, of Beer meer van. Groot respect voor deze heren. En Immortal die ook de modulaire weg bewandeld. Ben je in totaal zo een kleine 60k kwijt en ondertussen verdien je gewoon geld met je dagelijkse job, dus je schuld groeit ook niet zo naar de top.

Bij deze heb ik EPST NLS DFA MVVL afgeschreven van mijn lijstje. Momenteel geen meerwaarde bij het vinden van een baan in deze tijden, maar wel torenhoge schulden zonder zicht op een baan.
Eventueel in NL Zou ik alleen nog gaan voor KLS, want eventueel na dat seizoenswerk wat je doet bij Jetair heb je in ieder geval nog kans om weer te solliciteren bij KLM. Geen straf dus.

Ikzelf wil nog lekker kunnen slapen naast het zoeken van een baan als piloot na mn opleiding. Dat kan niet wanneer je een schuld heb van 160k en meer. Het belastingvoordeel is ook al vervaagt bij de enorme verschillen t.o.v. de omringende landen. Als je persé KLM wil, ga dan naar KLS, anders niet in NL of je moet een goede HBO of Uni Studie hebben , maar anders niet.

Durf te kiezen en bedenk goed wat je doel is als piloot in jouw carriëre. Das maar hoe ik het zie.

Gr.

V1
 
Het enige nadeel van (veel) buitenlandse scholen is dat ze daar nog een hypotheek/huis/etc. als onderpand vragen. Dat heb ik zelf niet en mijn ouders gaan dat soeiwso niet doen. Dit zijn vooral de engelse scholen als ik het goed heb.
Ik zag in duitsland hier en daar al (o.a. Inter Cockpit en FlightCrew Academy) dat dit soort security niet meer nodig is dus dat is een goed teken! (hopend dat mijn duits goed genoeg is en ik het goed begrijp)
Maar verder ben ik het volledig met V1 eens dat het er in NL niet aantrekkelijker op gemaakt word om de opleiding te beginnen...
 
Het enige nadeel van (veel) buitenlandse scholen is dat ze daar nog een hypotheek/huis/etc. als onderpand vragen. Dat heb ik zelf niet en mijn ouders gaan dat soeiwso niet doen. Dit zijn vooral de engelse scholen als ik het goed heb.
Ik zag in duitsland hier en daar al (o.a. Inter Cockpit en FlightCrew Academy) dat dit soort security niet meer nodig is dus dat is een goed teken! (hopend dat mijn duits goed genoeg is en ik het goed begrijp)
Maar verder ben ik het volledig met V1 eens dat het er in NL niet aantrekkelijker op gemaakt word om de opleiding te beginnen...

Ook een manier om minder mensen uit te poepen per jaar.:haha:. Mensen afschrikken of gewoon mensen aannemen die erg naïef zijn,dus in mijn ogen niet echt slimme mensen in praktisch opzicht. Beetje gezond verstand leert dat je verder moet kijken dan je neus lang is. Hoe zie jij je leven? En hoe je carriëre? Hoeveel ben je bereid om op te offeren?

Nee voor mij geen NL opleiding. Gelukkig ben ik aardig goed in mn Duits. Aangezien ik er naast woon en hier nogal veel Duitsers komen in Enschede. Eigenlijk dus mn tweede taal.
 
Alleen KLS helpt je nog aan een baan eventueel bij Lufti of seizoenswerk bij Jetair. De rest?

Ter aanvulling: de eerste KLS-er is al uitgenodigd voor de DLR. Blijkbaar begint het balletje voor de Lufti groep (mainline, cityling, germanwings) te rollen!
 
Ter aanvulling: de eerste KLS-er is al uitgenodigd voor de DLR. Blijkbaar begint het balletje voor de Lufti groep (mainline, cityling, germanwings) te rollen!

Dan kan ik ze werkelijk waar niet anders dan prijzen voor hun inzet. Dikke plus voor de KLS. Ze weten dat ze een goede opleider zijn en kunnen ze hun studenten niet plaatsen bij de KLM, dan maar bij LH. En dat is een fantastische airline om voor te werken , lijkt mij. Eerst natuurlijk al dat ze de student aantallen terug schroefde en nu zich inzetten om studenten bij LH te plaatsen. Chapeau.

Hier kunnen vele scholen nog een puntje aan zuigen.

Toch ga ik een kijkje nemen bij de open dag van Inter Cockpit in Frankfurt.
Ik zal daar mn bevindingen tot mij nemen en hier plaatsen. Ook via hun heb je een goede kans om bij LH te komen of GW.

Gr.

V1
 
Back
Top