AIS Flight Academy??? iemand hier ervaring????

Ok. Nou is de mijne dat je nooit een volledige mening kan hebben als je maar 1 vliegschool hebt gedaan.
 
@Talsma,

Heb jij er meerdere gedaan?

Als je meer als 1 vliegschool hebt gedaan is dat wanneer je student bent vaak niet positief lijkt me.

Als je na de vliegschool ergens instructeur wordt zie je natuurlijk meer keukens...
 
In mijn ogen is een goede school, waarbij je de stof werkelijk leert beheerse, daarje in de cockpit ook niet even je database erbij kan houden.

Verder een goede school: - verkoopt geen onzin over de al sinds een jaar of 20 gaande pensioengolf.
- eentje die je goed begeleid naar een BETAALDE baan als vlieger, en zich daar zonder extra kosten in rekening te brengen ( ik noem geen namen ) bij zoveel mogelijk begeleid.

En zo zijn er nog wel meer criteria.
 
Als je meer als 1 vliegschool hebt gedaan is dat wanneer je student bent vaak niet positief lijkt me.

Er zijn verschillende scenario's die ik me voor kan stellen, die er toe leiden dat je ervaring hebt met meer dan 1 school. Ik acht de kans groot dat dit voor mij op gaat gaan. Ik heb mijn RPL gehaald en ik denk er serieus over na om over een tijdje mijn PPL te gaan halen. De school waar ik mijn RPL heb gehaald, doet geen PPL opleiding, dus dan moet ik wel ergens anders heen.

Zelf heb ik mijn brevet gehaald op EDLS. De school waar ik dit gedaan heb, heeft zich terug getrokken naar EDLT. (Er was een vestiging op beide velden.) Daarna heb ik een omscholing gedaan bij de opvolger op EDLS, maar daar was ik niet zo tevreden over. (Onder meer financieel vond ik het niet kloppen.) Tegenwoordig doe ik mijn bijlessen/huur bij school nummer 3.

School 1 en 3 zou ik iedereen aanraden.
 
please explain

We weten allemaal hier welke school het om gaat waarbij je een bepaald bedrag moet betalen voor een ''baangarantie''.

Nu moet ik zeggen dat wanneer je kunt vliegen dat dat wel goed geregeld is, maar de bijkomende kosten alvorens ze jou uberhaupt gaan helpen om een baan te vinden , wat ik zie als verplichting van de school dat ze op zn minst helpen, vind ik op zn minst opzienbarend. FI opleiding erachteraan eventueel om aan de binnen 3 jaar een baan als vlieger is zeker niet slecht, maja he, op een gegeven moment heb je te veel FI's. En dan vind ik een baan als FI met maar 3 uurtjes per week les bijvoorbeeld erg weinig. Daar kun je geen droog brood voor kopen.

Even Ontopic,

Wat ik wel weer goed vind , is dat AIS eventueel de mogelijkheid biedt om op de B1900 te vliegen voor AIS Airlines. Welliswaar zit daar een TR aan vast van geloof 19k, maar das altijd nog minder dan de 30k wat je elders betaal voor een B73-8. Een B73-8 is welliswaar nuttiger, maar zonder een job erachteraan is dat wel duur betaald. Bij AIS vlieg je tenminste en heb je een baan. Daarna kun je verder zoeken naar een nieuwe job op een JET, voor de mensen met het glimmende Jet synroom.

Dat is mn uitleg..

gr

V1
 
Even Ontopic,

Wat ik wel weer goed vind , is dat AIS eventueel de mogelijkheid biedt om op de B1900 te vliegen voor AIS Airlines. Welliswaar zit daar een TR aan vast van geloof 19k, maar das altijd nog minder dan de 30k wat je elders betaal voor een B73-8. Een B73-8 is welliswaar nuttiger, maar zonder een job erachteraan is dat wel duur betaald. Bij AIS vlieg je tenminste en heb je een baan. Daarna kun je verder zoeken naar een nieuwe job op een JET, voor de mensen met het glimmende Jet synroom.

Dat is mn uitleg..

gr

V1

Ik was hartstikke "on topic". Ik doelde juist op je opmerking dat AIS een betaalde baan voor je zou regelen!

Sorry hoor, maar 19k voor een B1900 type kan ik ook niet echt serieus nemen. Dat is nou ook niet echt bepaald een begeerde type rating. In hoeverre is dat dan een zinvolle investering?

Daarnaast, hoeveel betaald AIS airlines? E1000 tot E1200 per mnd? Daar kan ik ook geen droog brood van kopen. En wat zijn de garanties die je hebt; ben je gegarandeerd van 700 uur per jaar of is het een 0 uren contract?

Ik bemerk toch heel erg het roze brillen syndroom
 
Voordat het weer dadelijk moord en brand is...

@V1..

AIS heeft geen B1900D's maar J32's (www.aisairlines.nl) en als je hier op het board leest zul je zien dat Spinner (Directeur / Eigenaar van AIS) aan heeft gegeven dat een TR ongeveer 10K ging doen.
 
@harriewillem
Over die 10k van die TR: zo begreep ik het ook in eerste instantie. Later is het mij in een persoonlijk gesprek als volgt uitgelegd:
van de oorspronkelijke 25k hebben ze e.e.a. af weten te onderhandelen, mede door veel in-house te doen e.d. Bottomline: uiteindelijk bleef daar ong. 10k over. Die word indirect ook door de student/AIS-vlieger betaald omdat er geen salaris maar slechts een lichte vergoeding mee te verdienen valt. Citaat AIS: "een soort ini-mini salarisje".
Zo verdien je dus eigenlijk (slechts) een klein zakcentje maar (naar wat ik begreep) lang niet genoeg om normaal van te leven en dan bedoel ik alleen maar het primaire levensonderhoud. Zo moet je dus toch nog investeren... De AIS-Airlines carrière is puur voor het opbouwen van de eerste 500 uur om je ATPL uit de ijskast te krijgen, daarna moet er ook direct plaats gemaakt worden.
 
Bedankt voor de uitleg allen.

Excuses voor verkeerde dingen die ik heb gezegd. Ik was even in de war, maar dan kun je wel 10k betalen , maar door de enorme kosten van aflossing en levensonderhoud waarin je jezelf niet kunt voorzien, dus die periode relatief gezien kom je alsnog een bepaald bedrag tekort , dus dan betaal je net zoveel als wanneer je die korting niet krijgt en wel een salaris.

Een J32 is een ME maar kon zover ik weet ook door single pilot crew bestuurd worden.
 
De J32 is een Multi Pilot gecertificeerd vliegtuig. Die uren tellen weer mooi mee voor de afgifte van een ATPL. Als je voor een engelse maatschappij wilt gaan werken zijn het prima uren. Daar word je mee aangenomen.

Ik zou niet weten waarom AIS een slechte school is. In mijn ogen is het een prima school.

Rob
 
Syrupy;225521De AIS-Airlines carrière is puur voor het opbouwen van de eerste 500 uur om je ATPL uit de ijskast te krijgen said:
Daarna nog steeds 1000 uur tekort voor je ATPL.
Maar goed voor mensen die het geld hebben liggen..

Zou een beetje zonde zijn als je eerst 10k investeerd voor een J32 type.
Om na 500 uur bij een andere airline 25K te investeren voor een Jet type rating.

Ieder zn ding.
 
Wat ik wel weer goed vind , is dat AIS eventueel de mogelijkheid biedt om op de B1900 te vliegen voor AIS Airlines. Welliswaar zit daar een TR aan vast van geloof 19k, maar das altijd nog minder dan de 30k wat je elders betaal voor een B73-8. Een B73-8 is welliswaar nuttiger, maar zonder een job erachteraan is dat wel duur betaald. Bij AIS vlieg je tenminste en heb je een baan. Daarna kun je verder zoeken naar een nieuwe job op een JET, voor de mensen met het glimmende Jet synroom.

Het gaat dus blijkbaar om J32, maar hoeveel studenten kunnen praktisch gezien voor dit traject kiezen? Heb het idee dat maar een fractie van de studenten echt uren kan maken op dit apparaat tegen een 'ini-mini salaris'. Graag wat meer info hierover want als je studenten in bulk gaat afleveren, dan heeft het geen zin om te paaien met een TR die voor het merendeel niet van toepassing is (even een simpele gedachte vanuit mijn zijde).

Graag wat meer info van iemand die dichter bij het vuur staat, gaarne onderbouwd met getallen.
 
Daarna nog steeds 1000 uur tekort voor je ATPL.
Maar goed voor mensen die het geld hebben liggen..

Zou een beetje zonde zijn als je eerst 10k investeerd voor een J32 type.
Om na 500 uur bij een andere airline 25K te investeren voor een Jet type rating.

Ieder zn ding.

@Altimiter:

Voor het ontdooien van je ATPL heb je 1500 uur total time nodig waarvan tenminste 500 uur op een multi pilot kist.
Je komt dus niet "nog steeds 1000 uur tekort" maar maximaal iets minder dan 800 welke op ieder willekeurig (GA) vliegtuig gevlogen mogen worden.
In je maar niet aflatende pogingen om bepaalde vliegscholen in een negatief daglicht te stellen ben je even "vergeten" dat iedereen met minstens 200+ uur van school komt. Deze tellen gewoon mee in je totaal.
Nog een tip: als je met bepaalde mensen of organisaties in onmin leeft, probeer dan niet je gram te halen via discutabele posts op een openbaar forum, daar wordt niemand iets wijzer van...:biertje:
 
@Altimiter:

Voor het ontdooien van je ATPL heb je 1500 uur total time nodig waarvan tenminste 500 uur op een multi pilot kist.
:

Zou je boeken nog maar weer even in duiken Joep.
Je hebt geen Total time nodig maar 1500 uur multipilot time!
dus wel 1000 uur short. Maar of jij bent nu al verkeerd geinformeerd of je hebt het zelf niet goed gelezen.

En wat heb ik nu weer gezegd om ais in een negatief daglicht te zetten ?
ik mag toch mijn mening geven ? Mensen moeten zelf weten of ze het geld investeren.
En of ze 500 uur J32 uur belangrijk vinden.
 
Is er iemand hier die uit eigen ervaring een oordeel kan geven over AIS. Iedereen roept maar wat, daar word niemand wat wijzer van.

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het een prima school is en iedereen met interesse moet daar zeker langs gaan.

Rob
 
Het gaat off-topic: sorry!

@ Altimeter, waarom verwijs je Joep naar de boeken als je zelf er ook geen kaas van hebt gegeten? Met je opmerking sla je namelijk compleet, maar dan ook echt compleet de plank mis.

Kort door de bocht is het inderdaad 1500 TT, waarvan minimaal 500 MP. Kon even zo snel geen up to date file vinden: http://www.caa.co.uk/docs/175/Section 1 Subpart G - Amdt 3 _JAR-FCL 1_.pdf

Ik zou je uurtjes eens gaan tellen misschien is je ATPL ook al unfrozen zonder dat je het wist :) Dan heeft Joep op zijn minst een biertje van je verdiend... ;)
 
Back
Top