AIS Flight Academy??? iemand hier ervaring????

Met alle respect, maar als ik er geen gemotiveerde details bij hoor, heeft het allemaal een hoog Telegraaf-reactie gehalte.
Wat je zegt is dat het hele verhaal van beech1900 gelogen is?
 
@Alien, even een uitleg. Deze 1000 sollicitanten zijn uiteraard niet allemaal bruikbaar, velen hebben alleen FAA of SAA brevetten en geen Europese papieren, maar sommigen wel een B1900 rating.
Die zijn dan wel interessant voor ons, althans zouden dat kunnen worden.
Vandaar dat er op de website staat dat wij vacatures hebben.
Uit die 1000 hebben wij een short list gemaakt, waarop overigens ook lezers van dit forum staan.
Momenteel hebben wij voldoende vliegers en zodra de volgende uitbreiding een feit is ( als alles goed gaat januari/februari 2010) houden wij weer selectiedagen.

@kingair, geloven moet je in de kerk / moskee doen.
En waarom zouden AIS Airlines en Orange opgepakt moeten worden?
AIS Airlines en Orange bieden low timers een kans.


Wij (OAL) maken geen winst op de opleiding, zoals eerder gezegd, dit zijn de reeele kosten, indien gewenst publiceer ik wel een overzicht van deze kosten op maandagmorgen.
Een bond aanbieden zoals sommige grotere maatschappijen doen, kunnen wij ons helaas niet permitteren.
 
Laat ik zeggen dat Purno geheel gelijk heeft en deze clubs moeten opgepakt worden en in het schavot geplaatst worden!! Verder laat ik het hierbij, maar ik kon deze mooie verhalen niet zonder reactie voorbij laten gaan!


Kingair, je onderbouwd idd niets... je verwijst maar wat.. roept maar wat... maar niemand is hier gek... man en paard graag...
 
@purno:

Nu vraag jij mij hoeveel de type voor de jetstream gaat kosten terwijl jij eerder roept dat hij duur is.:wegkwijt:

Hoeveel denk je dat hij gaat kosten ?

@ Kingair: wees een vent en vertel net als ik wie je bent.
Gezien je rating en je uren ben jij een ex AIS werknemer welke zijn geluk heeft gezocht bij Orange. Vervolgens ontslagen omdat je willens en wetens met een klapband in in take off bent gegaan vanuit de woestijn in Libie.

Misschien begrijpen de mensen dan hier waarom je Orange en AIS niet zo leuk vindt.
 
Last edited:
Frozen off ?? je bedoelt dat je effe met je Jetstream je volledige ATPL binnen haalt ?? hoe lang denk je daar bij Orange te gaan sturen ?
Of word je verteld dat je met een jaartje je ATPL binnen hebt ?
Kan je vertellen dat je een paar jaar verder bent voordat je op een Jetstream effe je volledige ATPL hebt.

Altimiter, lees eerst, denk na en zet dan pas een zinnige reactie neer waar we wat aan hebben:
Bij Orange vliegen ze Beech 1900, AIS gaat dat met Jetstreams doen.
Orange en AIS zijn twee verschillende bedrijven, er gaat dus niemand bij Orange Jetstream sturen.:wegkwijt:

Ik begrijp dat je in de war gebracht kunt zijn door Purno met zijn suggestieve opmerkingen (Rosair=Orange=AIS) maar even zoeken in de registers van de KvK had je kunnen leren hoe het werkelijk zit.
Natuurlijk vlieg je niet "effe" je ATPL-uren op een Jetstream maar de uren tellen wel gewoon als "Multi Pilot".:biertje:
 
Ik denk dat een complete typerating met alle verplichte nummers inderdaad hard richting de 20k gaat. Alle kosten buiten de simulator om zijn gelijk voor ieder type (reiskosten, hotels, daggeld, firefighting, securitycursus e.d.). Waar ik dan benieuwd naar ben is het salaris van de startende FO.

@Spinner, laat je niet opnaaien door Kingair. Hij roept alleen maar zonder argumenten. Ik begrijp de verleiding om wat details van hem hier op het forum te zetten maar ik zou het weer verwijderen. Ben de verstandigste in deze discussie.
 
First the Last, ik zal even plaats maken.
Spinner, ik begrijp dat het noemen van een naam je misschien in het keyboard brand, maar ik zou het nalaten als ik jou was.
We hebben allemaal wel eens stomme fouten gemaakt (ook jij en ik), maar om dat nu in een openbaar forum bekend te maken. Het is en blijft een klein wereldje.
Je weet dat ik je i.h.a. goed gezind ben, maar hier sla je mijns inziens een verkeerde weg in.
Denk aan je bloeddruk en laat je inderdaad niet opnaaien.
Aan de andere kant, maakt het de discussie wel weer interessanter, maar als je je alsnog wilt laten gaan, moet er wel een grotere bank komen.
CHIPS!
 
@ Purno: Ik zit naast MG op de bank te wachten, ik weet nog steeds niet wat die type gaat kosten.

@ MG: Ik heb geen naam genoemd, dat mag hij zelf doen als hij dat wil. Ik vind het een beetje flauw van Kingair om vanuit de annonimiteit te schreeuwen dat een bepaald bedrijf slecht is en vervolgens niet aangeeft waarom. Onderbouwen noemen ze dat toch ?:wegkwijt:

Overgens wel gezellig hier op de bank:biertje:

@ Junior01: Ik denk dat je aardig in de buurt komt maar ik denk dat het goedkoper kan. Misschien moet ik even in overleg met Purno :)
 
Spinner, sorry jij mag niet op de bank. Jij moet de ring in. Ik heb goed geld betaald voor dit kaartje en wil een vet goed moddergevecht zien.
Toegegeven ik had ook liever Diana en Yolanthe zien modderworstelen, maar we zullen het met jou, Purno en Kingair moeten doen.
Misschien dat Lieke, prettyfly, Boeing747 zich nog even in het gevecht willen mengen.
Dus hop van de bank af. Moet je nou kijken, er zit meteen een hele moddervlek op.
Gadverdamme. BIER!
 
Andre nestelt zich naast MG op de bank nadat Spinner met een zuurgezicht afdroop en zegt net nadat ie een schaal met bitterballen op tafel heeft gezet en terwijl ie een biertje open trekt.

"Hey fuck, dit is de bank van Beer, heeft ie die laten staan? Nou ja, hij zit in ieder geval lekker, hoop dat Beer toch ook weer langs gaat komen! Ik zie de Popcorn van Flying Dutchman nog in de naden zitten, Anyway"

"jongens, dat vliegen met een Jetstream voor westerse Olieboeren waar dan ook ter wereld kan je wel vergeten als je niet IOSA gecertificeerd bent en je captains minder dan 4000 uur total en 1000 uur on type hebben, en als de F/O's minder dan 1000 uur total hebben zijn ze ook niet welkom.

Dussssss, prettige wedstrijd met je startup airline waarin je met Jetstreams gaat opereren. Om nog maar te zwijgen van het idee dat je er geld mee gaat verdienen als ticket verkopende airline op gelijk welke route, want naar mijn mening zitten er gewoon te weinig stoelen in om uberhaupt het geld bij elkaar te verdienen die de lasten gaan dekken. Nee, ik denk dat het idee wel goed is, maar dan zal je er toch wat anders voor moeten verzinnen qua operatie, danwel qua kist die je er voor gaat gebruiken.

Maar goed, als je 1 kist heb die je een beetje ergens kan laten vliegen, en 10 AbInitio's rechts hebt zitten die allemaal zo'n 10 tot 15 K voor de TR hebben betaald (ALS het dat kost, want zelfs Spinner brand zijn vingers niet aan het noemen van een bedrag terwijl hij JUIST degene is die het zou moeten weten) dan gaat het wel lukken. Want het gaat wel ZO'N aanzuigende werking hebben voor AIS dat ze ineens 200 leerlingen per jaar van Stella afsnoepen. En dat brengt dan wel weer geld in het laatje. En de Mythe leeft nog wel een jaar door nadat de kist weer werkeloos aan de grond staat na het eerste contract van een paar maanden, onder het motto van "we zijn er mee bezig nieuwe contracten binnen te halen".

Ben benieuwd hoe lang Stella op zich zal laten wachten tot er een Stella Aviation AOC aangevraagd gaat worden voor een Citation waar de leerlingen dan F/O op worden? "

Schijt m'n bier word lauw en de bitterballen koud, ff doordrinken en van die overheerlijke bitterballen smikkelen."

Groeten

:radar: Andre :radar:
 
Andre:

* AIS gaat voor westerse olieboeren vliegen.
* AIS gaat 1 kist opereren.
* De type gaat tussen de 15 en de 20 K kosten.

Andre heb jij met Purno gepraat of zo ?

Waar haal je de info vandaan ?

Ook voor jou, als je iets niet weet kan je je beter stil houden en op de tribune plaats nemen.
 
Last edited:
Dit is wel erg makkelijk, gewoon een hoop onzin het PBB op gooien en dan maar verwachten dat de 'verantwoordelijken' het corrigeren.

We kunnen ook iets minder 'hear-say' en 'assumptions' posten en de discussie op die manier wat schoner houden...
 
Beste Vliegend jurist:

Graag wil ik geen dingen naar buiten brengen die ik niet waar kan maken of die niet waar zijn. Als je anderen daar op wijst moet je het zelf ook niet doen.

Om een idee te geven wat de type gaat kosten het volgende:
AIS is ook TRTO , hiermee zijn we in staat om de Jetstream rating in de opleiding op te nemen. De opleidings kosten zullen hierdoor wel iets hoger liggen maar zeker minder dan 10 K. Lees de type kost minder dan 10k !!!!!!!!
Overgens is dit een keuze je mag ook het oude traject kiezen.

Mijn inziens ontbreekt het bij afgestudeerde leerlingen aan ervaring.
Wij hopen op de manier iets aan deze situatie te doen.

zo nu eerst een :biertje:
 
Last edited:
Nee, ik denk dat het idee wel goed is, maar dan zal je er toch wat anders voor moeten verzinnen qua operatie, danwel qua kist die je er voor gaat gebruiken.

Nou Andre, ga het dan beter doen als je het beter weet. Ondernemers afzeiken vanaf de bank kunnen we allemaal. Maar DOEN WE ER ZELF OOK IETS AAN....???
 
NEEN, driewerf NEEN, want de beste stuurlui zitten op de bank!
Proost.

Als je niet tegen kritiek kunt, zou ik niet aan zo'n operatie beginnen.
Hoe je met die kritiek omgaat is hoe men het kaf van het koren scheidt.
Je kunt hem bijvoorbeeld negeren en de kop in het zand steken(stella), de kont tegen de krib en hard terug schreeuwen (Arend op een slechte dag) of gefundeerd de kritiek onderuit halen (Arend op een goede dag) en een heel scala van mogelijkheden daar tussen in.
 
Back
Top