Cousin Avi
New member
Relatief gezien dus precies hetzelfde.Ik vind wel dat de objectiviteit nu iets teveel verloren gaat. Ten eerste is de markt in de VS totaal anders, met salarissen die een heel stuk lager liggen maar zo ook de kosten voor opleiding.
Ik denk dat je meer moet denken in de richting van total duty uren, positionings, lay overs etc i.p.v. block hours.On top of that vraag ik mij af of er wel zoiets als wettelijke flight time limitations in de VS bestaan (of dat men sowieso vliegveiligheid een bepaalde prioriteit geven).
Onzin. Het kan zijn dat men bij de KLM/KLS er anders over denkt, maar de wetten van de aerodynamica en de wetten van de markt werken overal precies hetzelfde. Niemand is imuun! Ook Europa komt in een recessie en ook in Europa gaan er ontslagen vallen, al springen de vakbonden en politiek hoog of laag.Het hele systeem werkt gewoon anders daar. De markt, de wet, de airlines, de vakbonden, de politiek en de cultuur zit daar gewoon heel anders in elkaar. Je kan dat niet 1 op 1 met Europa vergelijken.
Jij werkt duidelijk niet voor een low-cost airline. Sterker nog, jij werkt zeker niet voor een Ierse of Britse low-cost airline....maar het is zeker niet zo zwart hier als Sully doet overkomen daar.
Ik vermoed dat je een erg beperkt/blauwkleurig plaatje van de wereld hebt. Op zich mooi voor jou dat je misschien direct van de KLS naar de KLC bent gegaan, of dat je jaaaaren geleden als direct entry nog bij de KLC bent binnengekomen, maar vergeet niet dat het in een complete shark pool out there is voor piloten zonder uren en/of met de verkeerde vliegschool op hun CV. Ik kwam ooit eens een KLM piloot tegen toen ik werkeloos was en vroeg hem of hij tips had waar ik kon solliciteren. Hij antwoorde op mijn vraag met de wedervraag: "oh, is het zo moeilijk dan om een baan te vinden?" Aardige gast verder, niks mis mee, maar hij was totaal clueless over wat er buiten de blauwe KLM wereld zich afspeelde en "vrije markt piloten."...maar het is zeker niet zo zwart hier als Sully doet overkomen daar.
Ik ken inmiddels het klappen van de zweep en ik weet hoe moeilijk het is om 1) een baan te vinden en 2) om die baan vast te houden bij een recessie, dus tenzij een airline je een baangarantie kan geven in deze extreem onzekere tijden: BEGIN ER NIET AAN!