Ryanair's holding pool

mjs

Member
Hoi allemaal,

Op 19 November heb ik mijn sollicitatie gesprek en sim gehad bij Ryanair, op 21 November werd ik gebeld dat ik door was:D.
Ivm met allerlei factoren ben ik toen *en ik denk met vele anderen* in de holding pool geplaatst met het bericht dat ik in de tweede week van Januari gebeld zou worden. Het einde van Januari nadert al en je raad het al, nog geen telefoontje, nouwja zo zit de luchtvaart in elkaar.

Mijn vraag is dan ook, zijn er nog meer future Ryanair vliegers die ook nog in de holding pool zitten en of die al wat gehoord hebben?

Groetjes
Marc
 
Hallo Marc,

Helaas zit ik niet in deze pool! Ik zou echter wel bellen wanneer ik daar wel in zou zitten en men aangeeft er in de 2e week van januari op terug te komen...

Assertiviteit heet dat! ;)

Groet,
PH-FLY
 
Hoi PH-FLY,

Je hebt gelijk, afgelopen vrijdag heb ik ze ook al gemailed maar daar heb ik helaas nog geen reactie op. Er is ook zoiets als over-assertiviteit, daarover heb ik al eens een opmerking over gehad (op mijn vliegschool niet van Ryanair) en het lijkt me dan ook niet verstandig om ze plat te gaan bellen. Ik wacht nog even af..

Groeten Marc
 
Hoi Marc,

"Over-assertiviteit" ... dat maakt me nieuwsgierig.

Zelf ben ik uit mijn enthousiasme en soms zelf aangenomen beleefdheid ook vaak geneigd om op emails of antwoorden van anderen terugkoppeling te geven. Begrijp ik goed dat dit niet altijd wordt gewaardeerd?

Groeten Stabilo

@Fly wanneer ga je bij S&T beginnen?
 
Hoi Stabilo,

Met over-assertiviteit bedoel ik dat je de de andere partij ook de gelegenheid moet geven uit zichzelf te reageren, nu gaat dit dan niet over Ryanair maar over OAA.

Maargoed we raken off-topic
 
Over-assertiviteit???

Iemand herinneren aan de gemaakte afspraken kan geen kwaad dunkt me, het zegt namelijk meer iets over de houding van de tegenpartij.

Als je auto zoals beloofd vandaag gereed zou zijn bij de garage en ze laten niets van zich horen dan informeer je toch ook even?

Dat het nu toevallig over een baan gaat moet niets uitmaken, het laatste wat je moet doen is je als vlieger in een positie laten duwen waarin je niet wilt zijn, op welk vlak dan ook.

Succes in ieder geval!


GF.
 
Beste allemaal,

De reden waardoor ik nog niet gebeld heb is dat ik van een klasgenoot hoorde (die inmiddels door de TR heen is) dat Ryanair niet zo gecharmeerd is van mensen die zelf bellen, maar dat kan ook voor de uitslag van de keuring zijn.
Ik wacht deze week nog wel even af en dan bel ik volgende week wel, dan is Januari ook voorbij.

@ Edje Baco en RJ, Gefeliciteerd!
 
Hmm ligt misschien aan hoe je overkomt. Duurde bij mij een hele tijd voordat ik een datum en contract kreeg. Dus ik ben maar blijven bellen en emailen. Om steeds maar te vragen hoelang t nog zou duren.

Nou moet je t natuurlijk niet overdrijven. Maar als je al een tijdje zit te wachten zie ik geen enkel probleem om even te bellen.
 
Heb vanmorgen toch maar even gebeld, ze zijn er mee bezig.
Er zijn namelijk 90! mensen die de TQ moeten gaan doen.
 
Je hebt gelijk!

Ash heeft vanmiddag gebeld, 25 Mei de week @ EMA en dan 8 juni met de TQ beginnen, nog even wachten dus.
 
Gefeliciteerd!

Iemand een idee welk contract je tekent in EMA? Alleen een contract voor de TQ bij CAE, of meteen een arbeidsovereenkomst, met als ontbindende voorwaarde het falen voor de TQ..
 
Geen idee, het zal wel in de voorwaarden staan die ze ons binnenkort op gaan sturen.

Ben wel blij dat ik mijn IR niet hoef te re-newen hij verloopt namelijk 16 juni, nèt geluk dus :p
 
Iemand een idee welk contract je tekent in EMA? Alleen een contract voor de TQ bij CAE, of meteen een arbeidsovereenkomst, met als ontbindende voorwaarde het falen voor de TQ..

Als ik het goed begrijp dat laatste. Je krijgt een trainings contract bij Ryanair, met als voorwaarde dat je de TQ doet en haalt.
 
Als ik het goed begrijp dat laatste. Je krijgt een trainings contract bij Ryanair, met als voorwaarde dat je de TQ doet en haalt.

Okay. En na je lijntraining krijg je dan een vast contract? Ik stel deze vragen omdat er nu veel maatschappijen zijn die alleen een TQ met lijntraining aanbieden, waarna je eventueel een contract krijgt.
Weet jij misschien ook hoeveel nieuwe toestellen Ryanair dit jaar krijgt?
Alvast bedankt!
 
Ja, je trainigs contract gaat automatich over in een 'normaal' contract of een Brookfield contract.


Na de eerste batches die inmiddels in Jan zijn delivered, komen er nog 42, maar misschien meer als we cancellations van anderen kunnen kopen. We zijn inmiddels ook in gesprek met Airbus. Dit is het schedule voor de rest van dit jaar: (Overigens wordt er verwacht dat we Dinsdag een Q3 verlies bekend maken. Misschien draaien we ook Q4 verlies. In elk geval zal in Juni en Juli de share prijs waarschijnlijk omhoog gepraat gaan worden, wan dan gaat het management z'n opties verkopen. Wordt weer een interessant jaar. )

207 2882 35007 YF519 TBA 9th Jan 2nd Feb Feb

208 2886 35006 YF520 TBA 14th Jan 5th Feb Feb

209 2887 35008 YF521 TBA 15th Jan 6th Feb Feb

210 2892 35005 YF522 TBA 20th Jan 11th Feb Feb

211 2893 37532 YF523 TBA 21st Jan 12th Feb Feb

212 35015 YF524 Mar

213 35011 YF525 Mar

214 37533 YF526 Mar

215 35016 YF527 Mar

216 35014 YF528 Mar

217 35012 YF529 Mar

218 35013 YF530 Mar

219 37534 Apr

220 37535 Apr

221 37536 Apr

222 37537 Apr

223 37538 May

224 37539 May

225 Jun

226 Jun

227 Jun

228 Sep

229 Sep

230 Sep

231 Sep

232 Sep

233 Sep

234 Sep

235 Sep

236 Oct

237 Oct

238 Oct

239 Oct

240 Oct

241 Oct

242 Oct

243 Oct

244 Nov

245 Nov

246 Nov

247 Nov

248 Nov
 
Last edited:
Back
Top