Vrouwelijke F-16 piloten

Stealth:
Ik vind je uitleg echt, oprecht, geweldig... maar mag na een belletje met een deskundige verwezen worden naar het rijk der fabelen.
Ik heb een baarmoeder en weet ook uit ervaring hoe het is als dat ding z'n werk doet....
En trust me, er is een reden waarom vrouwen kinderen baren.. (hihi)

Dan nog even terug komend op spierkracht. Niet alleen met testosteron te maken, maar ook dat mannenspieren beter in staat zijn om zuurstof op te nemen.. was een term voor, maar ben ik ff vergeten..
 
Last edited:
Daarbij Manja Blok heeft gewoon kinderen, geen probleem dus blijkbaar na een loopbaan vol G's.

Mwah. Dat bewijst niet dat het niet zo is. 1 persoon is ietwat weinig voor een hard wetenschappelijk bewijs. Die conclusie kun je niet zomaar trekken.

Stealth:
Ik vind je uitleg echt, oprecht, geweldig... maar mag na een belletje met een deskundige verwezen worden naar het rijk der fabelen.
Ik heb een baarmoeder en weet ook uit ervaring hoe het is als dat ding z'n werk doet....

Dan nog even terug komend op spierkracht. Niet alleen met testosteron te maken, maar ook dat mannenspieren beter in staat zijn om zuurstof op te nemen.. was een term voor, maar ben ik ff vergeten.

Ik vind het heerlijk om af en toe hypothetisch te denken. Leuk dat je het waardeert. Ik heb nog wat op internet rond gesnuffeld. Volgens mij is er nog niet echt onderzoek verricht naar de relatie tussen G-krachten en vruchtbaarheid, dus vraag me af of een deskundige het direct ontkracht. Het is wel zo dat een gekantelde baarmoeder niet direct leidt tot onvruchtbaarheid. Het is dus de vraag of G-krachten überhaupt wel enig invloed hebben op de vruchtbaarheid. Dhr. flyingfarmer stelde dit ooit gehoord te hebben. Is natuurlijk niet echt betrouwbaar, maar ik vond het wel interessant.

Maar, whatever. Je hoeft je volgens mij totaal niet druk te maken. Anders was er vast wel meer over bekend. In sommige werelddelen is een gekantelde baarmoeder dacht ik zelfs normaal. Sowieso is het vrij makkelijk te corrigeren.

Het was niet mijn bedoeling je hier zorgelijk over na te laten denken. Ik geniet gewoon zo nu en dan van hypothetisch denken.

Heel veel succes gewenst tijdens je selectieprocedure. Maak er wat moois van. Make Holland Proud :)

Edit: Die term is denk ik dat mannenspieren een "hogere affiniteit voor zuurstof" hebben.
 
Last edited:
Ik vind het heerlijk om af en toe hypothetisch te denken. Leuk dat je het waardeert.
Ik vind het ook heerlijk.

Het was niet mijn bedoeling je hier zorgelijk over na te laten denken. Ik geniet gewoon zo nu en dan van hypothetisch denken.
Was ik ook echt niet...

Heel veel succes gewenst tijdens je selectieprocedure. Maak er wat moois van. Make Holland Proud :)
I'll do the best i can....

Edit: Die term is denk ik dat mannenspieren een "hogere affiniteit voor zuurstof" hebben.
Nee, nee, het was een soort stofje of iets fysiologisch in ieder geval, dat bij mannen beter werkt dan bij vrouwen... Maar hogere affiniteit is uiteindelijk wel waar het om gaat...
 
Zat inderdaad ook een vrouw op de F16 die later naar de PC7 is gegaan(dochtertje van generaal *piep*, was eigenlijk te klein, maar kwam toch door de selectie, ra ra ra). Zit nu in de burgerluchtvaart als ik me niet vergis.

En "piep" rijmt op......?? Inderdaad.... ;)
Ze was waarschijnlijk zo klein dat ze een hangar niet zag staan....

Die andere die nu op de PC-7 zit heeft ooit nog een ultra-light doormidden gezaagd met een F-16, succes ermee...
 
Btw, wat weet jij daarvan? Was je erbij ofzo?
Niet zomaar tegen iemand zeggen dat hij iets los moet laten als je niet eens weet wat er zich afgespeeld heeft, maar dat terzijde, is offtopic.
 
En "piep" rijmt op......?? Inderdaad.... ;)
Ze was waarschijnlijk zo klein dat ze een hangar niet zag staan....

Die andere die nu op de PC-7 zit heeft ooit nog een ultra-light doormidden gezaagd met een F-16, succes ermee...

En zo zijn er ook mannen geweest die akkefietjes hebben gehad. Wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen?
 
Aan U-Turn:

Normaliter mag je niet harder dan 250 kts onder de 10.000ft. Daar is een reden voor. Veel amateur burger verkeer kijkt niet uit z'n doppen als die rondvliegt. F-16's vliegen tussen 420-480 kts. Klein luchtverkeer dat meestal wit geschilderd is om lekker af te steken tegen een wit-achtige achtergrond in NL. Als je dat weet en dan ook nog die snelheid erbij denkt, dan kun je wel indenken dat als je eventjes in de cockpit moet kijken er in no-time een situatie kan ontstaan die niet meer te vermijden is.

Beste stuurlui staan meestal aan wal, toch?
 
Aan U-Turn:

Normaliter mag je niet harder dan 250 kts onder de 10.000ft. Daar is een reden voor. Veel amateur burger verkeer kijkt niet uit z'n doppen als die rondvliegt. F-16's vliegen tussen 420-480 kts. Klein luchtverkeer dat meestal wit geschilderd is om lekker af te steken tegen een wit-achtige achtergrond in NL. Als je dat weet en dan ook nog die snelheid erbij denkt, dan kun je wel indenken dat als je eventjes in de cockpit moet kijken er in no-time een situatie kan ontstaan die niet meer te vermijden is.

Beste stuurlui staan meestal aan wal, toch?

Joh niet erop reageren gewoon, U-turn is een frustie omdat ie de opleiding niet gefixt heeft.
Zijn er toch zat van :biertje:. Een van de grootste frustraties binnen de Klu.
 
Back
Top