Vrouwelijke F-16 piloten

Daar is een reden voor. Veel amateur burger verkeer kijkt niet uit z'n doppen als die rondvliegt.

Je eerste stelling is niet zonder meer fout, want er moet altijd meer naar buiten worden gekeken echterrrrr je reageert op de opmerking over het ongeluk bij Seppe, en die "amateur burgers" werden van schuin-achter uit de lucht gevlogen, dus dan wordt see-and-avoid toch wat lastig. Dat was toen ook de conclusie van de Raad voor de Transportveiligheid(zoals het toen nog heette). Het snelheidsverschil tussen 450kt Jetverkeer en 80 kts GA-verkeer is te groot om 'see-and-avoid' goed te kunnen toepassen... Aanbeveling toen was dan ook een betere seperatie.

o.a. de XPDR verplichtingen zijn daar uit voorgekomen(niet alleen hier door). Echter het ongeluk was in G-airspace, dus dan was er toch nog geen controle geweest.
 
Ha Baron! - Mooi jou hier actief te zien..
Wist trouwens niet dat dat bij Seppe was met die botsing..
Zal komende week beter opletten als ik met de Slingsby weer naar boven mag haha!

Waarom weet jij nu al dat jij komende week kan vliegen en ik nog niet?!

Ach laat ook maar, ik praat niet met STA-falers.... :grijns:
 
Ha Baron! - Mooi jou hier actief te zien..
Wist trouwens niet dat dat bij Seppe was met die botsing..
Zal komende week beter opletten als ik met de Slingsby weer naar boven mag haha!

Wordt nou eens verstandig kazimierz... stop met die KMA en ga echt vette dingen doen! zoals PC-7 vliegen!!:biertje:
 
Veel amateur burger verkeer kijkt niet uit z'n doppen als die rondvliegt. F-16's vliegen tussen 420-480 kts.

Klein luchtverkeer dat meestal wit geschilderd is om lekker af te steken tegen een wit-achtige achtergrond in NL.

Scheelt dat die 450kts IAS vliegende grijze pijlpunten altijd ruim van te voren zijn te zien en dat ze altijd mooi van (schuin)voren komen... :dozey:

Ben tijd terug zelfs ín het circuit van EHLE bijna doormidden gevlogen door Tornado's, wie zit er dan fout?
 
In september ga ik beginnen met de selectie voor vlieger bij de KLu. k Ben een meisje, dus vandaar dat ik het hier post. Mijn voorkeur gaat allereerst uit naar helikopter, dus misschien is dit dan wel off-topic als ik het hier post. Maar aan de andere kant is in een F16 vliegen natuurlijk ook gruwelijke masterlijk... goed, daar ga ik nog even niet over nadenken. Wat is de kans dat ik het sowieso ga halen he... wel zo redelijk om dat in het oog te houden (0,5% haalt uiteindelijk de eindstreep? :rolleyes:) Maaarrr ik ga er alsnog wel helemaal voor uiteraard!! :D
 
@ Alien & PH-JPC

Ik heb nooit bedoeld en zo staat het ook niet in mijn tekst dat het de schuld was van de overleden vliegers, omdat ze niet goed uitkijken. Ik constateerde alleen dat veel burger verkeer dat vliegen als hobby heeft totaal geen oog heeft voor ander vliegverkeer. Ik denk dat bijna iedereen het hier wel over eens is. Wil niet zeggen dat militaire vliegers geen fouten maken of iets over het hoofd kunnen zien. Is ook mij wel eens overkomen en dat zal in de toekomst ongetwijfeld ook weer gebeuren. Er zijn burgers die 'professioneel' met hun hobby omgaan, maar ik denk dat het merendeel daar niet onder valt.

@ Ster

Ja, het is een beetje :eek:fftopic: om dat hier te plaatsen, maar in ieder geval succes met je keuring! Bereid je goed voor. Dat kan een hoop schelen. Al was het maar voor de indruk die je geeft (gemotiveerd of niet). :airforce:
 
@ Alien & PH-JPC

Ik heb nooit bedoeld en zo staat het ook niet in mijn tekst dat het de schuld was van de overleden vliegers, omdat ze niet goed uitkijken. Ik constateerde alleen dat veel burger verkeer dat vliegen als hobby heeft totaal geen oog heeft voor ander vliegverkeer. Ik denk dat bijna iedereen het hier wel over eens is. Wil niet zeggen dat militaire vliegers geen fouten maken of iets over het hoofd kunnen zien. Is ook mij wel eens overkomen en dat zal in de toekomst ongetwijfeld ook weer gebeuren. Er zijn burgers die 'professioneel' met hun hobby omgaan, maar ik denk dat het merendeel daar niet onder valt.

Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar ik denk dat je nu toch iets te negatief over de 'hobbyvliegerij' denkt.
Er zitten altijd prusters tussen die geen idee hebben van wat ze doen en wellicht heeft het merendeel niet helemaal door wat er allemaal nog meer om hem/haar afspeelt maar er zijn er ook zat bij die wel 'professioneel' met hun hobby omgaan.
Besef ook dat veel vliegers nog VFR vliegen met kaart, pen/protractor en rekenschijf/navigatieblock. Die zitten dus zowiezo een gedeelte van de tijd naar binnen en vooral naar naar de grond te staren om te navigeren en te vliegen.
Maar of ze nou opletten of niet; een stel F16's of andere snelle militaire toestellen zie je simpelweg bijna nooit tot ze heel dichtbij, al voorbij zijn of een stuk hoger zitten.

In de paar jaar dat ik veel in de GA heb gevlogen heb ik een stuk of 5-6 keer een paar F16's van heel dichtbij mogen aanschouwen in severe CAVOK. Toestellen die met zon vaart vliegen kán je gewoon niet van te voren zien aankomen.
Dat is geen fout, dat is een feit.
 
Maar of ze nou opletten of niet; een stel F16's of andere snelle militaire toestellen zie je simpelweg bijna nooit tot ze heel dichtbij, al voorbij zijn of een stuk hoger zitten.


Zoals ik altijd maar denk: Als je de eerste hoort, zoek de nr.2 en wees blij dat de eerste je niet geraakt heeft. Zelf heb ik al eens het poppetje van het vliegtuig mogen onderscheiden terwijl je net na een lange thermiekvlucht, rustig naar huis dacht te gaan ;) is niet fijn... wel ontzettend gaaf.
 
Back
Top