Welke vliegschool is goed?

Hahahahahaha, had je maar op de borrel moeten zijn! Ze was bij het bezoek aan de ops-zaal in levende lijve te bewonderen!:D (Is er een nog steeds van ondersteboven!:haha: You know who you are!;))
 
Last edited:
Die Piloot en Vliegtuig Special staat lekker vol met reclame (volgens mij staat er ook boven elke pagina "-advertentie-" oid), objectief is het allerminst. Ook is het niet erg up to date, zo staat er bijvoorbeeld bij EPST nog steeds in dat je ook kunt kiezen voor een opleiding bij DanFly, terwijl ze daar al een paar maanden mee zijn gestopt.
Informatie over opleidingsduur, kosten en hoe de opleiding d'r uit ziet staat er vaak wel duidelijk in, maar vergeet niet dat het meeste door de scholen zelf is ingevuld, dus aan bijvoorbeeld de baankansen die genoemd worden zou ik niet veel waarde aan hechten.
 
Valt me net te binnen dat de januari uitgave van Piloot en Vliegtuig een ''Special Vliegopleidingen'' als bijlage had. Dus ren naar de winkel en koop 'm want er staat zeer veel info in!

Vind je werkelijk?!
 
Sorry hoor maar hier zakt mijn broek toch vanaf. Jullie wilden toch oud studenten aan het woord zien? Feiten zien en noem maar op? En dan wordt er gepiept dat er advertenties in het blad staan?

Is er een blad van 60 pagina's genaamd ''special vliegopleidingen'' is het weer niet goed. Bel dan P&V op en vertel ze hoe ze het wel moeten doen...
 
Vorig jaar kon je hem nog gratis aanvragen, is die mogelijkheid dit jaar weer van toepassing? Kon er zo niets over vinden op de site van P&V.

Groeten,
 
Sorry hoor maar hier zakt mijn broek toch vanaf. Jullie wilden toch oud studenten aan het woord zien? Feiten zien en noem maar op? En dan wordt er gepiept dat er advertenties in het blad staan?

Is er een blad van 60 pagina's genaamd ''special vliegopleidingen'' is het weer niet goed. Bel dan P&V op en vertel ze hoe ze het wel moeten doen...

Naja, niet alle verhalen zijn even representatief of compleet....zoals bijvoorbeeld de KLM cpt die zijn opleiding bij Seppe Air Service heeft gedaan. Leuk, maar compleet niet representatief voor de huidige markt. 'T zou P&V sieren als ze een echt onderzoek zouden doen naar baankansen/prijsvergelijk/Het inzichtelijk maken van de verschillen tussen garantiefondsen...etc.. in plaats van een extra blaadje uitgeven waar grif voor wordt betaald door vliegscholen om hun reclame in af te drukken.

Ik snap dat P&V drijft op de reclame inkomsten, en zo'n onderzoek zou dat kunnen schaden...maar 't zou wel mooi zijn.
 
@ Leonias: Dat kan een aantal maanden nadat ie is uitgegeven. Dus nu nog tot maart wachten ofzo.. Tenminste, in 2008 was ie in maart online te krijgen.
 
Ik heb dat blad ook gelezen. Beetje commercieel als je het mij vraagt. Inderdaad reclame rechtstreeks van de betreffende school zoals Surferboy aangaf.
Ik ben nog steeds voor open dagen waar je persoonlijke vragen kunt stellen en vooral meningen van studenten die daar in opleiding zijn vind ik belangrijk. De informatie die je krijgt goed bestuderen en eventueel kritische vragen stellen. Kijken hoe de school zich daaruit redt. Zo krijg je het meest complete beeld wat je kunt krijgen volgensmij. De rest is ervaren.
 
Ik was er anders wel blij mee hoor, met die bijlage. Anders had ik niet geweten dat je op de open dag van Seppe 15 minuten op hun 737 simulator mag vliegen, met instructeur, en een uitdraai over hoe je het gedaan hebt! 31 januari ben ik dan zeker ook daar te vinden ;) Meer Airworkers die zich er ook voor hebben opgegeven?
 
Sorry hoor maar hier zakt mijn broek toch vanaf. Jullie wilden toch oud studenten aan het woord zien? Feiten zien en noem maar op? En dan wordt er gepiept dat er advertenties in het blad staan?

Is er een blad van 60 pagina's genaamd ''special vliegopleidingen'' is het weer niet goed. Bel dan P&V op en vertel ze hoe ze het wel moeten doen...

Beste RTO,
Ik heb het blaadje hier ook voor me liggen. Erg grappig is vooral de voorpagina, waar levensgroot op staat:
Gevraagd: Piloot m/v

Gezien de huidige situatie, hoe representatief, danwel objectief is deze titel...?
 
Wat willen jullie nu? Gratis, of geen advertenties?

Wat wil jij eigenlijk?

Er wordt hier door verschillende mensen vastgesteld dat het niet altijd even gemakkelijk is om onafhankelijke objectieve informatie over de kwaliteit van de verschillende vliegscholen in Nederland te krijgen. Wat jij doet is constant roepen dat die informatie wel gemakkelijk te krijgen is.
Het is erg prettig dat je meedenkt en met verschillende suggesties voor informatie komt, maar je zult toch moeten toegeven dat deze suggesties -op ppjn na- niet heel objectief zijn of geen volledig beeld van de situatie geven.

Edit: Gelukkig zijn er hier op airwork mensen actief die informatie geven. Alleen voordat je als nieuweling een beetje weet wie je wel en wie je niet moet geloven ben je al weer een poosje verder. Want wie weet is Julliën wel gewoon een recruiter van Air France en krijgt Nosig maandelijks een bedragje om de KLS, NLS en EPST te promoten ;). En dan hebben we het nog niet eens over mensen die zelf nog op de middelbare school zitten en al adviezen over schoolkeuze gaan geven.
 
Last edited:
Wat wil jij eigenlijk?


Edit: Gelukkig zijn er hier op airwork mensen actief die informatie geven. Alleen voordat je als nieuweling een beetje weet wie je wel en wie je niet moet geloven ben je al weer een poosje verder. Want wie weet is Julliën wel gewoon een recruiter van Air France en krijgt Nosig maandelijks een bedragje om de KLS, NLS en EPST te promoten ;). En dan hebben we het nog niet eens over mensen die zelf nog op de middelbare school zitten en al adviezen over schoolkeuze gaan geven.

Tja, als je zo moet gaan denken kunnen ze airwork wel "afschaffen", wat ik overigens verschrikkelijk zonde zou vinden. Ik ben blij dat er mensen zijn die advies geven, je kunt voor jezelf goed genoeg inschatten hoe objectief een advies is. Voordat je zoiets post kun je misschien eerst even nadenken met wat je precies zegt. Wat mij betreft moet je voor het "gevoel" kiezen( natuurlijk ook niet volledig op je gevoel afgaan ), de school moet in het algemeen goed aangeschreven staan. Het is en blijft voor iedereen een moeilijke keuze, de keuze is voor iedereen persoonlijk/anders en dat dien je te respecteren.
 
Back
Top