Stand van Zaken deel 25

Status
Not open for further replies.
Even een update van EMVO 0803

11 van de 17 zijn door.
3 man F16
2 man Apache (waaronder ikzelf:kiss:)
3 man Chinook
3 man Cougar

Als het goed is gaat de hele klas in de maand juli naar Texas, danwel naar Alabama.

Groeten,
Godfried B.
 
Even een update van EMVO 0803

11 van de 17 zijn door.
3 man F16
2 man Apache (waaronder ikzelf:kiss:)
3 man Chinook
3 man Cougar

Als het goed is gaat de hele klas in de maand juli naar Texas, danwel naar Alabama.

Groeten,
Godfried B.

Gefeliciteerd met je Apache assignment !! Hebben jullie ook een blog?
 
Ik kreeg net een brief van het CML, ben afgekeurd vanwege de hestamine-test. Had het niet echt verwacht, want had voor mn gevoel er erg weinig last van. Ben nu dus ook afgekeurd voor alle andere militaire functies, had ik niet verwacht en daar baal ik helemaal van..
kan het ook dat ik hierdoor nu voor burgerluchtvaart medisch word afgekeurd? En maak ik nog een kans om het over bijv 4 jaar opnieuw te doen bij defensie?
 
@jarno

Spijt me om dat te horen man :( Mij is helaas hetzelfde overkomen.

Over burgerluchtvaart, ik volg nu zelf sinds een paar weken een opleiding in de burgerluchtvaart. Ze doen tijdens de initiele keuring niet moeilijk over hooikoorts of lichte vormen van astma. Zolang je niet medicijn afhankelijk bent, zal niemand er moeilijk over doen. Indien je wel medicatie nodig hebt, zal de keuringsarts onderzoeken welke antihistaminica geschikt zijn voor jou om te kunnen functioneren als piloot. Er zijn behoorlijk wat piloten met hooikoorts of vormen van astma, dus je hoeft je niet druk te maken.

Over 4-5 jaar kun je het best opnieuw proberen, dat ga ik ook doen. Er is namelijk een grote kans dat je ergens in je 20er jaren van je allergie af komt. Bovendien zou je ook immuno therapie kunnen toepassen. Daarvoor moet je maar even contact opnemen met je huisarts, die kan je het nodige erover vertellen. Het komt er eigenlijk op neer dat ze verspreid over enkele jaren, zo nu en dan een concentratie van het stofje waar je allergisch voor bent toedienen. De bedoeling is dat je lichaam er aan went en er steeds minder op reageert.

Succes met je keuzes! Heb je nog vragen? Dan kun je me gewoon ff PMen ;)


@Godfried

Gefeliciteerd man :D Veel succes in the states!
 
Gefeliciteerd Godfried! Zou wel leuk zijn als we idd linkje krijgen naar je blog. Aspirant Apache vlieger blogs heb ik nog niet kunnen vinden. In verhouding met chinook / F16 zijn er niet zoveel apache vliegers volgens mij of wel?

Sowieso klasse, en succes in de states! Zet hem op
 
Indd sommige mensen... als je niet vliegt ga dan eens heel snel bier drinken ofzo arjen
 
Last edited:
Ik kreeg vorige week ook bericht dat ik in week 17 op de kosten van de belastingbetaler een luchtdoop :airforce: in Evora! Mag ook wel, ben al eventjes op mijn PVS aan het wachten, maar ik zeur niet.
Wie gaan er mee?

Grtz

up_up_and_away
 
I'll be there!

Erg zin in :D

Ik kreeg vorige week ook bericht dat ik in week 17 op de kosten van de belastingbetaler een luchtdoop :airforce: in Evora! Mag ook wel, ben al eventjes op mijn PVS aan het wachten, maar ik zeur niet.
Wie gaan er mee?

Grtz

up_up_and_away
 
Zojuist een brief ontvangen van het CML, 20 Mei briefing, 24 t/m 30 mei PVS te Evora! :D Nu maar hopen dat ik er zo doorheen knal!

Ik kom er zojuist ook achter dat ik dan midden in m'n eindexamens zit... Even bellen dus... Aaah balen dit :(
 
Ik heb zojuist een brief ontvangen dat ik ook 20 mei briefing heb, maar van 31 mei tot 6 juni in Evora zit. Weekje later dus. Wacht trouwens nog wel op de uitslag van VMO2. Deze keuring heb ik vorige week dinsdag gehad.
 
Hoe is het met de rest van "onze" groep, Joost?

Feli trouwens... Het gaat erop lijken dat je het gewoon gaat halen! Echt jaloers..
 
Hoe is het met de rest van "onze" groep, Joost?

Feli trouwens... Het gaat erop lijken dat je het gewoon gaat halen! Echt jaloers..

Hey man. Nou rustig aan, ik wacht eerst uitslag VMO2 af, en dan hopelijk PVS en daarna weer wachten op een uitslag. Welke groep bedoel je? Die van PO2 of van VMO-1? Met de "vliegers" gaat het tot nu toe goed. 1 begint in april, die heeft PVS gehaald en de ander en ik hadden gelijk VMO2 en wachten nu af. Hoe het met de andere jongens van PO2 (de een wilde volgens mij luchtverkeerdleiding en de ander luchtverdediging) gaat weet ik niet.

Jij nog "herkeuring" gehad of is het definitief over?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top