Ryanair's manier van bezuinigen

smiley_popcorn.gif
 
Je hebt gelijk Kermit..sorry...

Ben overigens niet aan het window dressen, want ik werk er niet meer ;-)
 
Overload, ik zei het vorige week nog, hou je toch bij de feiten. Nu moet de Sint nog meer roe uitdelen.

De advertentie om te mogen solliciteren stond pas op 14 juni 2005 in de krant.

eerste selecties zijn gehouden in juli 2005........

Of vergis je je weer ?

Ik heb voor die advertentie verscheen gesolliciteerd (maart is voor juni), ik dacht jij ook?
Sterker nog, heb net mijn mail gechecked en heb je daar op 3 maart een mailtje over gestuurd.

Maakt ook niet zoveel uit verder. Even goeie vrienden. Donderdag gaat de Bridge weer open. DAT is pas belangrijk ! :biertje::biertje:
 
Ja...ik werk voor de Meneer O'Leary en jeetje ik ben tevreden met mijn baan.

Amen :)

Ik zal zeker niet eeuwig bij RYR blijven werken - ik heb ook nog wel andere plannen in het leven - maar ik heb het best naar mijn zin :) Zijn er minpuntjes? Oh jawel, maar ik ga met plezier na mijn werk tot het punt waar de Captain vriendelijk moet vragen of ik nu eindelijk eens wil stoppen met neuriën.

Dat Ryanair cheap-ass is maakt mij niet uit. Ten eerste werkt het want hoe veel mensen ook mogen zeuren de passagiers blijven wel komen. Ten tweede zit ik in de cockpit en niet in de cabine, en die is bij de KLM 737's niet groter en heeft ook geen zachtere stoeltjes. Dat je daar gratis eten krijgt, okay - maar ik ben al mijn hele leven gewend zelf een boterhammetje te smeren en een zakje cup-a-soup kost ook niets. En dat ik een keer in de zes maanden zelf een hotel in EMA moet vinden overleef ik ook nog wel.

Dat er nu een paar routes afvallen word makkelijk gecompenseerd door een groter aantal recentelijk nieuw aangekondigde vluchten; bijvoorbeeld drie nieuwe routes vanaf LGW.

En als laatste, kom op mensen, ik mag toch hopen dat hier wel het meer intellectuele deel van NL rondhangt. Waarom lukt het dan niet om over dat kleuterschool gedrag heen te komen?
 
Hoeveel seatkilometers heeft Ryanair gemaakt? Als je dat gaat vergelijken dan zal er weinig meer overblijven. Een 747 met 390 stoelen gaat 10.000km. Nu heb je reeds 3 737's met 130 stoelen nodig om aan hetzelfde aantal seats te komen. De 737 vliegt 2000km. Om 10.000 km te vliegen moet dat apparaat 5 vluchten maken. Op de 4 stops is reeds zoveel tijdverloren dat de 747 alweer een deel van de terugtocht erop heeft zitten, met opnieuw 390 passagiers.
Echter, op die 747 trip waren er "maar" 390 passagiers vervoerd. De 3 737's hebben zo'n 5000 mensen vervoerd. De produktie (seatmiles) was hetzelfde. Passagiersaantal totaal niet vergelijkbaar.

Het "grootste" zijn is relatief.
Zoals ik al eerder zei: de grootste vliegmaatschappij is Fedex, gebaseerd op aantal vliegtuigen, en gebaseerd op hoeveelheid vracht. De grootste 737 operator is dus Ryanair.
verder is het appels met peren vergelijken.

Back on topic: Ryanair gaat vanaf het voorjaar weer vanaf Maastricht vliegen volgens Luchtvaartnieuws.
 
De grootste 737 operator is dus Ryanair.
verder is het appels met peren vergelijken.

Bijna..het grote voorbeeld van Ryanair, Southwest Airlines heeft er ruim 2x zoveel...535 737's

Misschien kunnen we toch een klein beetje appels met appels vergelijken en zien we dat Southwest met bijna 102 miljoen pax een flinke jongen is. RYR heeft dus nog een lange weg te gaan..
 
Weer zo'n prachtig top-topic!!

Weer zo'n prachtig top-topic!!

Voelt alsof ik op zo'n bankje zit in een speeltuin terwijl de kleine kindertjes een discussie hebben of hun E-elftal jeugdvoetbal beter is dan het D-elftal van die andere amateur club.
Verhalen over de mythische overwinningen met 11-0 worden steeds groter, clubhuizen worden steeds luxueuzer, de uitwedstrijd wegbreng-auto steeds duurder en sneller. Het ene team is veel efficiënter dan de ander en bij de ander zitten alleen arrogante voetballertjes. De eerste club zou krimpen, omdat het niet meer wil voetballen in Schubbekutteveen, de ander zou niet meer bestaan omdat "zo-gaat-die-bal '76" de club heeft overgenomen... De gemoederen verhitten, de gezichten worden maar roder en roder.
Met het toenemen van de temperatuur stijgt het aantal ongefundeerde kreten, spijkers op laag water, de zelfgenoegzaamheid en de grootsheidswaanzin. Natuurlijk waant elk spelertje vind zich de belangrijkste speler op het hele veld...

Heel soms komt er zo'n pais-en-vree vader op grijze sokken en sandalen die denkt het met wijze woorden op te lossen, maar helaas, zodra deze zich omdraait gaat het meteen weer verder..

En als je dan denkt dat de discussie doodgebloed is, laait deze echter net zo hard weer op, maar dan over de vraag of het E team nu groter is dan het D team..
"ja, maar het E team heeft 20 vervangers, 34 wegbreng moeders en 12 reserve ballen..., terwijl het D team 2cm bredere goals heeft, grotere tibunes heeft en de water bidons een halve liter meer bevatten, dus D is groter"

Persoonlijk kan dit topic niet lang genoeg door gaan, het is leuker dan aapjes kijken in de dierentuin, of passagiers kijken op Schiphol


jlvn931l.jpg
 
Back
Top