Ryanair's manier van bezuinigen

Moet niet iedereen gewoon even bedenken dat als je NU als AI bij Ryan air begint, je een stuk slechter uit bent dan wanneer je 10 jaar terug bij Ryan begon?

Vliegen met een Brookfield contract nu is toch net even anders dan vliegen met een Brookfield contract 2 jaar terug en al helemaal anders dan een Ryanair contract van 10 jaar terug!

Gr!
FF
 
Kunnen we alsjeblieft eens kappen met de eeuwige gezeik over zowel RYR als KLM??? Purno wat zit je in godsnaam te lullen man? Is het blauwe gevoel je nu al boven je pet gestegen? Heb je die 3e streep al binnen?

Ik word strontziek van die arrogante KLS / 2 streep KLM figuren die menen top gun himself te zijn zodra ze die blauwe stropdas dragen. Laat iemand lekker vliegen waar hij vliegt als hij het bij die toko leuk vind. RYR is KLM niet en vice versa en nu geen gezeik meer. PUNT


Loop niet zo wijs te lullen man:snore: Purno komt met valide argumenten en dat staat los van of hij meent Top Gun te zijn.

Boverdien, als je je aan deze discussie stoort moet je:
1. De topic niet aanklikken
-of-
2. Overload vragen om te stoppen met het verspreiden van leugens
 
RTO,
Dat was niet mijn bedoeling..:1855: Een aantal vrienden zitten/zaten bij Ryanair en als ik hun verhalen hoor dan zijn zij een stuk somberder en negatiever over hun werkgever dan Overload. Vandaar dat ik overload's berichtgeving iets probeerde te nuanceren. KLM was alleen een voorbeeld omdat het eerder ter sprake kwam ( kon net zo goed LH, BA of AF of elke andere vergelijkbare club zijn ).
 
Een aantal vrienden zitten/zaten bij Ryanair en als ik hun verhalen hoor dan zijn zij een stuk somberder en negatiever over hun werkgever dan Overload.

Maar zitten/zaten deze vrienden net zo lang bij Ryan en op hetzelfde contract als Overload?

Gr!
FF
 
...Purno komt met valide argumenten en dat staat los van of hij meent Top Gun te zijn....

Welke valide argumenten zie jij in z'n eerste post? Iemand zonder enige onderbouwing verwijten dat hij ''full of sh*t'' zit, is niet meer of minder dan bashen.

Let wel, ik neem het voor niemand specifiek op. Ik word alleen zo moe van dat persoonlijke gebash. De vorige 10.000 topics heb ik inderdaad niet gereageerd, maar omdat ik vermoed dat Purno niet diezelfde toon recht in het gezicht van Overload zou uitslaan, kon ik me niet weerhouden om niet te reageren. Of Purno gelijk heeft of niet, je zegt ook niet keihard tegen je baas dat hij ''full of sh*t'' zit als je 1000 uur total time hebt, if you catch my drift...
 
je zegt ook niet keihard tegen je baas dat hij ''full of sh*t'' zit als je 1000 uur total time hebt, if you catch my drift...

Ik ken vers van de pers KLS'ertjes die ertoe in staat zijn........geen geintje.

Dat vond ik in UK wel prettig.....er was iets meer hierarchie.

DL.
 
Overload,

Noem behalve dat 5 om 4 rooster eens iets wat bij Ryanair beter geregeld is dan bij de KLM.

Het is in ieder geval niet::confused:
- Het pensioen, dat is namelijk een stuk beter geregeld bij de KLM
- De typerating, die schijnt nogal duur te zijn bij Ryanair....
- Financiele zekerheid, als ze je even niet nodig hebben krijg je onbetaald verlof
- De B737, die je je hele cariere gaat vliegen
- Je buitenlandse base die je in vele gevallen niet zelf uitzoekt
- De bestemmingen waar je op vliegt, waar je een goede 25 min verblijft
- Die 800 a 900 uur die je vliegt per jaar
- Dat brookefield contract waarbij je bij ziekte/arbeidsongeschiktheid geen cent krijgt
- Je uniform, dat colaatje of je broodje dat je zelf moet betalen


Stiekem droomt overload er zelf van om ooit zo'n mooie blauwe B777 te vliegen.....
Vandaar mischien die frustratie..:kerst:

Purno, ik kom even uit mijn schulp. Meestal hou ik me ver van deze discussies (ben geen FR:)).

-Pensioen? Zou kunnen kloppen.
-Typerating duur? Heb je snel terugverdient met een captainssalaris. Een beetje hetzelfde als dat ik nu zou wijzen naar jouw mega KLS-schuld bij de ABN.
-Financiele zekerheid? Nog niet zo lang geleden ging het heel slecht met de KLM. Ben je dat nu al vergeten?
-737 je hele carriere? Uhhh...wat maakt dat uit? Na een maandje op een nieuwe kist zit je toch weer te zeiken over lauwe koffie. Zo ging het bij mij tenminste.
-Buitenlandse base? Daar heb je gelijk in, wat mij betreft.
-25 minute turnarounds? Je bedoelt het gebrek aan nachtstops, want hoe korter de turn, hoe beter. Zo'n gate is namelijk niet spannend. Tsja, het is al gezged, na de tweede keer in Glasgow had ik het al helemaal gehad met nachtstops. Ik zou wel een tijdje op de Caribbean willen vliegen, daar niet van!
-800 uur? Wen er maar aan!
-Brookfield? Dat ken ik niet. Maar heb zo een idee dat je prima je eigen verzekeringen kunt betalen met het geld dat ze vangen...
-Uniform, broodje betalen? Tsja...de helft van de tijd koop ik ook mijn eigen eten..who cares.

Zonder gekheid, ik ben soms een beetje jaloers op mijn KLM-vrienden. Maar het gaat mij nooit om de punten die jij noemt. Het gaat mij er om dat ze in Nederland vliegen voor een goede maatschappij. Dat zou ik ook wel willen. Of dat nou op een gele Cessna is of op een blaauwe Boeing.
 
Brief van het management

Brief van het management

Subject: Letter from the management

Dear employees,


Due to the current financial situation caused by the slowdown of economy,
Management has decided to implement a scheme to put workers of 40 years
of age and above on early retirement. This scheme will be known as RAPE
(Retire Aged People Early).

Persons selected to be RAPED can apply to management to be eligible for
the SHAFT scheme (Special Help After Forced Termination). Persons who
have been RAPED and SHAFTED will be reviewed under the SCREW
programme (Scheme Covering Retired Early Workers). A person may be
RAPED once, SHAFTED twice
and SCREWED as many times as Management deems appropriate.

Persons who have been RAPED can only get AIDS (Additional Income for
Dependants & Spouse) or HERPES (Half Earnings for Retired Personnel Early
Severance).
Obviously persons who have AIDS or HERPES will not be SHAFTED or
SCREWED any further by Management.

Persons who are not RAPED and are staying on will receive as much SHIT
(Special High Intensity Training) as possible. Management has always
prided itself on the amount of SHIT it gives employees. Should you feel
that you do not receive enough SHIT, please bring to the attention of your
Supervisor. They have been trained to give you all the SHIT you can
handle.

Sincerely,

The Management
 
Ik ken vers van de pers KLS'ertjes die ertoe in staat zijn........geen geintje.

Dat vond ik in UK wel prettig.....er was iets meer hierarchie.

DL.

Ja klopt want alleen op de KLS zitten arrogantjes! EPSTers, NLSers, Oxforders, EAAers, DFAers en Stella-ers zijn allemaal NIET arrogant.
 
O, wat krijg ik toch weer een jeukaanval op de ochtend van de Dag des Heren...

Piemeltjes dat jullie zijn, wat wordt er toch weer ongelooflijk gezeken. Laten we vroeg beginnen met goede voornemens, deze discussie stopzetten en even stilstaan bij de volgende puntjes:

1) We hebben een medical class I;
2) We vliegen (bijna) allemaal bij een goed betaalde club, op een leuke bak of hebben daar uitzicht op;
3) Het enige wat we de komende jaren hoeven te doen, is met onze Van Liers of Van Bommels ons uitgestippelde carriere-padje te bewandelen en gezond blijven.

En desondanks presteren sommigen het hier om als een stel verongelijkte koorknaapjes met krassende stemmetjes hun gelijk te willen behalen in verzandde en uitslag-genererende discussies.


Dus, doe de samenleving een lol en kap met dat gepiep en gejank.

Ik wens u allen een vredig, veilig, goed betaald en vooral gezond 2009. :kerst:

K.
 
Idd een ongeloofelijk zeik topic maar.....

Ik ben toch nog steeds benieuwd hoe het nou zit met het idee van Overload om die oude Boeings van Ryanair over te nemen......

Zoals iemand ooit vroeg aan ene R. Branson; How do you make a small fortune in aviation?
antw: Start with a big one.
 
Die waren niet voor Overload zelf hoor. Ik heb toch wel vaker gepost dat ik niet alleen geld wil verdienen met vliegen. Verder loopt dat nog, dus kan ik er niet zoveel over zeggen.
 
Ik begreep juist dat FR nieuwe kisten voor een hogere prijs doorverkoopt, omdat de wachtlijst bij boeing zo lang is?

Sorry maar het gaat er bij mij echt niet in dat FR, in het huidige economische klimaat, kisten van 7 jaar oud duurder verkoopt dan ze ooit gekost hebben.
Zou wel eens willen weten wie die kisten dan koopt?
 
Ik kan er niet teveel over zeggen, maar laten we het er op houden dat FR ze erg goedkoop gekregen heeft en dat er heel veel vraag is. Nieuwe kisten worden bij mijn weten niet doorverkocht.

Wie post Santas checkride dit jaar?
 
Dat geloof ik meteen, boeing heeft easy namelijk dezelfde deal aangeboden. Alleen airbus kwam toen met nog een betere deal.

Worden die 737 van jullie niet gewoon aan boeing terugverkocht, die ze vervolgens weer doorleased? (heb ik ook wel eens gehoord nl.)
 
Back
Top