Jouw favo & minst favoriete livery

Hoe zit het eigenlijk met livery changes, pakweg een goede 20 jaar geleden had praktisch elke airline een andere livery.

Zit het er dan dik in dat binnen een jaar of 10-20 alles weer zal veranderen ?

Of wat is nu de reden van livery veranderen, en waarom worden die doorgevoerd
 
Sheik, ik was net van plan om die kist op te zoeken. Vanuit een tijdperk dat er bij het verven op een streepje meer of minder niet gelet werd. Als het maar mooi was, en dit was een van de mooiste.
 
Da's nu een Vulcan Mind Melt, en het is allemaal begonnen in een shit appartementje in Burbank in 1998. Fock ik wordt oud.
 
My Favourite

My Favourite

My former company:-

0140111.jpg


1041947.jpg


1322644.jpg


1327727.jpg
 
Hoe zit het eigenlijk met livery changes, pakweg een goede 20 jaar geleden had praktisch elke airline een andere livery.

Zit het er dan dik in dat binnen een jaar of 10-20 alles weer zal veranderen ?

Of wat is nu de reden van livery veranderen, en waarom worden die doorgevoerd

Waarschijnlijk om de zelfde reden als dat elk product dat je bij Appie Heijn koopt elke x jaar een andere verpakking krijgt, en waarom de waspoeder nu een nóg betere formule heeft:

Wat goed is, moet nog beter!
 
Gisteren..? eergisteren?.... Laatst in ieder geval: Op MXP de nieuwe Egyptair-kleuren mogen bewonderen- echt wel übermooi.
 
Last edited:
Die van de VLM is inderdaad erg mooi.

Veel maatschappijen vearnderen van kleur als het financieel wat minder gaat en het 'product' aan boord aangepast wordt. Vaak moet dan ook de buitenkant een nieuw fris jasje (dat soms behoorlijk lelijk is, zoals Transavia). United, USAirways, Delta hebben bijvoorbeeld wel 3 of 4 verschillende paint jobs, gewoon omdat ze het schilderen alleen doen als het echt nodig is
 
@ Metro,

Smaak is zeer persoonlijk... PERSOONLIJK vindt ik juist de livery van trans wel lekker fris, modern met een wolkje retro :D...
 
Back
Top