Wat doe je als je bij KLS bent afgewezen??

En elke keer als er weer een KLM toetstel voor je taxied..
..dan lach/schaam ik me weer kapot voor dat achterlijke leidse polderaccent over de frequentie (heading trie trie sero?)

Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -

Ik denk niet dat ik diegene ben die gefrustreerd is beste Horizon.
Maar ik moest het inderdaad even kwijt ja!

Nuff Said.

Back on topic.
 
zijn mensen zonder brevet hier allemaal minderwaardig ofzo? wat een onzin, je schijnt hier alleen te mogen reageren, zodra je allerlei brevetten in je profiel hebt staan... :blabla:
 
zijn mensen zonder brevet hier allemaal minderwaardig ofzo? wat een onzin, je schijnt hier alleen te mogen reageren, zodra je allerlei brevetten in je profiel hebt staan... :blabla:

Absoluut niet Zweuvert, maar je kent vast het verhaal over die Bal die gekaatst wordt..

edit: rephrase
 
Last edited:
zijn mensen zonder brevet hier allemaal minderwaardig ofzo? wat een onzin, je schijnt hier alleen te mogen reageren, zodra je allerlei brevetten in je profiel hebt staan... :blabla:

Jaa, misschien moeten ze allemaal een ban krijgen :p:. Wat denk jezelf ?;) Volgens mij wordt dit board er juist informatiever op als er verschillende soorten mensen reageren, dus ook mensen zonder brevetten. Je moet je alleen wel realiseren dat je gewoon normaal moet reageren. Denk dat Horizon zulke opmerkingen niet right into the face van VAP zal zeggen. Kennelijk is het Internet voor hem een soort van uitingsplek ? :rolleyes:

Maar nu terug op het topic :blabla:
 
Last edited:
Helemaal met je eens Ghostly, maar ik heb het idee dat de beroepsvliegers die hier reageren soms wel erg snel op hun teentjes getrapt zijn... Ik besef me heel goed dat zonder hen dit board waardeloos is, maar iedereen kan hier een nuttige bijdrage leveren en niet alleen de mensen die al wat uren in een airline cockpit hebben door gebracht...
back on topic ;)
 
Toch ben je er nog niet over heen en lichtelijk gefrustreerd. En elke keer als er weer een KLM toetstel voor je taxied hoor je weer die afschuwelijke woorden van Dr. D! Omdat het toch altijd wel een tijdje duurt voor jullie aan de beurt zijn voor de T/F klaring vind jij het gelijk een goed onderwerp om het gesprek te beginnen met je Captain.
Nadat jij je, tot in de puntjes geperfectioneerd verhaal (na die 1000 takeoffs), hebt gedaan en de Kaptein de verwachte woorden"that's ridiculous" heeft uitgesproken voel jij je toch weer een beetje happy!

Ik heb met je te doen hoor..

Lichtelijk gefrustreerd? Iemand die FO is bij een major major legacy airline gefrustreerd? Ik bedoel, ligt het aan mij, of ben jij op je achterhoofd gestuiterd in het verleden?

VAP, well done ;)

Ik zit in het FD kamp in deze discussie. Kritiek krijgen van mensen die hetzelfde hebben gedaan is helemaal geen ramp, maar iemand die in zijn handjes zou mogen knijpen om in de positie van VAP te zitten hoef ik met dat soort opmerkingen niet serieus te nemen. Die weet namelijk per definitie niet waar hij het over heeft als hij zo reageert.

PS: Ik zou van een brug afspringen als ik bij de KLS afgewezen zou zijn geweest.
 
Vind de reactie persoonlijk ook gefrustreerd klinken, als een school jou afwijst is het omdat jij volgens hen niet geschikt bent, dat kunnen ze fout hebben, mooi dat dat in jou geval zo is. Maar sta daar dan boven i.p.v. hier mensen met naam en toenaam te gaan noemen die destijds met jou van mening verschilden.
 
Ouaei!

Ouaei!

Vind de reactie persoonlijk ook gefrustreerd klinken, als een school jou afwijst is het omdat jij volgens hen niet geschikt bent, dat kunnen ze fout hebben, mooi dat dat in jou geval zo is. Maar sta daar dan boven i.p.v. hier mensen met naam en toenaam te gaan noemen die destijds met jou van mening verschilden.

Daar valt iets voor te zeggen, maar dan exact op de manier waarop jij het nu zegt, en niet de manier waarop Horizon het doet.
 
Quote van wikipedia

An Internet troll, or simply troll in Internet slang, is someone who posts controversial, inflammatory or irrelevant or off-topic messages in an online community, such as an online discussion forum or chat room, with the intention of provoking other users into an emotional response[1] or to generally disrupt normal on-topic discussion.[2]

Zullen we maar concluderen dat Horizon een zogenaamde ''troll'' is ? :rolleyes:
 
(Overload bedacht laatst dat hij per maand nu ruim meer verdient dan in z'n hele eerste jaar bij KLM OPS, toch kwam hij daar toen prima van rond op de een of andere manier)(Dat waren mooie tijden met Nosig en Eikie........)

Overload, wat ben jij toch een ongelofelijke blaaskaak. Ik heb ook bij KLM OPS gewerkt, en weet dus precies wat je daar verdient. Daarom snap ik niet waarom je dit soort onzin loopt te posten :stapelge:.

Hier even wat gegevens:

Start salaris op de schaal A08 (in het geval van KK): 2277,76 euro per maand. Dat geeft ruwweg een jaarsalaris van 29.610,88 euro.

Als je bij OV zat (MSG01), dan geeft dit de volgende berekening, dan kom ik via dezelfde berekening op 47.166,73 euro per jaar.

Met een salaris van 85000 euro volgens ppjn.com, kom je daar niet eens bij in de buurt.

Wellicht dat je in je eigen parallelle realiteit zoveel geld per maand verdiend bij FR, maar niet in dit universum.

En ja, ik speel het op de man. Dit soort gedrag moet meteen de kop ingedrukt worden.

gr

Q-Nimbus
 
No offence heren en dames, maar ik denk dat jullie in het geheel de lading van mijn post misvatten.

Ik heb absoluut geen probleem bij een afwijzing van een school op gegronde redenen (al dacht ik daar toentertijd anders over ;)) en daar heeft Dhr D in deze alle recht toe.
Echter, had de heer D het bij ZIJN school moeten laten m.b.t. zijn advies, en me niet hoeven 'adviseren' het niet meer bij andere scholen te proberen.. daar gaat de beste man zn boekje te buiten in zijn toelichting van de afwijzing.

De post was sarcastisch en ironisch bedoeld, en misschien een heads-up voor anderen die in hetzelfde bootje verkeren dat een KLS afwijzing niet het einde van je carriere betekent.

Dat de beste Horizon in al zijn wijsheid en ervaring in de luchtvaart dat 'frustratie' wil noemen. Tsja.. dan slaat ie de plank wel een beetje mis denk ik. En zoals DeOostblokker mij uistekend bijvalt.. kan ik zon reactie van eenieder prima hebben... maar niet van iemand die net om de hoek komt kijken.
 
Last edited by a moderator:
Vind de reactie persoonlijk ook gefrustreerd klinken, als een school jou afwijst is het omdat jij volgens hen niet geschikt bent, dat kunnen ze fout hebben, mooi dat dat in jou geval zo is. Maar sta daar dan boven i.p.v. hier mensen met naam en toenaam te gaan noemen die destijds met jou van mening verschilden.

Was de afwijzing in de trant geweest van: 'We vinden je niet geschikt voor onze school.' Soit, kan ik me goed voorstellen. Maar een afwijzing a lá 'Wij vinden je niet geschikt, dus bén je niet geschikt'. Is wel heel erg typisch voor de Nederlandse luchtvaart cultuur (Wij hebben vliegen namelijk uitgevonden in ons kikkerlandje :passed: ) .

Edit, VAP was me voor....
 
Overload, wat ben jij toch een ongelofelijke blaaskaak. Ik heb ook bij KLM OPS gewerkt, en weet dus precies wat je daar verdient. Daarom snap ik niet waarom je dit soort onzin loopt te posten :stapelge:.

Hier even wat gegevens:

Start salaris op de schaal A08 (in het geval van KK): 2277,76 euro per maand. Dat geeft ruwweg een jaarsalaris van 29.610,88 euro.

Als je bij OV zat (MSG01), dan geeft dit de volgende berekening, dan kom ik via dezelfde berekening op 47.166,73 euro per jaar.

Met een salaris van 85000 euro volgens ppjn.com, kom je daar niet eens bij in de buurt.

Wellicht dat je in je eigen parallelle realiteit zoveel geld per maand verdiend bij FR, maar niet in dit universum.

En ja, ik speel het op de man. Dit soort gedrag moet meteen de kop ingedrukt worden.

gr

Q-Nimbus

1) Salaris eerste jaar KLM OPS (Overigens A6 en niet A8 het eerste jaar) FL 27.800,- (€12600,-).

2) €85000,- is een FO (start) salaris. (zou niet teveel naar ppjn kijken, voor salaris vragen mag je altijd PM-en).

3) Ik verdien heeeel ruim meer dan in punt 1 :kiss:

4) Dit heeft niet met het topic te maken en jou PM is ongepast. Plaats dit soort dingen in het desbetreffende topic (alles wat slecht is aan Overload)

Het ging er om een voorbeeld te geven over hoe sommige mensen niet met geld lijken te kunnen omgaan.

excuses graag publiek, niet zoals gewoonlijk via PM, dat is een beetje laf.
 
Last edited:
Overload, wat ben jij toch een ongelofelijke blaaskaak. Ik heb ook bij KLM OPS gewerkt, en weet dus precies wat je daar verdient.

Even los van het eerste, je getallen moeten wat aangepast worden. Ten eerste omdat het ruim 10 jaar geleden was (inflatie, vergulde florijnen tijdperk etc), we op niveau A6 werkten en omdat zijn huidige belasting niveau een stuk anders is. In netto kan ik me voorstellen dat dat wel degelijk in de buurt zit....
 
Even los van het eerste, je getallen moeten wat aangepast worden. Ten eerste omdat het ruim 10 jaar geleden was (inflatie, vergulde florijnen tijdperk etc), we op niveau A6 werkten en omdat zijn huidige belasting niveau een stuk anders is. In netto kan ik me voorstellen dat dat wel degelijk in de buurt zit....

Hoewel dit allemaal weer volledig offtopic is, is het niet eenbeetje erg scheef om een Salaris van een ander beroep -tien jaar geleden- te gaan vergelijken met het salaris van nu, van een training captain of wat dan ook, in een volledig ander belastingklimaat dan het Nederlandse en die ops medewerker van KLM.

Ligt het aan mij, of is de relevantie hiervan dan ook echt totaal niet op deze planeet te vinden?
 
Volgens mij kunnen we dit topic verdelen in vier afzonderlijke topics :grijns:

1) Wat is leuker, coco-en of FO op een B737?
2) KLS'er geven veels teveel geld uit
3) Is Horizon een trol ?
4) Hoeveel keer meer verdien jij nu als 10 jaar geleden?
5) Is er leven na de KLS ?
 
Back
Top