S
Surferboy
Guest
minus een 744 cockpit poster natuurlijk... dus zon 19.980 euro bespaard...
Vergeet ook vooral de 747-sticker voor op de flightcase van 200+ euro niet!
minus een 744 cockpit poster natuurlijk... dus zon 19.980 euro bespaard...
"Biertje geven ? Dacht het niet, blijf maar lekker egoïstisch." Och Julien, al hoofdschuddend sla ik m'n hand voor m'n mond hier. Och, och, och. Nu besef ik pas met wat voor persoon we hier te maken hebben. Ik moet bijna overgeven nu ik snap wat voor 'jeugd' (including je twintigerjaren) jij gehad moet hebben. Wat zielig zeg. Ik maak geen grap, ik bedoel zielig in de letterlijkste zin van het woord.
Zoals ik een tijdje terug in een reactie op een post van jou al zei: Julien, echt fantastisch voor je dat je in een prima positie bij AF verkeert. Grote kans dat je dit verdiend hebt (dat meen ik). Maar laat dit feit alleen jou nou alsjeblieft niet hallucineren dat jouw 'persoonlijke kijk en adviezen' automatisch in het rijtje 'hier heb ik echt wat aan' thuishoren. Ik zou jou graag willen verzoeken alle spontane gedachten die er elke dag in je opkomen na het lezen van dit forum gewoon lekker in een schriftje op te schrijven (je weet wel, met een mooie vulpen, zoals brave kindjes doen) en cadeau te doen aan je kinderen voor hun verjaardag in plaats van het op dit onder vaak naieve wannabe's populaire forum te posten.
Biertje geven ? Dacht het niet, blijf maar lekker egoïstisch." Och Julien, al hoofdschuddend sla ik m'n hand voor m'n mond hier. Och, och, och. Nu besef ik pas met wat voor persoon we hier te maken hebben. Ik moet bijna overgeven nu ik snap wat voor 'jeugd' (including je twintigerjaren) jij gehad moet hebben. Wat zielig zeg. Ik maak geen grap, ik bedoel zielig in de letterlijkste zin van het woord.
Als eerste heb jij een mening over hoe een student zich hoort te gedragen financieel gezien. Wanneer deze personen je advies niet navolgen wens je deze personen gelijk toe dat ze op hun smoel gaan. Ik vind dit zeer oncollegiaal, en in mijn optiek riekt dit behoorlijk naar frustratie. Baal je ervan dat jij dingen niet hebt kunnen doen die zij wel doen?
Ten tweede vind je iedereen die niet aan jou magere manier van leven voldoet gelijk kinderachtig. Dat vind ik niet helemaal terecht. Deze jongens en meisjes maaken veelal bewuste keuzes om bepaalde hoeveelheden geld uit te geven. Dit is ook meestal met ouders en banken overlegd, en de personen in kwestie zijn zelf verantwoordelijk voor de terugbetaling daarvan. Het feit dat de overgrote meerderheid van de studenten van KLS/NLS/EPST zonder al te veel problemen hun schuld kunnen aflossen betekent mijns inziens dat er dus niet altijd onverantwoorde risico's genomen worden.
Ik begrijp dat ik me op glad ijs bevind met de volgende opmerking omdat het persoonlijk is, maar ik kan me herrinneren dat jij vrij vroeg kinderen hebt gekregen. Of dit een bewuste keus of niet is weet ik niet, maar het heeft wel gevolgen voor je (gehad). De onzekerheden en verantwoordelijkheid nemen dan enorm toe. Ik hoef jou hier niets over te vertellen, maar wil wel zeggen dat jou situatie dus niet geheel vergelijk baar is met een 21jarige met 150000E schuld die bij de KLM begint.
Ik hap.
Waarde topicstarter,
In 2006 ben ik aangenomen bij KLM Flight Academy en hoorde bij de (toen nog) circa 20% van de mensen die door de selectie van deze school kwam.
Aangezien ik het een grote stap vond die ik ging maken, besloot ik om niet direct de vliegopleiding te gaan doen die mij 2 (of iets meer) jaar bezig zou gaan houden. Ik besloot om de alternatieve route van AP&M te volgens, waarbij je een Bachelor in het ingenieursschap erbij krijgt. Nadeel: Je bent 2 jaar langer bezig.
In mijn eerste jaar HBO heb ik veel getwijfelt. Niet over het willen vliegen of piloot worden etc. Maar meer over de grote zorgen/stress die het grote geldbedrag met zich meeneemt. 150.000 euro is een bedrag waarmee de gemiddelde nederlander huilend van blijdschap weg zou lopen bij Deal or no deal.
Ik heb toen besloten om voor mijn gemoedsrust te kiezen. Ik houd er niet van om bij mensen schuld te staan. En al helemaal niet om zoveel schuldig te zijn bij een bank.
Zodoende heb ik nu een baan en ben ik begonnen om mijn ppl te halen. Geschatte kosten voor mijn vliegopleiding in de eerste fase: 13.000 euro. Aan de economie/verhalen/kredietcrisis te zien niet eens zo'n onverstandige keuze.
Daarna zien we wel weer. Tot die tijd kan ik vliegen en dat is wat ik altijd wilde.
Immortal
ps: mijn grootmoeder zei altijd: "Een slak ziet meer van de weg dan de haas".
En ik denkend dat ik de enige was. Mooie post!:biertje:
Voor ik op Airwork strandde staarde ik blind op een opleiding tot verkeersvlieger. De werkelijkheid bleek echter veel minder rooskleurig dan ik voor ogen had en kreeg er steeds minder trek in. Jarenlang een torenhoge schuld staan, rekening houden met verhuizen naar het buitenland, aflossingsbedragen waar je elke avond wakker van ligt...
Vliegen kan ik immers ook bij de club om de hoek, zonder schuld te staan en toch te genieten van hetgeen wat ik het liefst doe, zonder mijn vriendin en vrienden ajuus te zeggen. Ik vind het dan ook jammer dat er dan direct op dergelijke, blijkbaar afwijkende gedachten, moet worden gereageerd met dingen als slechte motivatie en dronkenschap.
Ik sta gewoonweg niet te springen om een schuld van 150K, onder geen enkel beding.
net zoals Nikes het goed kunnen doen bij de vrouwen
Een (ik geloof 21 jarige), nieuwe co hier leased een Aston Martin voor €3000,- per maand.
TO DO GUIDE: What to do na afwijzing op de KLS
stap1: Wordt afgewezen op de COVA
stap2: Bel Dhr D. voor uitleg: de man vertelt je dat je niet geschikt bent om verkeersvlieger te worden, en er maar eens goed over te denken om uberhaupt een andere selectie te proberen omdat het misschien jouw ding toch niet is..
stap3: Doe EPST selectie
stap4: Wordt F/O A320 bij British Airways 1 maand na afronding EPST
Sorry, dit moest ik even kwijt.. alsnog bedankt voor uw advies meneer D. :
Horizon
taxi to holding point
Locatie: Amsterdam
Airworker sinds: May 2007
Berichten: 62
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -