Eventjes een dagje aan de kant blijven staan levert toch wat significante spikes op.
Spikes moet U hier zien als een metaphoor, welliswaar conventioneel, maar daarom niet minder excistent.
"Ik vind, naar mijn mening, eigenlijk is het zo, ik ben het er mee eens, ik niet", zijn methaphoren, conventioneel, maar ook,
"hij vind mijn antwoord onjiuist en dus niet terecht, hij zoekt alleen mijn zwakke punten op, de sterke laat hij links liggen, er is alleen maar krtiek op mijn standpunt", zijn structurele metaphoren.
Anders geformuleerd, in deze discussie hebben we te maken met wat men denkt te weten, tegenover wat anderen denken van die zelf geproklameerde kennis.
De relevantie van dit alles,? laten we even terug gaan naar de originele vraag van de topic opener.
"Wat doe je ?" En vraagt zich vervolgens af of zijn collega's wannabees, en let wel, de qualificatie wannabee is een industrywide acronym, hem kunnen voorlichten hoe of wat ze iets dergelijks hebben aangepakt.
Dus, als de KLS niet haalbaar is wat dan, en met welke consequenties, en zijn er ervaringen die hier gedeeld kunnen worden?
Dat was de vraag, en daar over moet de discussie gaan. Niet over welke school de beste is en zeker niet over met welk minimaal pretpakketje in woord en gebaar je zelf kan binnen praten bij willekeurig welke andere vliegschool.
De discussie daarover heb ik nog niet waar kunnen nemen. Wel heb ik een tendens gezien om meer van hetzelfde te poneren, gemeenheden die slechts te kwalificeren zijn onder het kopje, ruis, no substance.
Mijn uitdaging is nog niet opgepakt, dus, ik blijf even in de buurt.
Mijn reactie naar Iz, good lateral thinking, en een eye opener naar onze wannabees. Als zelfs Emirates een hire freeze heeft met honderdvijftig aircraft on order, dan komt de keuze en de naam van de vliegschool inderdaad in een heel ander daglicht te staan dan een jaar geleden voor mogelijk gehouden werd.
En, voor de Pocahontas die hards, een lening voor een vlieger opleiding was altijd al door de bankier gekwalificeerd als sub prime.
Het zou mij niets verbazen dat deze liquiditeits verstrekking vooralsnog niet meer beschikbaar blijkt te zijn, gezien het sub prime risico wat zich nu aftekent in de luchtvaart industrie. Als je al een baan kunt krijgen na afstuderen, via welke school dan ook, moet je ook nog een salaris kunnen genieten om 150K Euro af te lossen.
De vriendelijke bankmeneer die je de lening heeft aaangesmeerd is inmiddels ontslagen en je praat daarna met de bank afdeling, "afwikkeling".
Dus, niet bij de KLS? Then what, met je 150 K gaan shoppen,? be my guest, Zoals Iz zegt, het zou nog wel eens beter uit kunnen pakken, in the end, maar realiseer je dat je niet voor niets bent afgewezen. En als de vriendelijke bank vanaf vandaag de pilot desk sluit, dan ga er maar van uit dat je beter eerst nog een aanvullende hogere opleiding kan gaan volgen op kosten van de staat zodat je niet rond hoeft te fietsen met een subprime labeltje op je kraag, als aangeschoten wild.
En, even naar Morning Glory, was dat tonque in cheeck? Als je bij de KLS afgewezen bent ga je toch gewoon voor operationeel oorlogsvlieger, want dat is het toch, MG??
Nog EEN keer terug naar het begin van de topic.
Wat doe je als je bij de KLS bent afgewezen, wat zijn de ervaringen van de mensen die een alternatieve weg hebben gevolgd.
Die ervaringen willen we hier graag horen.
Dan kunnen we misschien ook in staat zijn een interpolatie naar de toekomst te maken zoals Iz en Julien al hebben geprobeerd aan te geven.
Om een en ander nog te accentureren heb ik de Moderator gevraagd het 19 of 77 survival topic te verplaatsen naar Luchtvaart Algemeen zodat een groter aantal airworkers hier over mee kunnen disussieren.
Cheers
art
\