Ik heb een baan!!!!

Avient heeft een voormalige DAS-Air kist in de vloot, die zal je wel hebben zien staan.

@ Art: Avient bestaat al sinds ergens in de jaren 90. In 2005 heeft de DC10 zijn intrede gedaan, eerst via een tweetal geleasde kisten van Gemini totdat hun eigen DC10's kwamen. Sinds het begin hebben ze al met Antonov's gevlogen in (hoofdzakelijk) afrika. Die hebben ze nog steeds.

Das Air is in 2006 opgehouden te bestaan. Dit bedrijf was eigendom van ANA (de Engelse, niet de Japanse) dat ook Allied Aviation in Nigeria beheert. Op Schiphol liep een inspecteur rond die schijnbaar een appeltje te schillen had met DSR en elke kist die landde aan een ramp check ging onderwerpen (59 keer in 3 maanden heb ik gehoord). Bij een 30 jaar oude DC10 is er altijd wel een schroefje dat vermist is, een druppeltje olie of hydraulische olie die lekt. Hij schreef dus een rapport en het gevolg was dat DSR het europese luchtruim werd uitgeknikkerd. Gemini werd ingehuurd om met 2-3 DC10-en de zaak verder te laten gaan later werd het een MD11 en nu nadat Gemini op de fles is geloof ik een 747 (aerolineas Argentinas?). Niet lang nadat DSR het europese luchtruim werd uitgeknikkerd werd de lease maatschappij de de DC10's in eigendom had verkocht en op de een of andere manier raakte DSR hun DC10's kwijt. Een daarvan had rond de 150.000 vlieguren en werd door Boeing uitelkaar gehaald voor een aging aircraft onderzoek. Volgens Boeing was het toestel nog in "pristine condition", alsof het gisteren de fabriek was uitgerold (De DC10 heeft dan ook een oneindige leeftijdslimiet in tegenstelling tot Boeing's produkten).

MK Airlines heeft kortgeleden failliesement aangevraagd en de operaties stopgezet, echter nu zijn ze weer gestart met operaties. Ik denk dat de 747's die Andre in XCR zag van MK afkwamen. Allemaal hebben ze een G-..MK registratie. MK is op dit moment aan het zoeken naar vliegers.
 
@ Burbee, nou die fles Champagne heb je wel verdiend.

Dat je in de "armpit" begint zoals FlyHigh meent te moeten opmerken is alleen maar een extra motivatie om je carriere gestalte te geven.
Je moet ergens beginnen en in een tijd waarin de kunstmest het dak raakt is elke baan er een.

Cheers
Art

Didn't mean it in a bad way. Colgan is een prima plek om ervaring op te doen. LGA = LaGuardia is "the armpit" even als PHL Philadelphia. Je komt er nooit op tijd weg voordat je weer tergu moet naar de gate voor meer fuel :D
 
Dank voor alle leuke reacties! Metrodriver, jij ook gefeliciteerd. Ben jij helaas een van die ongelukkigen die zijn ''gefurloughed'' bij Gemini Air Cargo ?

FlyHigh, kom jij ook regelmatig op LGA ? Je hebt mooie ratings zo te zien ;) E170 / E190 vlieg je nu bij Republic misschien ? ;)

En Art champagne is al in volle teugen de toonbank over gegaan (hadden twee dingen te vieren, mijn nieuwe baan, maar ook die van mijn echtgenote :D ).

Deze baan is ook hopelijk een start met wat meer brouwerij! Zijn verhuisd van westcoast naar eastcoast. Hebben leuk appartementje gehuurd (deze tijden ga ik geen huis kopen) en hoop lekker veel ervaring bij Colgan op te doen! Volgende week dinsdag mijn start van IOE. Allereerste vlucht zal zijn LGA - CHO ! Heb er ontzettend zin in! :cool:
 
Burbee, bedankt voor de felicitaties. Ik was er tot het einde en het enige dat ik niet betaalt heb gekregen zijn de vakantie en de 30 dagen die ze je officieel moeten waarschuwen (Warn-act notice). Dat speelt nog in bankruptcy court. De echte ongelukkigen waren diegenen die nog niet een jaar bij het bedrijf zaten, die zijn ontslagen op het moment dat CH11 aangevraagd werd en kregen geen salaris uitbetaald, geen per diem en geen onkosten vergoeding. Van hun $3000/maand salaris mochten sommigen voor een paar duizend dollar aan hotelkosten opdraaien. Dat vind ik echt schandalig! Het laatste half jaar gingen alle hotels onze creditcard gebruiken omdat het bedrijf de betaling vertraagde. Het meeste dat ik ooit gehad heb in een maand was $5000.- (gelukkig wel vergoed gekregen).
 
FlyHigh, kom jij ook regelmatig op LGA ? Je hebt mooie ratings zo te zien ;) E170 / E190 vlieg je nu bij Republic misschien ? ;)

Republic it is :) Nee kom er niet vaak. Meer PHL, heb alleen nooit veel geluk in LGA vooral 'swinters! Have fun at Colgan dude.
 
Burbee,
Enjoy LGA!!

OK, dat was al gelijk onder de gordel, maar wel proficiat met je baan.
Heb nooit op een schaap gevlogen (heb destijds mijn kans gemist bij Crossair), maar vlieg met een Saab 340 Guru, gozer heeft bijna 20 jaar op dat apparaat gevlogen en krijgt nog altijd een traantje in zijn ogen als hij er eentje ziet.

Waar ga je huren? Als ik zo vrij mag zijn.
 
Huren? Dacht op tv gezien te hebben dat kopen nu toch best cheap is in de US. Er schijnt ook nog wel wat leeg te staan.
 
Denk je echt dat hij van $1200 in de maand (dat is dus netto) geld over heeft voor een hypotheek? Als je heeeeel zuinig leeft dan heb je 1000 dollar in de maand nodig om je rekeningen te betalen, zonder huur / hypotheek. Je hebt het dus over eten (150/week=600/maand), autoverzekering (150/maand), telefoon rekening (50/maand), benzine (40/week = een keer per week een honda civic volgooien dat je ongeveer 300 miles geeft). De meesten wonen ver van LGA vandaan en zetten een crashpad op in LGA. Een crashpad gaat tussen de 300 en 400 in de maand, afhankelijk van hoeveel personen het huis / appartement delen. Omdat je dus nog steeds ergens anders woont heb je ook daar nog eens huur, electriciteit en eventueel gas te betalen. Reken je het crashpad bij de eerder genoemde bedragen, dan zit je reeds aan de 1200 dollar. Heb je ergens anders nog een huis / appartement dan ga je er op achteruit. Elke reparatie aan je auto (banden, timing belt) en je zit dus echt een aantal maanden droog brood te eten.

De salarissen bij de regionale maatschappijen zijn bijna niet gestegen over de laatste tien jaar. In 1999 verdiende ik 17000 dollar (inclusief overtijd, bruto) op een metro. Nu verdient (ok dat is eigenlijk niet het juiste woord, je verdient meer, maar dit is wat je toegeschoven krijgt) een eerste jaars f/o op een 50 zits RJ zo'n 18 a 19000 per jaar. De levenskosten zijn echter wel bijna verdubbeld. Je zit daarmee onder de armoede grens.
 
Fly high, hoe ver zit jij boven de furloughgrens? Ze hebben er behoorlijk wat op straat gezet by Republic als ik het goed gezien heb. BTW zit je links of rechts?
 
Het is inderdaad zeer teleurstellend te noemen hoe weinig je verdient de eerste jaren bij een regional. Nou is $1,200 wel een beetje erg weinig, reken maar op ongeveer $1,500 netto inclusief per diem. Huren is dan inderdaad de enige optie. Mijn echtgenote werkt ook gelukkig, dus we komen de maand wel door hoor. Huizen zijn nu wel goedkoop, maar als de huizen blijven dalen, maak je verlies op je huis en dat is ook niet wat je wilt hebben. Verder kijken hypotheekverstrekkers meer naar je credit history. Afijn, over een kleine 5 jaar hebben we misschien een mooi huisje. Kijk maar eens op www.realtor.com en zie hoeveel grote huizen er te koop staan voor nog geen $400K met een zwembad en al! I keep dreamin' :D

T&G,

Tuurlijk mag je dat vragen. Wij hebben een appartementje gehuurd in Newark. Zeer nette staat en huur van ''maar'' $600 per month. Zijn er erg blij mee.
 
Fly high, hoe ver zit jij boven de furloughgrens? Ze hebben er behoorlijk wat op straat gezet by Republic als ik het goed gezien heb. BTW zit je links of rechts?

Origineel zouden er 179 op straat komen te staan. Ik was toen nummer 184 van de bodem dus op het nippertje. Uiteindelijk zijn het er 125 geworden. Ze worden langzamerhand terug geroepen. We zijn net begonnen voor Midwest en starten een HNL base. Ja op dat eilandje 4-5 uur links van LAX.

Financieel gaat het wel goed met ons, maar irriteert me dat we steeds in andere maatschappijen geld pompen.

Mischien volgend jaar links, maar als ik het financieel lukt, dan blijf ik zo lang mogelijk rechts. Ik ben naar Republic gegaan om zoveel mogelijk vrij te zijn. Lekker thuis. Ik ben van plan om part time home owner inspector te worden.

Vliegen wordt de hobbie als het kan. Wat een *lote industrie zeg. Republic is trouwens prima hoor. Gezellige groep. Ook een aantal NL-ers. De E175 is een leuke bak en E190's op order so we shall see.
 
He, ben deze thread helemaal uit het oog verloren.

FlyHigh, mag ik vragen wat de gemiddelde upgrade mins. zijn bij Republic? En hoelang werk je eigenlijk al bij Republic? Zo te zien aan je ratings heb je ook corporate gevlogen ;)

Wat je schrijft dat dit een *lote industrie is, kan ik zeker beamen. Vooral als je het eerste half jaar op reserve staat. Wat dat betreft ben ik heel erg blij dat ik niet commute!

Anyways, als je van plan bent om er een part time job bij te nemen, dan zou ik dat zeker doen! Al is het alleen maar om een bepaalde backup te hebben voor als er weer een lijst met furloughees eruit gaat :)dozey:). Ik zelf heb nu ook twee freelance baantjes en ben zeer tevreden. Niet al teveel tijd eraan besteden en het toch financieel goed hebben, is vooral in deze tijden moeilijk te vinden.

Maarja, al met al mag ik niet klagen. Ik had op dit board al een aantal sikkeneurige posts geplaatst, maar moet eigenlijk heel erg blij zijn. Colgan is een leuke maatschappij en nu zitten we ook bij ALPA (thank God!!). Ik besef nu eigenlijk pas ook dat ik écht zoveel geluk heb gehad dat ik deze baan heb. Er zijn mensen bij UAL of AA die met duizenden uren ervaring op straat worden gezet. Wat dat betreft is het zeker een *lote industrie, maar ben blij dat ik wél de mooiste baan die er bestaat nog steeds heb.

Mijn familie is nooit bepaald supportive naar me geweest en laatst kreeg ik een mailtje van m'n ouders met het volgende filmpje:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=RayMaswju1A&feature=related[/YOUTUBE]

http://www.youtube.com/watch?v=RayMaswju1A&feature=related

Als er dan ook nog bij geschreven wordt door je bloedeigen familie dat je niet goed bij je hoofd bent, is een ding, maar om te zeggen dat je geen goede piloot bent, want je vliegt op een klein vliegtuig (in de Saab passen er ongeveer 30 pax in, maargoed, klein wel ja), dat is pas zo frustrerend. Elke keer als ik in NL ben (in december nog drie dagen geweest) moet er telkens maar ingehamerd worden wat voor een slechte keuze je wel niet gemaakt heb. Dat is zo frustrerend en als je dan enthousiast over je beroep praat, zijn er vaak personen die het weer helemaal af kunnen kappen. Zeer frustrerend.

Maar als je de volgende filmpjes ziet, dan weet je weer waar je het voor doet en dan kun je smakelijk naar die jaloerse uitdrukkingen kijken van die mensen die je eigenlijk dom vinden, maar toch wel ook zo'n beroep willen hebben.

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=M6oUpPnqIa4[/YOUTUBE]

http://www.youtube.com/watch?v=yz7bVrfJiwk

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=QwRW5lEZHNY[/YOUTUBE]

http://www.youtube.com/watch?v=QwRW5lEZHNY

Weer ff m'n dagelijkse frustratie kwijt :D

EDIT: En aan wannabe's heb ik toch echt de boodschap dat je moet doen wat jij denkt dat je moet doen. Airwork is daarom ook een goede website om de informatie te vergaren en meningen te horen, maar als je piloot wil worden, dan heb ik toch maar een paar woorden voor nodig en dat zijn: ''ZET HEM OP!
 
Last edited:
Goeie support krijg je zeg.. Ik zou gelijk een mail terugsturen met de filmpjes die je net hebt gepost. Viel Gluck und Spass!
 
Burbee, ik kan die filmpjes niet afspelen: "this video is no longer available"
Kan ik ze ergens anders bekijken ?
:)
 
Jammer dat er weinig support is Burbee. Heb ik zelf ook gehad en kan zeker beamen dat het soms zeer frustrerend is. Maarja, een luchtvaartleek kun je toch weinig nuttigs vertellen, dus laat het altijd maar op me af komen met hele overdreven verhalen, zodat ze een tikkeltje minder gaan zeiken.

Anyways, wel hele mooie filmpjes! Dan besef je toch weer wat voor mooi beroep je hebt, ondanks vele negatieve berichten erover!

Mea culpa
 
Back
Top