Post hier je mooie pics.

Wat voor software gebruik je nu om de foto's te editen? Hoe groter (duurder) het softwareprogramma hoe meer je er over het algemeen mee kan doen. Ik gebruik zelf Photoshop CS3, een erg uitgebreid programma, waar ik probeer mijn foto's zo te maken dat ze laten zien wat ik voor ogen had toen ik de foto nam.

Wat ik aan de foto's heb veranderd, heb ik gewoon met picasa gedaan.
Ben me momenteel aan het orienteren om een 'fatsoenlijke' camera aan te schaffen en tegenlijk daarmee ook een mooi programmaatje te kopen om de foto's te kunnen bewerken.

Het hek in de eerste foto's was meer bedoeld om te laten zien hoe dicht je werkelijk bij de kisten kan komen op NRN, zonder ook maar de terminal te hoeven betreden o.i.d.
De foto is gemaakt vanaf de zijkant van de parkeerplaats.

Nienke, dat hoofd, was dat een militair? Komt me bekend voor.

Ik zou het niet durven zeggen, alleen dat die man een beetje in de weg stond voor mijn foto xD Foto is overigens gemaakt op de vrijdag, met de Red Arrows in de lucht!
Was echt een super dag, ben in m'n eentje geweest, maar heb me vermaakt! :) Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij!
 
Nienke, om de foto's in je post te plaatsen hoef je alleen maar op het knopje "plaatje toevoegen" te klikken (gele vierkantje met landschapje). In het window dat je dan krijgt plak je de volledige link naar het plaatje ( http://.... jpg ).

Die link naar het plaatje verkrijg je door met rechts (of op mac 2 vingerklik / command klik) op het plaatje te klikken. In firefox kies je daarna simpelweg "copy image location" (of soortgelijk in Nederlands). In Internet Explorer was het altijd een stuk ingewikkelder, maar kom je er ook via properties (al hebben ze wellicht nu wel eindelijk zo'n optie erin gestopt).

In het geval van Picasa kan je ook op download klikken linksboven, dan opent het originele plaatje. Daarna kopieer je de link (met .jpg dus) uit de adresbalk van je browser en zet die link er dus hier weer in met de plaatjesinvoegknop. Voila hieronder de originele foto, in airwork wordt ie vanzelf kleiner gedisplayed (gelukkig zonder al teveel kwaliteitsverlies):

_41.JPG
 
Ik denk dat ie er dan gewoon op lijkt, er zijn vast wel meer grote kale hoofden op de open dagen van de Luchtmacht:)
 
Nienke, om de foto's in je post te plaatsen hoef je alleen maar op het knopje "plaatje toevoegen" te klikken (gele vierkantje met landschapje). In het window dat je dan krijgt plak je de volledige link naar het plaatje ( http://.... jpg ).

Die link naar het plaatje verkrijg je door met rechts (of op mac 2 vingerklik / command klik) op het plaatje te klikken. In firefox kies je daarna simpelweg "copy image location" (of soortgelijk in Nederlands). In Internet Explorer was het altijd een stuk ingewikkelder, maar kom je er ook via properties (al hebben ze wellicht nu wel eindelijk zo'n optie erin gestopt).

In het geval van Picasa kan je ook op download klikken linksboven, dan opent het originele plaatje. Daarna kopieer je de link (met .jpg dus) uit de adresbalk van je browser en zet die link er dus hier weer in met de plaatjesinvoegknop. Voila hieronder de originele foto, in airwork wordt ie vanzelf kleiner gedisplayed (gelukkig zonder al teveel kwaliteitsverlies):

_41.JPG


Nosig,
Super erg bedankt!:biertje:
Heb de foto's eindelijk in het bericht gekregen!
 
23 Gisteren ergens in de haarlemmermeer ( oude 5D met 100-400 ). Ik maak veel foto's van vortexes en condensation clouds, die zal ik nog eens laten zien hier. Sinds kort probeer ik ook de schaduw van vliegtuigen in de wolken te fotograferen. Soms lukt gewoon alles ( inclusief regenboog in de condens wolk ). In PS een klein beetje autocolour gebruikt om de backlight weg te werken, verders nog een tikkie USM.

3742666947_c778cb2c24_o.jpg
 
@nustyR: Dude,..je bent een Art-ist. Thx voor die mooie shots. De HV met de maan op de achtergrond en dan nog zo ontzettend scherp. Heel gaaf!! :) Als ik ook mag meedoen met requests,...heb je nog mooie shots van Gulfstreams of Falcons en met name de F900?

@PH-JPC: Zeker weten weer genoten van je foto's man! Al die avonturen vast leggen op camera met een perfecte point of view vind ik gewoon moeilijk, maar jouw foto's vertellen echt heel veel. Post ze maar regelmatig hier! Klein vraagje nog: Heb je ervaring met Capture NX, omdat je met Nikon schiet namelijk?
 
@nustyR: Dude,..je bent een Art-ist. Thx voor die mooie shots. De HV met de maan op de achtergrond en dan nog zo ontzettend scherp. Heel gaaf!! :) Als ik ook mag meedoen met requests,...heb je nog mooie shots van Gulfstreams of Falcons en met name de F900?
Thanks :biertje:

Phoe, hoe zit zo'n ding eruit, ik ben geen spotter :confused::duh:

24 Lijkt dit er een beetje op ?

2201877937_97270346f8_o.jpg


25

2202668934_6637e4eb23_b.jpg


26 Toen Bikkair nog bestond ( lijkt alweer zo lang geleden, foto is gemaakt op de perspresentatie in januari 2008 ).

2201878261_9d81398ee6_o.jpg


27 Gevalletje van, had ik maar een andere ISO, een lichtsterke lens, een andere sluitertijd gekozen.....:( Dan maar een klein fotootje.

2200355410_645dcb6ae1.jpg


28 Volgens het wijze internet is dit een Falcon2000

2260649963_c39fea10a4_o.jpg
 
Wow, ben je een tijdje weg en dan worden er zulke foto's geplaatst! Ik heb zelf weinig verstand van fotografie, maar dit is echt ontzettend mooi! Wil je je hier ook voor bedanken nustyR om ze hier op Airwork met ons te delen. Fantastisch gewoon, echt fantastisch! :)
 
Oei, die nummer 27 NustyR! Ik weet niet wat er aan het beeld niet goed is (niet scherp, ruis?) maar ook zo klein vind ik 'm indrukwekkend.

Nu er ook naar bizzers gevraagd wordt, toch nog maar een keer wat foto''s van een air-to-air shoot van de Eclipse die ik vorig jaar gemaakt heb:

_R8G4018_600x900.jpg


_R8G4081_900x600.jpg


_R8G4143_900x600.jpg


En een herhaling van pagina 3 in dit topic:
_R8G4007_900x600.jpg
 
@PH-JPC: Zeker weten weer genoten van je foto's man! Al die avonturen vast leggen op camera met een perfecte point of view vind ik gewoon moeilijk, maar jouw foto's vertellen echt heel veel. Post ze maar regelmatig hier! Klein vraagje nog: Heb je ervaring met Capture NX, omdat je met Nikon schiet namelijk?

Yo Jazz!

Bedankt voor de complimenten weer man, ik bel je binnenkort echt even... het is zo f*&kng druk hier, kom er gewoon niet aan toe steeds. :eek:
Ik gebruik zelf Photoshop CS3 en van daaruit bewerk ik de RAW bestanden, exporteer ze als JPEG, crop/verklein ze en uploaden maar. Werkt super! Geen ervaring met Capture NX alleen.

Ben ook benieuwd naar meer shots van jou hier!

Wat ik aan de foto's heb veranderd, heb ik gewoon met picasa gedaan.
Ben me momenteel aan het orienteren om een 'fatsoenlijke' camera aan te schaffen en tegenlijk daarmee ook een mooi programmaatje te kopen om de foto's te kunnen bewerken.

Hoi Nienke, leuke hobby krijg je er zo bij hoor!
Hier zijn nog 2 andere threads die je misschien wel interessant zal vinden;
Eén en Twee.

Succes!
 
ben een beetje een noob met dit soort dingetjes om kleine voorbeeld fototjes te plaatsen, maar hierbij:

http://picasaweb.google.com/bertrijnberg/AlbumZonderTitel?authkey=Gv1sRgCMnogsT-noCKmgE#

Leuke plaatjes, Bert. Zoals ook net aan Nienke verteld, gewoon de link van het plaatje (.jpg) plakken in de lijn die je krijgt als je op de knop "plaatje toevoegen" (de gele knop met bergjes en zonnetje erin) klikt. Die link van het plaatje krijg je door er met rechts op te klikken, in firefox is het simpel "copy image location", met internet explorer was het altijd wat meer werk via properties (eigenschappen ofzo). Je kan het beste de link van de "fullscreen" plaatjes overnemen, die zijn wat groter en mooier:

Afbeelding%20005.jpg


IMG_1555.JPG


Kennen wij elkaar trouwens?
 
@ PH-JPC
Hele mooie foto's man, complimenten! Vraagje: Hoe maak je zo'n breedbeeld foto van een cockpit.. is dat een speciale lens die je gebruikt op je D200?
 
@ PH-JPC
Hele mooie foto's man, complimenten! Vraagje: Hoe maak je zo'n breedbeeld foto van een cockpit.. is dat een speciale lens die je gebruikt op je D200?

Bedankt! :)
Ja, veel van de foto's maak ik met een 10.5mm fisheye lens.
Vanuit de cockpit valt de extreme vervorming helemaal niet zo op terwijl je wel een mooi breed perspectief krijgt.

HV trouwens?
 
@ Chaseplane; die shots bij de brouwersdam en Rotjeknor zijn TOP !

29 Zojuist kwam de vertraagde QF31 over richting LHR op FL400

3756974773_2fd5d97ec8_o.jpg
 
29 Zojuist kwam de vertraagde QF31 over richting LHR op FL400

Tering, ik ben al blij als ik zo'n foto met die kwaliteit krijg van een kist met 2000 voet verschil en jij neemt 't vanaf de grond 13 kilometer lager? Wow...
 
Back
Top