SBS 6 Undercover

Volgende week gaat Alberto Stegeman ONGEMERKT met een blok piepschuim+rekenmachine over de grens van Nederland-Belgie!
 
Een doodnormale persoonscontrole/voertuigcontrole bij aankomst/vertrek basis lijkt me toch wel het allerminste. Per slot van rekening worden de heren en dames van de Koninklijke Marechaussee ook van mijn belastinggeld betaald.
Sensatiejournalistiek of niet; in ieder geval een blamage voor Defensie..
 
Hoe men ook draait of keert, in dit land leven we momenteel (zo wil men ons doen geloven) in een hoge alarmfase ivm met terrorisme.
Dan moet het godsonmogelijk zijn om met name bij defensie zomaar de poort binnen te lopen en een vrachtwagen mee te nemen.
Als zelf je defensieapparaat zo lek is als een mandje, hoe zit het dan met de rest?! Waar betalen we dan belasting voor?
 
De dames en heren in Den Haag hebben al zo lang de kaasschaaf gehanteerd op de defensie budgetten dat er geld is voor operationele taken, of voor beveiliging van de terreinen. Niet voor allebei.

Dus heeft defensie gekozen om dit soort incidenten van sensatiezoekers als 'gecalculeerd risico' te zien. Het heeft nog veel minder zin om terreinen te bewaken waar geen operationele taken meer zijn.
 
Totdat ie opeens voor z'n flikker wordt geschoten op zo'n basis door de beveiling. Dan is het ook weer niet goed...

Kansloze sensatiezoeker met als doel er zelf beter van te worden.
 
Wat een ophef over deze journalist. Wat mij betreft doet hij gewoon zijn werk, zoals elke journalist, de doodnormale burger van informatie voorzien. Ok, het is misschien een beetje sensatiezoekerij, maar dat waren die opnames van Peter R. de Vries over Joran van der Sloot toch ook ? Die werden ook uitgezonden op de televisie, maar werden niet verstuurd naar het OM. Wat dat betreft vind ik het juist goed dat deze man dit soort dingen keihard aan de orde stelt. Deze uitzending heb ik niet gezien, maar die uitzending van de beveiliging op Schiphol wel. Als ik dat zo zie, dan baart het mij als doodnormale burger toch wel zorgen als ik op vakantie ga. Men zegt dat men alles doet om de veiligheid te waarborgen en terrorisme zo klein mogelijk te houden. Een doodnormale burger zou denken dat er dan ook echt van alles in werking wordt gesteld om de veiligheid te waarborgen, maar dat is niet zo, heeft deze man bewezen!

Wat mij betreft heeft deze man alweer bewezen dat Nederland meer woorden dan daden verricht! En jaa dat krijg je als je een linkse coalitie hebt! Moge God de volgende verkiezingen zegenen en laat Rita of Geert het echte werk opknappen. Zo'n pipo als Balkenende is meer bezig met hoe hij zich moet kleden voor de koningin dan met écht serieuze zaken.

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=r_8CYuFkh8g[/YOUTUBE] :D

Voor degene die zich beledigd voelen, dit moet jullie vast opknappen

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=guWXp_NgWYI&feature=related[/YOUTUBE] :D
 
Alles behalve Geert of Rita. Op gevoelens inspelen kunnen ze als de beste, maar inhoud? Niet dat de andere politieke partijen nou zo goed zijn... Maar misschien kunnen we politieke voorkeur er beter buiten laten.

Ik heb de uitzending met een half oog gevolgd. Tja, de toon is natuurlijk sensatiezoekerig. Maar dat neemt niet weg dat er veel opmerkelijke dingen aan het licht zijn gekomen. Natuurlijk kan er nooit 100% beveiliging zijn, maar dat betekent niet dat je niet moet streven naar een beveiliging die degelijk genoeg is voor datgene dat beveiligd wordt. Alhoewel een gestolen truck of SUV geen extra risico is omdat er toch wel aan is te komen, vraag ik me af hoe het met de munitie zit. Kan daar aan worden gekomen met wat meer kennis en tijd?
 
Een doodnormale persoonscontrole/voertuigcontrole bij aankomst/vertrek basis lijkt me toch wel het allerminste. Per slot van rekening worden de heren en dames van de Koninklijke Marechaussee ook van mijn belastinggeld betaald.
Sensatiejournalistiek of niet; in ieder geval een blamage voor Defensie..

Grappig dat je denkt dat de marechaussee verantwoordelijk is voor de beveiliging van militaire bases. De bases van de luchtmacht worden door de eigen bewaking van de KLu bewaakt en die van de KL door burgerbeveiligers (je weet wel; die onder werktijd naar de hoeren gaan, zoals Stegeman al eerder liet zien)

Door mijn defensie achtergrond heb ik met kromme tenen de aflevering gekeken. "ik kan elk moment worden neergeschoten" Laat me niet lachen!
Wat Stegeman doet is een politiek gevoelig onderwerp uitzoeken en daarvan iets opzoeken wat niet deugt en dit op een overdreven manier uitlichten zodat hij veel kijkcijfers scoord. De volgende stap zal wel zijn dat hij met een sporttas vol verrijkt uranium de kerncentrale Borsele uit loopt....
 
Het is de taak van de media om de maatschappij te informeren over wat er in de samenleving aan de hand is. Daar valt ook dit onderwerp onder. Het wordt inderdaad redelijk sensationeel gebracht, maar dat ligt ook aan het gebruikte medium. Het had ook een item in een tijdschrift kunnen zijn. Dan is het al een stuk minder sensationeel.
 
Door mijn defensie achtergrond heb ik met kromme tenen de aflevering gekeken. "ik kan elk moment worden neergeschoten" Laat me niet lachen!

Hah, zat met m'n pa op de bank (Ook militair) en we kwamen niet meer bij!

Schiet je een 'waarschuwings'schot af in Afghanistan dan ben je direct iemand met een eenletterige achternaam en moet je 200 pagina's papierwerk invullen, maar je zou natuurlijk direct een reporter voor z'n flikker mogen schieten als ie zomaar de kantine van de kazerne in loopt!
 
En diezelfde streuf van Groenlinks heeft keer op keer op keer bezuinigd op Defensie. Wat mij betreft een "in your face moment".

Dit stukje televisie brengt mensen op vreemd gedachtengoed? Precies, dat is wellicht maar beter ook. Dan MOET defensie juist iets aan de beveiliging doen.

Ik keur de manier waarop dit stuk wordt gebracht door A. Stegeman absoluut niet goed. Dit is puur op sensatie belust en het niveau komt erg in de buurt van de Televaag.
 
Ik denk dat het gros van nederland niet beseft dat als ze dit opgelost willen hebben, ze er zelf meer voor moeten betalen, in de vorm van extra en meer belastingen. Of ze wìllen het niet weten.

Maar misschien onderschat ik 'ze' wel :p:
 
Nederland is een softenland. En dat weet toch iedere journalist. Alleen de terroristen niet, dus mondje dicht, straks brengen we ze nog op ideeën.......Get real...

Ik vind het een goeie zaak dat hij het laat zien. Uiteindelijk leren "we" ervan. Hij is "maar" journalist. Ik las iemand die over geld zeurde: wat dat moet gaan kosten beveiliging, huh pardon? Een beetje klootviolen (sorry, opbouwen) in Afghan ok, maar een vliegbasis hermetisch afsluiten voor publiek mag geen geld kosten? Ondertussen is iedere gemeente miljoenen kwijtgeraakt op een Ijslandse bank.... had het in beveiliging geïnvesteerd, had sbs zijn lolletje niet gehad.

Nederland is een softenland, aardig blijven voor elkaar...
 
Ik denk dat Alberto het probleem zelf al heeft opgelost. Hij is namelijk undercover gegaan en heeft wapenhandelaren bezocht en hun koopwaar gekocht. Uiteraard staat alles op de verborgen camera. Hoewel het brede publiek de gezichten (blurred) en locaties van deze handelaren natuurlijk niet kent, neem ik aan dat de redactie en de politie op de hoogte zijn van de identiteit van de handelaren. Ik denk dat ik voorzichtig kan zeggen dat deze mensen op zijn minst 'not amused' zijn. Als je mensen zo tegen de schenen trapt, kan een reactie niet uitblijven.
 
Hoorde dat Alberto Stegeman binnenkort Internationaal gaat! Hij is van plan de beveiliging te gaan testen van Israelische en Rusiche vliegbases met de verborgen camera. Ben benieuwd wat daar uitkomt.

groeten

:radar: André :radar:
 
Hahahahaha, denk dat dat nog best een interessante actiefilm zou kunnen opleveren:

*Cue: Spannend muziekje* "We zien de vervelende krullenbol achtervolgd door hongerige jachthonden en mannen met AK-47's ........daarna gaat het beeld op zwart!" :grijns:
 
Back
Top