Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Dankjewel TD. Je antwoord is goed! :)

Ik heb hier geen raadplaat bij de hand. Ik zal vanavond of morgen thuis even kijken of ik iets bruikbaars heb. In de tussentijd laat ik de vloer vrij, dus als iemand me voor is . . . dan heb ik pech en lever ik later wel weer een plaat.
 
Ach dan toch maar weer een snelle.



1. Wat zie je hier? (easy one)
2. Welke kist? (een ietswat grotere uitdaging?)

Hint 1. Je zag de kist voorbij komen op de luchtmachtdagen 2010
 
captain_mainwaring.jpg

"just checking, you know"​
 
Sorry gasten, had er even niet op gelet ivm drukte, volgende keer als ik het antwoord weet, post ik hem en zorg ik dat ik een andere klaar heb staan

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Aha, de vloer is open.

Hier dan een plaat voor de kenners. Op onderstaande foto,

1. Waar
2. Wat gebeurde hier
3. Welke eerdere gebeurtenis heeft deze flightcrew benut om dit soort oplossing te kiezen as they did.

smodu1.jpg


Art heeft de dag na deze landing de kist ter plaatse kunnen bekijken en dacht bij zichzelf," zou de gekozen oplossing de kist op deze manier aan de grond te zetten als deze crew deed ooit softwarematig aangereikt worden? Nah"

Dat was toen, maar nu? Dit is geen bonusvraag.:cool:

Cheers
Art
 
1 Baghdad
2 'Crash'-landing van een A300 van DHL outbound Baghdad die was beschoten door een SUA-Missile, door verlies van hydraulische systemen was de crew genoodzaakt te sturen met de thrustlevers. Zijn omgedraaid en geland op 33R if i'm not mistaken.
3 UA 232
 
De FO van die machine vloog ik laatst mee aardige gast!
Ik wist niet dat hij dit was, vlogen over bagdad en vroeg m of
Ie daar weleens geweest was!
Antwoord ja, en ben er ook neergeschoten!
Heeft het hele verhaal vertelt! HOLY SHITTT
Trok z'n computer open met fotos en filmpjes van utube!
Inclusief de animaties van Airbus! Wordt je stil van
Na de landing schreeuwen de Amerikanen
Do not move do not move unsecured area iaw
Minefield!

De FE vliegt niet meer, consultant, capt zit nog bij DHL en Steve de FO zit bij
CX
 
Overigens, de kist, A300B4-203F msn 93 OO-DLL, leeft ook nog steeds:

The DHL A300 that was hit by a missile before enduring a miraculous no-hydraulics landing at Baghdad Airport in November 2004 might not survive the court battle that has blown up around it. The courier company apparently walked away from the aircraft, which, in addition to a rather large hole in the left wing courtesy of the missile, suffered some runway rash and sand damage in its inelegant but ultimately safe return to earth. Enter a couple of U.S. companies who figured they could fix the damage and resell the airplane for a tidy profit. But, according to a story in the Burlington Free Press, the deal has gone sour and the mostly-fixed airplane is on the ramp at Baghdad International Airport, where it’s an inviting terrorist target. Chrison Aerospace of Burlington, Vt., and Pacific Aeromotive of Erie, Colo., bought the airplane for less than $300,000, according to Chrison’s lawyer, and the plan was to patch it up enough in Baghdad to fly it to a more secure location for final repairs and resale. They figured they could get between $8 million and $12 million for it after it was fixed. Flak-jacketed technicians repaired the wing and almost had it airworthy in late 2005 before an engine failed in ground testing. Both engines were pulled and sent to Kuwait for repairs and another A300, purchased in Saudi Arabia to scavenge for parts, remains there. The deal started to sour in 2006, and now both companies are blaming each other. Meanwhile, as the companies battle in court, the situation in Iraq is deteriorating and there’s concern they won’t have anything to fight over for much longer.

Het is nu N1452 Chrison Aerospace A300B4-203F For sale in nov05. Aircraft has been repaired and flown to Mooresville (NC) Noted stored 15sep09 still as OO-DLL 15sep09.

BTW Art, je plaatje doet het niet (meer?)
 
Last edited:
Grazie! Denk even na over een leuke ATC plaat! (Heb 48 uur toch? :radar:)
 
Back
Top