Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

De vierde vraag had ik nooit gevonden. Heb het boek niet. Maar met de dalende pond misschien weer eens tijd om bij Amazon the gaan shoppen.

Maar, een open vloertje zeg je?

Okay, wat is dit voor een toestel en wie is een wel zeer onwaarschijnlijke privé bezitter geweest van zo'n dergelijk toestel?
1940-dc5.jpg
 
Ja, type was wel heel makkelijk, weet dat de link naar het plaatje DC5 erin heeft. Maar wie (persoon) heeft een DC-5 in privé bezit gehad, waarvan je het, alleen al afgaand op zijn naam, niet zou verwachten.....

Da's de vraag om bezit te mogen nemen van de dansvloer...onder strikt toezicht van capt Mainwearing dat er niet te slow gedanst wordt.
 
Ja, Bill Boeing, dat is goed. Vloer is o... oh, oh Pattyboy heeft voortijdig zijn vraag geloost op het forum, Kebab gaat snel achter de gordijnen zitten en wacht op de sgt maj...... een goede flogging is nooit weg....
 
Wat is dit voor vliegtuig


With all due respect, this is definitely NOT the "Raadplaatjes" topic where this SIAI Marchetti FN.333 Riviera belongs and you spoke out of turn.

snf15dad13_380_1044439a.jpg

"Stupid Boy..... Sergeant Wilson, take this man's name and put him back in the ranks or I will call sergeant-major Williams in!"
 
Last edited:
Sir, Capt. Mainwaring, Sir, with your permission to speak freely Sir,

Als de vloer dus nu open is en "stupid boy" door zijn moeder is opgehaald hier de volgende challenge.

Op deze snapshot zie je de crewchief zichzelf tijdens een taxi, hangend aan een tiptank, een lift geven. Ach, waar is de tijd gebleven dat alles nog kon.

Het gaat niet om welke kist, dat is makkelijk. Het gaat hier om die ene speciale dag wat met dit type kist te maken had.

Wat voor een dag was dat. Niet zozeer de datum maar meer het waarom.
Eentje voor de liefhebbers, geef ik toe. De snapshot is uit een film, die dag gemaakt.

tip3.jpg


De film is in het "public domain".

Cheers
Art
 
There you go, BR did it again.

Was even wachten, wie eerst, BR of TD.:haha:

BR has the floor. Wordt vast wel weer interessant.

Cheers
Art
 


1. Wie is deze beste man?
2. Holds the world’s record for most types of aircraft flown (hoeveel?).
3. The holds the world’s record for most carrier landings (hoeveel?).
 
Ben geen googler

Dit is Eric Winkle Brown, heb m ontmoet enkele jaren geleden
 
images

"Good afternoon sir, captain Mainwearing of the Walmington-on-Sea Home Guard here, Have you spotted Mr. Kliko by any chance? We are waiting for him, he is badly needed. The nazis could show up any minute you know"​
 
Last edited:
Kliko heeft waarschijnlijk een red-eye trip achter de rug of is er nog aan bezig. 48 uur zijn ruim verstreken, vandaar dat ik het gat maar even opvul met deze plaat, genomen ergens in het buitenland en tijdens een bekende operatie van de KLu:
wiewatwaar.jpg


1- Waar is dit en wanneer?
2- Welke operatie was het?
3- Van deze operatie was deze vlucht een bijzondere, waarom?
Bonuspunten voor degene die weet wie er bij deze NF-5 staat

Meteen maar een muzikale hint erbij:
[YOUTUBE]smnGFfMHaIk[/YOUTUBE]

Greetz,
TD
With apologies to Capt. Mainwearing
 
1- Waar is dit en wanneer?

Skipton-on-swale, tijdens High Flight 20 (rond 18-03-1972)

2- Welke operatie was het?

High Flight 20

3- Van deze operatie was deze vlucht een bijzondere, waarom?

De laatste levering van NF-5's

Bonuspunten voor degene die weet wie er bij deze NF-5 staat
Dhr. van Harten, callsign snor. Dit was zijn 7e High Flight.

*Indien goed, floor is open*
 
1- Waar is dit en wanneer?

Skipton-on-swale, tijdens High Flight 20 (rond 18-03-1972)

2- Welke operatie was het?

High Flight 20

3- Van deze operatie was deze vlucht een bijzondere, waarom?

De laatste levering van NF-5's

Bonuspunten voor degene die weet wie er bij deze NF-5 staat
Dhr. van Harten, callsign snor. Dit was zijn 7e High Flight.

*Indien goed, floor is open*

1- helaas niet goed
2- helemaal goed
3- ook goed
Bonusvraag: Nee, het is niet 'Snor' van Harten

Nou 1 nog en misschien een goed antwoord op de bonusvraag!

Greetz,
TD
 
1 is Bagotville, Canada.

Dan blijft de bonusvraag nog over . . . :)

En meteen ook een wedervraag (zonder bonuspunten en ik weet zelf het antwoord niet): voor zover ik het op de foto goed kan zien lijkt er een badge op de staart van de NF5 te zitten. Welke badge is dat, of is het optisch bedrog vanwege de lichtval? Een squadronbadge zal het wel niet zijn, want dat lijkt me erg onwaarschijnlijk tijdens een afleveringsvlucht, wanneer de toestellen nog niet aan een squadron zijn toegewezen.
 
1 is Bagotville, Canada.

Dan blijft de bonusvraag nog over . . . :)

En meteen ook een wedervraag (zonder bonuspunten en ik weet zelf het antwoord niet): voor zover ik het op de foto goed kan zien lijkt er een badge op de staart van de NF5 te zitten. Welke badge is dat, of is het optisch bedrog vanwege de lichtval? Een squadronbadge zal het wel niet zijn, want dat lijkt me erg onwaarschijnlijk tijdens een afleveringsvlucht, wanneer de toestellen nog niet aan een squadron zijn toegewezen.

Inderdaad CP, Bagotville AB vlakbij de stad Chicoutimi in Quebec.
De vlieger op de foto is Jan Moorman, kon zijn dat er naast mij nog meer mensen Jan hebben gekend.

Als antwoord op je vraag heb ik onderstaande prent bijgevoegd. Vertelt er alles over.
Marc had de vloer feitelijk al vrijgegeven, je mag hem hebben!

chicoutimi.jpg


Greetz,
TD
 
Back
Top