Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Ik denk dat we met zo'n plaatje wel gelijk een hint nodig hebben.
Ik zal eens een gokje wagen:

Geen snor dus de piloot in kwestie is niet Frans, Italiaans of Spaans....:haha:
Aan het helmpje te zien is het waarschijnlijk voor 1920...
Of een Amerikaan van het Lafayette Escadrille of een of andere record houder ergens tussen 1912 en 1917.....:eek:
 
Beetje hint dan:

Affirm, affirm, negative. Hoewel, de piloot is wel een soort van record houder.

Maar nou mag Boeing747 mij even vermanend toespreken, want zij zou de tips geven :eek:
 
Excuse me. Dit was toch de 747 tip?

"Eigenlijk had ik hem dus toch al geraden"

Als dit niet zo was moet Jumbo geen verwarring stichten.:haha:

Cheers
Art
 
Art, dit was ff een onderonsje tussen Chaseplane en Jumbo dat we al pm-end hebben voortgezet.

Met deze tip is Jumbo weer helemaal bij de les en krijgen jullie wellicht een idee in welke richting jullie het moeten zoeken.

Of het waar is of niet weet ik niet maar het verhaal gaat dat deze man het besturen van een vliegtuig oefende op een stoel die op het biljart was geplaatst, met een bezemsteel als stuurknuppel.
 
Of het waar is of niet weet ik niet maar het verhaal gaat dat deze man het besturen van een vliegtuig oefende op een stoel die op het biljart was geplaatst, met een bezemsteel als stuurknuppel.

En daarom dat ie alleen maar rechtuit vloog bij zijn optreden?
 
Tail, je gaat volgens mij recht op het doel af. Tenminste als het hier ook de man betreft die de kunst verstond om te landen en de kist vervolgens te draaien om daarna weer op te stijgen. Hij zette hierbij zelfs één keer de motor af, sprong het vliegtuig uit, draaide de propeller rond om de motor weer te starten, sprong weer snel het toestel in om opnieuw op te stijgen.
 
Nou nou, poe poe....
Jullie vallen me tegen, dan zelf maar:

Het is Jan Hilgers die 1 dag voordat Clément van Maasdijk in Heerenveen zijn rondje draaide als eerste Nederlander een vlucht maakte op de Doesburgse heide tussen Ede en Lunteren.
Janneman kwam los, vloog een stukkie rechtuit, landde aan het eind van de baan waar hij uitstapte, zijn kist met de hand 180 graden keerde en eenzelfde hopje in tegenovergestelde richting maakte.
Clément kon wél bochtjes vliegen, maar ja..... die was één dag te laat.

Komt allen naar de Jan Hilgers Memorial Airshow op 18 september a.s. in Ede.

Ben ff druk dit weekend, dus als 747 het goed vindt is de vloer vrij.

Greetz,
TDS
 
OK ik kaap de vloer even met een leuke (makkelijke) plaat om de gang erin te houden:

raadplaatje2.jpg


1. Wie is dit?
2. Ze wordt onder bedreiging van vuurwapens uit de kist gehaald, wat is het verhaal?
 
Nou, nou, poe poe.... makkelijk?
Je eerste inzending in het door jouw geopende draadje over Joran v.d. Sloot indachtig verkeerde ik ff in de veronderstelling dat hij het zou zijn, maar nee, zij lijkt er niet op :D
Bij mij gaat zo 1,2,3 geen lichtje branden bij dit verhaal en de eventuele film ken ik niet: (bij) wie wel?
Anders graag een tip, Imo.
En hiermee is het meteen duidelijk dat ik het helemaal prima vind, Taildregger, dat je de vloer vrij hebt gemaakt voor naar blijkt Imo :)

Wat betreft Hilgers (die ook nog zweefvliegtuigen heeft gebouwd) en de show ter nagedachtenis aan hem: helaas ben ik er niet bij want ik heb die dag een ander zeer leuk uitje: een vlucht in een Dakota!!!
 
Last edited:
Ach, als dat Martha King niet is!

Ze hadden wel pech dat de registratie hun vliegtuig N50545 op de lijst van gestolen vliegtuigen stond. Het tailnummer hoorde ooit bij een Cessna 150 die gejat was.
Hier het hele verhaal:
After landing at Santa Barbara Municipal Airport on August 28, King Schools owners John and Martha King were puzzled when ATC insisted that they taxi to a remote corner of the airport. Four waiting police cars disgorged officers who held the Kings at gunpoint, asked them to exit the airplane, handcuffed them and placed John and Martha in separate police cars. “This is a risky, lethal situation,” King told AIN. “Do not argue, don’t complain, don’t explain, just do what you’re told. I was thinking not to screw this up and get shot.” The officers finally admitted that the airplane was reported stolen by a U.S. government agency called the El Paso Intelligence Center (Epic), which tracks stolen aircraft and matches them to IFR flight activity. Epic alerted the Santa Barbara police about the Cessna 172 (N50545) that the Kings were flying, not knowing that it carried the retired N-number of a Cessna 150 that was stolen eight years ago.

'T zal je maar overkomen.

Greetz,
TD
 
Hi TD.

The Kings. Wat een verhaal. Als er al een echtpaar is wat als role model door het leven gaat zijn het de Kings wel. Ik denk dat een gazillion mensen hun videos wel eens hebben gezien.

Heb ze eens ontmoet, tachtiger jaren, vorige eeuw voor de jongere lezertjes, in Van Nuys Airport. Wat ik daar ging doen weet ik al niet meer. (heb even een senioren moment).

Wat mijn aaandacht trok op short final voor 16R. (ja, van die film), was de hangar, op gelijke hoogte van het treshold, waarop met grote letters, "Rauchen Verboten" stond.

Art ging natuurlijk even poolshoogte nemen. Er was een soort seminar aan de gang waar ook de Kings anwezig waren en heb er even mee staan praten. heel aardige en terzake zeer kundige lui. Ik denk dat ieder PPL vlieger in de USA ze wel kent.

Op de foto van TD herkende ik ze meteen maar de mevrouw die uit de Cessna stapte met de handen omhoog zou ik nooit herkend hebben. Tsja, iedereen word ouder en de een doet dat wat meer graced dan de ander.

Op dat seminar was ook een zekere Rod Machado aanwezig. heb hem ook gesproken en die man was in staat om een gehoor in lachen te laten uitbarsten terwijl hij de finesses van een instrument approach stond uit te diepen. Een geweldige manier om iedereen bij de les te houden. les gevend met humor en zo je studenten aan het denken te zetten. Brilliant.

Ook wel mooi at Van Nuys was dat de approach van Burbank op 2000 ft de runway crossed.

En nog een herinnering, ook op Van Nuys ontmoet, een legendarische vlieger, toen al oud, die met een twin in een Hollywood classic welke naam ik ook niet meer weet, door een naast de freeway staand billboard heeft gevlogen. Naar eigen zeggen was hij een van de drie Hollywood stuntvliegers die van de FAA een speciale "Crash Licence" hadden gekregen.

Ach, zet Ome Art bij de open haard met een Kubaan en een glas 50 jaar oude Port en de verhalen rollen er uit. (Zegt zijn echtgenote).

Cheers
Art
 
Art, we houden de vaart erin.

wiebenik.jpg


1- Wie is deze meneer?
2- Waardoor is hij bekend geworden?
3- Wanneer was dat?
4- Wat doet hij nou voor de kost?

Lijkt me niet moeilijk

Greetz,
TD
 
Last edited:
1.2.3. Mathias Rust is a German man known for his illegal landing near Red Square in Moscow in 1987. As an amateur aviator, he flew from Finland to Moscow, being tracked several times by Soviet air defence and interceptors. The Soviet fighters never received permission to shoot him down, and several times he was mistaken for a friendly aircraft. He landed on Vasilevski Spusk next to Red Square near the Kremlin in the capital of the USSR.

4.Hmmmm: While doing his obligatory community service (Zivildienst) in a West German hospital in 1989, Rust stabbed a female co-worker who had rejected him. The injuries were life-threatening and he was sentenced to four years in prison for attempted murder and was released after having served fifteen months. In 1996 he became engaged to a daughter of a rich Indian tea merchant and converted to Hinduism. In 2001 he was convicted for stealing a cashmere pullover and ordered to pay 10,000 Deutsche Mark; the sentence was later reduced to 600 Deutsche Mark.[4] In 2005, he was convicted of fraud and had to pay €1,500 for stolen goods. As of 2009 Rust describes himself as a professional poker player (hahahahaha!)
 
BR YOU DID IT!

Dat is tenminste vaart, ofniedan?

Wist ook niet dat hij niet echt een fris figuur was getuige zijn andere bakkies.

Mooi he, 'describes himself as a professional Poker player'. :haha::haha::haha:

All yours mate!

Greetz,
TD
 
Cheers, gek genoeg goegelde ik eerst op Mathias Becker om een of andere reden...

Here we go:



1. wie is de eigenaar van deze indrukwekkende snor?

2. waarom draagt hij een rode outfit?

2A. (mega bonus) wat was z'n hoogste snelheid die daar mee samenhangt?

3. van welk, toch wel bijzonder type, heeft hij ooit de flight test van gedaan?
 
Back
Top