Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

IMG_5434.jpg


Welke kist staat hier ingepakt en wel?
(bonus punten voor de naam)

En waar bevindt deze zich?
 
Heb me rotgezocht, maar geen enkel idee waar deze staat. Ook het (gedeeltelijke) tailnummer brengt me niet verder...

Wie wel?

Greetz,
TD
 
Ik kan alleen nog maar bedenken dat het die C-47 is die in Arlon (B) voor het museum staat.
Maar wel een erg long shot...
 
nee helaas, allemaal niet goed..
N tipje dan...TD zit in de goede (kompas-)richting, maar je moet het nog wat verder zuidelijk zoeken...of eigenlijk zuid-west...
 
Ach maar natuurlijk, ik las een cijfertje van het tailnummer verkeerd.
De foto is genomen waarschijnlijk op 7 juni 2008 bij het Musée de la Batterie Merville in Normandië tijdens de feestelijke onthulling van C-47 'Snafu Special', een Skytrain met een werkelijk respectabele geschiedenis.
Lees het hele verhaal maar.

snafu_special_03.jpg
 
helemaal goed..

6 dagen heeft deze opgave gestaan, en nieuw record?
:)

het is een vreemde plek voor een C-47, maar verder is Merville een indrukwekkende plek...
En ook ik heb een foto gemaakt van mijzelf onder de SNAFU, in dezelfde pose als 'HAP' :)

TD, aan u de vloer
 
Zo zo, al enige dagen open vloer.

Dan hier maar eens eentje uit eigen collectie, wel een paar jaartjes geleden.

Welk soort approach is hier gevlogen en waar is geland?

img0426q.jpg


Cheers
Art
 
SDA/ORBI Baghdad Intl?

De DC3 op Tempelhof staat nu geloof ik op het technologie museum in Berlijn. Ik heb die kist nog van zeer dichtbij bekeken toen het op de vlucht van de VS naar Berlijn boven NL een motorbrand kreeg en op Twente landde, zonder dat de militaire bewaking er ook maar iets van merkte. Na de nodige reparaties (en tijd) heeft de RLD de kist schoorvoetend vrijgegeven voor de laatste paar meters Nederland op weg naar zijn laatste bestemming.
 
Last edited:
Hallo Metro.

Baghdad is goed maar, welke approach was het? Dus nog geen vloer even.

En, van je DC3 verhaal kan ik de kontext niet vinden, waar refereer je aan?

Cheers
Art
 
@Art:
Hij refereert hier aan...

Is dat de kist op Tegelhof? Die daar als monument verblijft samen met een DC4?


En vwb jouw jouw vraag 'Waar is geland' Neigde ik te antwoorde:
'Op de Taxibaan' :grijns:

@Metro: De Officiële spelling is Twenthe, dus met een H.
De overlevering wil dat de Notaris destijds een borreltje teveel op had bij het opmaken van de akte bij de aankoop van het veld...vandaar de verkeerde spelling, want Twente is gewoon zonder H natuurlijk...
 
Last edited:
Aah Metro, ik zie het nu. Je hebt Tegel en Tempelhof samengevoegd. Thanks to N-1.

En, neen, niet op de taxi track. Zie deze foto, een paar seconden later....

1000 ft stabilised? nah, 500 ft stabilised? , nah, stabilised over the threshold, yep. Not for the faint hearted.

Nouw, hoe heet deze approach?

img0286hym.jpg


Cheers
Art
 
doet me denken aan die landing die 'Captain Caneman' met een 707 uitvoert (zo goed als) op 't handje...'Bank Angle Bank Angle'
(zie youtube)
 
Hi CP.

Je zou het technically zo kunnen noemen, maar, deze high key heeft een aantal aparte wendingen, (hint). En heeft daarom een aparte benaming.
Bij een departure doe je het omgekeerde,(hint).

N-1. Die you tubes heb ik ook gezien. Ik realiseer me dat in een tijd van dichtgetimmerde sop's zoiets niet mogelijk is maar, toen we 707 en DC8 opereerden naar velden waar de mark 1 eyeball je meest betrouwbare approach aid was moest je het doen met wat je had. En dat was, sturen.
De meneer op deze youtube doet dat ook en ik moet me al heel sterk vergissen als hij voor geen goud voor een legacy carrier zou willen werken. Ieder het zijne.
Gevaarlijk, nee hoor. Limieten van je kist en jezelf kennen, absoluut noodzakelijk.

Gaan we het record van zes dagen breken?

Cheers
Art
 
Back
Top