Solliciteren: waar?

AI ??? in je profiel heb je 738 rating met 1500uur?

Weet air-berlin nam veel aan maar die is gestopt, Tyrolean ook, easyjet ook. Misschien Air-france als je frans spreekt, Cityjet, Luxair maar moet je maar even zoeken op hun websites. Veel recruitment gestopt laatste maanden.
 
AI ??? in je profiel heb je 738 rating met 1500uur?

Weet air-berlin nam veel aan maar die is gestopt, Tyrolean ook, easyjet ook. Misschien Air-france als je frans spreekt, Cityjet, Luxair maar moet je maar even zoeken op hun websites. Veel recruitment gestopt laatste maanden.

Goed opgemerkt :)
Mijn vraag betreft niet mijn situatie, maar stelde ik in het kader van een (markt)onderzoekje dat ik uitvoer. En ongetwijfeld lezen er geïnteresseerden mee die hopelijk wat met de antwoorden kunnen.

Dank voor je antwoord overigens!
Weet je toevallig ook hoe het zit met Trans, LH, Denim? Sites lopen nogal eens achter, daarom is inside-info vaak wat waardevoller m.b.t. dit onderwerp...
 
Aannames en selecties bij KLM lopen nog gewoon door, zij het 100 man per jaar i.p.v. 200. Althans dat is wat ik op de rode bankjes heb opgevangen dus garantie tot aan de deur van het BMC.

Solliciteren kun je altijd en sollicitaties worden op dit moment nog helemaal niet geweigerd. Dus gewoon doen...

Waar vlieg jij dan als je geen insider bent?
 
Denim dacht ik ook maar moet je wel type betalen en salaris niet super moet ik ppjn geloven, maar ja je maakt uren en dat is belangrijk.
 
Ryanair is momenteel aan het recruiten bij United Airlines in de USA omdat ze in Europa niet genoeg vliegers kunnen vinden.
Momenteel zijn er nog zo'n 1700 tot 2000 nodig de komende paar jaar.
 
Ryanair is momenteel aan het recruiten bij United Airlines in de USA omdat ze in Europa niet genoeg vliegers kunnen vinden.
Momenteel zijn er nog zo'n 1700 tot 2000 nodig de komende paar jaar.

Dan krijgen die yankees zeker weer een mooie gelijkstelling voor hun ATP van de Ierse CAA, a la CityJet? :stapelge:
 
Ryanair is momenteel aan het recruiten bij United Airlines in de USA omdat ze in Europa niet genoeg vliegers kunnen vinden.
Momenteel zijn er nog zo'n 1700 tot 2000 nodig de komende paar jaar.

Dat zijn er niet weinig :radar: In hoeveel jaar wil men bij Ryanair dit aantal vliegers aannemen? Trouwens dat tekort, is dat een tekort aan ervaren piloten of ook AI's?

gr 3Bergen
 
Zo'n 500 per jaar. 450 cadets en 50 direct entry captains. Binnenkort worden nieuwe routes en bases bekend gemaakt.
 
Zo'n 500 per jaar. 450 cadets en 50 direct entry captains. Binnenkort worden nieuwe routes en bases bekend gemaakt.

Ik weet het goed gemaakt met jullie. Ze kunnen mij even een pm'etje sturen en dan wil ik wel een contract tekenen bij Ryanair. Even mijn opleiding afronden en dan hebben ze er over één jaar weer een cadet bij... Twee winnaars, ik een baangarantie, zij gegarandeerd personeel. :)

Lijkt me ook nog een leuke club ook nog. Vooral veel uren draaien als ik dat zo zie hier op het forum en redelijk snelle upgrades..
 
Ik weet het goed gemaakt met jullie. Ze kunnen mij even een pm'etje sturen en dan wil ik wel een contract tekenen bij Ryanair. Even mijn opleiding afronden en dan hebben ze er over één jaar weer een cadet bij... Twee winnaars, ik een baangarantie, zij gegarandeerd personeel. :)

Lijkt me ook nog een leuke club ook nog. Vooral veel uren draaien als ik dat zo zie hier op het forum en redelijk snelle upgrades..

Ik denk dat ze op deze manier snel aan personeel komen!
 
Dacht juist dat Ryanair routes ging schrappen, of zijn de nieuwe routes/base voor komend zomerseizoen?
 
Aannames en selecties bij KLM lopen nog gewoon door, zij het 100 man per jaar i.p.v. 200. Althans dat is wat ik op de rode bankjes heb opgevangen dus garantie tot aan de deur van het BMC.

Solliciteren kun je altijd en sollicitaties worden op dit moment nog helemaal niet geweigerd. Dus gewoon doen...

Via kls; klm gestopt met aanname van niet-kls/cbc voor niet kls, aangezien de toevoer van de kls nu weer toereikend is ivm verminderde groei
 
Ryanair is momenteel aan het recruiten bij United Airlines in de USA omdat ze in Europa niet genoeg vliegers kunnen vinden.
Momenteel zijn er nog zo'n 1700 tot 2000 nodig de komende paar jaar.
In contrast daarmee is Ryanair gestopt met het gebruiken van de MCC van CAE/NLS als grading voor de selectie. NLS zal dan ook niet meer de andere voorbereidende courses doen die daarmee samenhingen. NLSers moeten vanaf nu gewoon naar East Midlands om daar grading etc te doen.

Aangezien dat voor leerlingen altijd een flinke tijds en kostenbesparing opleverde en daarom voorkeur voor Ryan Air gaf, zal dat nu zeker voor een verminderde toestroom zorgen. Geen idee waarom Ryanair dit gedaan heeft.... jij wel?
 
Dan krijgen die yankees zeker weer een mooie gelijkstelling voor hun ATP van de Ierse CAA, a la CityJet? :stapelge:

Als FR niet genoeg man kan krijgen in Europa zullen ze deze buiten Europa moeten zoeken. Die gelijkstelling (alla CityJet) is goed voor max 2 jaar. Wil je na die 2 jaar blijven zul je alsnog 14 vakken uit de weg moeten rammen.

Ryanair blij dat ze mannen met duizenden uren 737 time krijgen, CityJet blij dat ze mannen met duizenden uren RJ85 krijgen. Iedereen blij dat er mondiaal minder mannen en vrouwen op straat staan.

Ryanair neemt trouwens al jaren Amerikanen, Canadians, Brazilianen etc etc etc aan en geeft ze gelijkstellingen/werkvergunningen.

En om gelijk maar een aantal reakties op mijn post voor te zijn:

Om te zeggen dat ze eerst maar Europeanen met 180 uur moeten aannemen is helaas bullshit . Managment heeft een airline te runnen en het is geen liefdadigheids instelling. Als ze mensen met duizenden uren kunnen krijgen gaan ze daar voor.

KLM heeft begin jaren 90 (dacht ik begin 90?) tientallen non EU citizens aangenomen, gelijkstelling en werkvergunning voor ze geregeld toen ze van 900 naar 1800 piloten gingen. (en dat zonder bridge course...)

Vraag en aanbod.
FD
 
Kingfisher

Kingfisher

En hoe zit het met Kingfisher Airlines?
Zie ook 'Kingfisher Airlines wil Schiphol als grote Europese hub' (geen idee of SPL dan ook een base wordt trouwens).

A lot of talk - but very little action. For a company that is supposedly starting International ops this month it's very strange that you cannot book flights on their website.

They have deferred delivery of 2 A340-500's - I expect more deferrals. They are losing serious money domestically.

In the current climate starting up international routes at a huge loss makes no sense - I expect a 3 month delay minimum.

The contract is good - except they want you based in Bangalore or Mumbai for 1 year minimum then you bid for a base. A number of Expats have told them point blank they won't live in India. They were only recruiting Type Rated people.

Not sure how this will all play out - they have stopped recruiting.
 
Back
Top