Hey mensen, ik ben nieuw op airwork, en heb dankzij jullie me redelijk goed kunnen voorbereiden, dus hierbij mijn verhaal:
ik heb vandaag de nass gehad. En poeh het was best pittig zeg!
ik heb geen lekker gevoel bij mijn score van 3.7 Memory, dat is persoonlijk een zwak punt van me, voor mn gevoel heb ik redelijk veel velden ingevuld, maar je weet nooit natuurlijk. Tevens het grote lap engelse tekst vond ik erg moeilijk. Er stonden zo ontzettend veel feiten in om het allemaal te onthouden! Heb hier wel een aantal foutjes gemaakt. Hoop niet dat ze hier streng op zijn.
Numerical ability heb ik de laatste aantal niet kunnen maken door de abnormale tijdsdruk(gem. 34 seconde per vraag), maar de rest ging prima. 3.3 Verbal field independence heb ik voor mn gevoel voldoende gemaakt.
Wiskunde en natuurkunde vond ik een heel apart niveau hebben, redelijk laag maar toch hele vage opdrachten zaten erin(mede door de engelse technische vaktermen) met de tijdslimiet kwam ik niet heel erg in de problemen. Ik heb een technische hbo opleiding, dus berekenen is het enige wat ik doe, maar ik vond het in het engels wel heel erg wazig allemaal.
3.5 ruimtelijk inzicht heb ik uitstekend gemaakt voor mn gevoel, ik had hier totaal geen problemen mee, en verwacht op dit onderdeel een hoge score. Ik heb heel vaak flight sim gespeeld, en dit helpt heel goed in je ruimtelijk inzicht, en de metertjes van de cockpit goed te begrijpen.
Bij Multi-tasking had ik ontzettend veel ruzie met die onwijs slecht gepositioneerde numkeypad toetsenbordje. Wat een grafding zeg! Hij is een stuk smaller dan de doorsnee numpad op de normale toetsenbord, dus oefen hier van te voren goed mee, dit is essentieel! Af en toe op de verkeerde toetsen geslagen, wat mijn score vast niet ten goede zal komen. Maar over het algehele onderdeel heb ik wel voldoende gemaakt.
De cijfers onthouden bij 3.7 memory ging in het begin prima, maar de laatste 2/3 kon ik niet bijhouden, al met al een voldoende denk ik. De english profiency check vond ik wel redelijk te doen, ik kreeg een aantal vragen waarin ik goed onderscheid moest maken tussen Carry out/Carry on/Carry trough/Carry off. Dit onderdeel ging ook wel OK.
Bij 3.9 heb ik de opgaven goed gemaakt. Ik ging de fout in toen ik dit moest doen met een tijdsdruk erop. TIP: de opgaven(fouten zoeken in cijferreeksen) met tijdsdruk zijn precies hetzelfde als zonder tijdsdruk, dus probeer de antwoorden te onthouden, nadat je ze ingevuld hebt!
3.10 bij de oefening met hand oog coördinatie was ik niet te stoppen, voor mijn gevoel foutloos en uitstekend! Ik hoop dat dit lekker zwaar meetelt in de NASS. Vooral de crosshairs op het kruisje gericht houden deed ik zonder moeite foutloos nonstop. Bij dit onderdeel is het belangrijk om wanneer je in het kruisje zit, hele hele voorzichtige correcties maak om hierop te blijven, want hoe dichter bij je het kruisje komt, hoe gevoeliger het stuur en pedalen worden.
Het gesprek ging goed voor mn gevoel, dankzij mijn hbo opleiding kon ik alle motivaties, disciplines, sterke zwakke punten, leiderschap, teamplayer vragen goed beargumenteerd beantwoorden. En kon ik vele praktijkvoorbeelden geven. Je moet hier goed over nadenken, want vele vragen zijn best pittig, dus denk hier van tevoren goed over na.
Al met al heb ik een neutraal-OK gevoel over het geheel. Er is me verteld dat ik in verband met vakantieperiodes waarschijnlijk 2-5 weken moet wachten op de uitslag! Zwaar balen vind ik dat. Ik irriteerde me trouwens ook mateloos aan het onwijs slecht gesproken engels tijdens de nass, ik kon me gewoon niet concentreren met die rare Hollandse stem haha.
Nog 1 ding voor mensen die de nass moeten doen, een echte aanrader: veel flight simulator spelen! Is goed voor je vliegtuigkennis, ruimtelijk inzicht en alles eromheen. Het heeft mij heel goed geholpen bij het 3.5 ruimtelijk inzicht onderdeel. Nou ik hou wel op met lullen want anders blijf ik bezig, ik heb nu al een onwijs lap tekst hahah!