Niet te Vertrouwen....wie?

Iedereen die dienstverlenend in de geldmarkt is. Òf ze hebben de stelregel: "hoe komt jouw geld zo snel mogelijk in mijn zakken", òf ze gokken met jouw geld :p:
 
Last edited:
Pensioenfondsen!

Ze bewijzen keer op keer dat ze van beleggen en beheren van geld geen verstand lijken te hebben, en als de resultaten tegenvallen (lees: per definitie :kerst:), dan schroeven ze de premies maar weer omhoog. :snore:

Onvoorstelbaar dat ze daar elke keer weer mee wegkomen, met name bij onze 'volkvertegenwoordigers' die ook 'wat' ver van de realiteit vertoeven op het pluche in Den Haag (en daarmee noem ik meteen een tweede categorie die wat mij betreft hoog scoort in deze)
 
Pensioenfondsen!

Ze bewijzen keer op keer dat ze van beleggen en beheren van geld geen verstand lijken te hebben, en als de resultaten tegenvallen (lees: per definitie ), dan schroeven ze de premies maar weer omhoog.

Er zijn al regelmatig 'monkey tests' gedaan en zij, de monkeys, komen er elke x weer als beste uit. De grondstoffenmarkt (vooral olie) en eigenlijk al het andere waar in gespeculeerd kan worden, verdienen slechts enkele een heleboel pieken.:yeehaa: Jammer dat het dan weer over de rug gaat van de rest van de wereld bevolking minus die enkelingen.:traantjes

Ik ben overigens benieuwd wanneer we ook een groep gaan krijgen van 'Woeker Pensioen' na Dexia en Woeker Polis?!
 

Kijk, dáár heeft Boerharms een punt!
Tjeemig, wat er nu allemaal weer uit de koker van die regelmongolen komt.
Hebben jullie de exorbitante tariefsverhogingen al meegekregen? Volgens mij zit daar een soort Wouter de Boskabouter de zaak lekker te verzieken.....
:mad:
 
Hij heeft gelijk! Het moment dat ze niet de helft van alles inpikken neem ik mn woorden in.....
 
Oh jee oh jee, daar begnitn het al!

Betrek het nou niet op vrouwen, voor je het weet beginnen ze met anderman's vleeswaren te smijten!:duh:
 
Volgens mij wordt die financiele bijsluiter dan ook zo gefabriceerd dat je er met geen mogelijkheid wijs uit kunt.

Ok, dus je gaat een financieel pakket (om het maar even zo te noemen) ergens afnemen, de bijbehorende verklarende documenten zijn te moeilijk om te begrijpen, dus ga je er maar mee accoord? Is dat serieus het niveau? :p: :p:

Niet dat ik werkzaam ben in de financiële sector, maar wel in een dienstverlenend bedrijf die zoals ieder ander bedrijf ook voorzien is van algemene voorwaarden, die ook praktisch nooit gelezen worden. Wat dat betreft moet ik me dan toch dus redelijk scharen achter FOLBERTS, alhoewel ik niet zal ontkennen dat er ook in die branche zeker wel rotte appels zullen zitten.
 
Eindelijk bijval pfff. :) Helaas is niet iedereen in mijn beroepsgroep integer.

De bijsluiter was niet een hoogstandje van inzichtelijkheid. Tegenwoordig zetten ze er een mannetje op dat hoe groter het risico is, hoe krommer hij loopt. Nogal suggestief.
Maar al zouden ze 'm als strip uitgeven. Bijna niemand die het ding leest. Je koopt een huis en daarna is de hypotheek iets wat je en passant het liefst om 8 uur savonds, terwijl je al lekker ingekakt bent, regelt. Voor een keuken van 15000 Euro leest men alle brochures van a tot z, maar voor een hypotheek is dat vaak teveel moeite.

Ik raad iedereen op dit forum aan nooit, ik herhaal nooit een product te kopen, waarvan je niet snapt hoe het in elkaar zit.
 
Ik raad iedereen op dit forum aan nooit, ik herhaal nooit een product te kopen, waarvan je niet snapt hoe het in elkaar zit.

Heb jij thuis televisie? Betwijfel het. En ik weet zeker dat er geen magnetron in je keuken staat. :)

Je bevestigt met deze uitspraak dat je er dus van uit moet gaan dat er bij de aankoop van een financieel product een adder onder het gras voor jou kan zitten. Bij de aankoop van producten zou je er van uit moeten gaan dat de verkoper het je verkoopt, omdat jij er ook beter van wordt ... maar dat is tegenwoordig een naief standpunt.:traantjes
 
Nee dat gaat me veel te ver gaan, maar als het gaat om heel grote bedragen of zaken waar je jaren aan vast zit dan zou me daar in willen verdiepen. Ik durf te stellen dat veel mensen meer tijd besteden aan het nadenken over de kleur van de nieuwe auto. Dat lijkt me in zijn algemeenheid niet handig.

Je moet weten welke opties er zijn en wat daarvan de voor- en nadelen zijn. Stel iemand zegt dat je in box 1 moet sparen dan zou ik willen weten waarom en wat de gevolgen zijn.

Thats all folks :)
 
hoezo?? de helft inpikken wat is dat nou voor gelul :p

Ja, wat is dat nou weer voor gelul!! ze gaan voor alles !! :biertje:

n500476446_665967_4946.jpg
 
Back
Top