Waarom verdienen piloten zoveel geld?

Mwa, wat KLM vliegers vonden het nodig om een wiet plantage te beginnen. Voor de rest zat er een UPS piloot in de kinderpono een tijd terug. Verder zitten de meesten van ons (onder de 45) achter de playstation en het bier en zit het overige grut (opa's 45+) op de golfbaan aan de JD.
 
Mwa, wat KLM vliegers vonden het nodig om een wiet plantage te beginnen. Voor de rest zat er een UPS piloot in de kinderpono een tijd terug. Verder zitten de meesten van ons (onder de 45) achter de playstation en het bier en zit het overige grut (opa's 45+) op de golfbaan aan de JD.

Ja dat klopt. Je moet toch wat met je leven. Bij Ryanair zijn we bijvoorbeeld 190 dagen per jaar vrij. Dat is dus meer dan de helft. Anders verveel je je dood.

:D

Hahah, ok, nu stap 2, wat doen ze dan zoal? En niet aankomen met wietplantages, dat doe je natuurlijk om je vliegopleiding te financieren.
 
Hoi RTO, dit was mijn vraag;

Oke RTO (en andere die dit beweren),nu verder alstublieft.
Waar moet ik nu jaloers of gefrustreerd over zijn???????????

Dit kreeg ik als antwoord;

@Boerharms: laat maar. Zucht......

Die zucht maakt dat ik nog eenmaal reageer en ik citeer;

Zoals alle collega's hier heb ik op emotioneel, sociaal en financieel vlak veel meer opgegeven dan elke ambtenaar die lekker de hele dag koffie ligt te leuten

Mag ik nu ook onderstaand citaat zo interpreteren?

Dit zijn niets meer dat uitingen van frustraties gevoed door een diepzittende jaloezie, bijna tot op het beledigende af. Niets meer niets minder..

Wat mij betreft verder zand erover en oprecht alle goeds:biertje:
 
Well...... Overload en Onassis en nog een paar piepeltjes denken er over een escort service te starten. Nee, niet zelf natuurlijk, met stewardessen die graag wat bij willen verdienen.
Laat Onassis het allemaal maar eens uitleggen.
 
E72000 per jaar voor een captain. Dat is wat onze captains verdienen BRUTO! Captains beginnen rond de $80.000 bruto. F/O's beginnen met $36.000 bruto. En voor dat geld zijn we 17 dagen aan een stuk van huis om een 30 jaar oude wide-body naar alle uithoeken van de wereld te sturen met een minimum aan support.

Vracht of passagiers. De verantwoording blijft hetzelfde. Denk maar aan het EL-AL ongeval in A'dam. Hoeveel doden zijn er op de grond gevallen?
En wat dacht je als we ergens landen op een veld en in een hoekje woden geparkeerd en tijdens het tanken van boord moeten omdat er vracht achter in ligt dat voor nogal wat vuurwerk kan zorgen als er iets verkeerd gaat? Kan je wel vertellen dat je echt je uiterste best doet om een zeeeeeer zachte landing te maken.

Geloof dit ook maar: voor de vlieger maakt het echt niets uit hoeveel mensen er achterin zitten. Geen of 400. Je wilt aan het einde van rit naar huis naar vrouw en kinderen en dat is je eerste verantwoordelijkheid. Je hebt je crew (tenminste 1 persoon, kan oplopen tot 6 of meer in een vrachtkist, een man / vrouw of 15 in een grote pax kist) waar je ook verantwoordelijk voor bent. En als er dan nog eens 400 passagiers in zitten dan maakt dat de verantwoording echt niet zwaarder.

9 jaar geleden vloog ik als f/o op een 19 stoelen tellende turboprop door het hart van Tornado Alley (Texas, Oklahoma, Arkansas) en volgens uncle Sam had $17000 Bruto verdiend.
Delta had net B777's besteld en de vliegers wilden daar $324.- per uur voor hebben, wat Delta teveel vond. Wij keken elkaar eens aan, haalden de zakjappanner uit de zak en sloegen aan het rekenen. Wij moesten daarvoor 4 dagen werken en ongeveer 30 t/o's en landingen maken op veldjes zonder enige controle met een hoop general aviation tot en met DFW en STL waar we tussen 747's, L-1011's, DC10's etc zaten. 60 keer een kans dat er iets goed fout zou kunnen gaan (start en landing zijn de kritische fases in een vlucht). Met een minimale radar en geen autopilot proberen om tussen de zwaarste onweersbuien die de VS kent heen te vliegen.
Voor die $324.- heeft Mr. Deltapilot een take-off gemaakt, de auto-pilot aangezet en zit nu op FL390 op zijn gemak een kop koffie te drinken met een sandwich erbij, en zit met zijn collega te klagen dat ze het zo slecht hebben.
Je hebt hier dus 4 vliegers. De ene helft wordt zwaar onderbetaald (zelfs beneden de armoede grens), de andere helft voldoet aan het stereotype dat 'het publiek' over vliegers heeft.

ps. Delta heeft de order geannuleerd omdat de vliegers niet het salaris in lijn wilden brengen met AA en United waar de 777 betaling 40 tot 50 dollar per uur lager lag. Pas jaren later heeft DL weer 777's besteld en de aflevering daarvan is nog niet zo lang geleden begonnen
 
Yep, de Truck is niet meer maar in The Cage kan je nog steeds van die grote flessen pisbier drinken aangevuld met het gebruikelijke gelal van de bezoekers!! Alleen hebben ze geen bus om je laveloos naar je hotel terug te brengen, da's wel jammer.
 
Back
Top