divorce corner

Heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee, maar DUDE STERKTE!
 
Na ruim 11 jaar DINK huwelijk, twaalf jaar geleden (ook) uit het echt gescheiden.

RMK / DINK = Double Income No Kids

Godzijdank was ik getrouwd onder huwelijkse voorwaarden (expect the unexpected and/or expectation is the beginning of being f*cked).

M.a.w. elke partij wist op voorhand (min of meer) waar hij/zij aan toe was.

Hetgeen wat overbleef, waren de verwervingen zoals: waarde vermeerdering eigen huis, opgebouwde pensioenrechten, saldo (spaar)rekeningen, inboedel, auto's enz. over de huwelijkseperiode.

Nu dacht ik e.e.a. binnen de grenzen van redelijkheid (onderhands) te kunnen regelen, middels een onderling overeengekomen echtscheidings convenant en een gemeenschappelijke advocate.

Onder toeziend oog van een notaris is het echtscheidings convenant juridisch doorgenomen en onderschreven.

RMK / Claim op pensioenrechten (Wet Verevening Pensioenrechten bij Echtscheiding) achteraf (alsnog) uitgesloten.

Zit je gezellig op een luchthaventerrasje aan 'n waterpijp te lurken, gaat d(i)e piepmiep.
Ja hallo met Mr .... (gemeenschappelijke advocate), ik krijg net een telefoontje van het advocatenkantoor van de tegenpartij.

Uhhhh tegenpartij? welke tegenpartij!
Ja van mevrouw .......

Kennelijk had mevrouw (tegen alle gemaakte afspraken in) zelf een :dozey: in de arm genomen.

Mrs. moneypenny tries to play hardball, she'll < censored > hardball :grijns:

Gezamelijke advocate aangesteld als m'n belangenbehartiger.

Waar Mrs. moneypenny geheel aan :haha:, was het gezamelijk opgestelde en ondertekende echtscheidings convenant (Notaris) en de gedeponeerde huwelijkse voorwaarden.

Al met al was ik binnen de vier maanden (rechtbank) gescheiden :D

RMK / De enige partij die van echtscheidingen (echt) beter wordt is de advocatuur.

Sterkte ;)

RMK / I never married again.
 
Last edited:
Hey FD,

klote om dit allemaal te lezen man!
Toen je in NL was, was je ook al aardig klaar met haar. Vind het toch knap dat het nog zo lang heeft geduurd!
It sucks big time dude.... Sterkte met dit alles en hopelijk komt er snel een mooie gelegenheid aan je carriere kant, zodat het leed misschien iets verzacht wordt.
Sterkte...
 
Jeeeetje

Jeeeetje

Klink als dat je in Sheppard een miepje had ....je weet het toch ffff (four f´s) of trouwen en niet vreemd gaan. Effe d´r door heen daarna wordt het echt weer leuk en dan trouw je weer !!!
 
He bud,

Been there done that, kreeg net 2 dagen geleden te horen dat ze eindelijk getekend had :yeehaa:. Volgende stap, judge's chambers ergens in, ik denk, juni. Ondertussen aan de 2e ronde begonnen en so far so good. No more "I do" for me dude, gewoon net als vroeger, "Ik hou van jou, hou jij van mij?":grijns:.

Cheers mate.

:cool: Biscane :cool:

PS: Kitty hawk, Maxjet and Focus closed the door, Aloha is closing the doors, Pan Am closes on april 4th, Sun country parkeert 29% van de vliegers en ATA heeft voor bankruptcy gefiled. Welcome to the USA.
 
Mannen -

Dank voor de berichten. En (LHU), super bedankt voor de PM's... Dat verhaal is inderdaad precies mijn verhaal....

Amazing hoe eerlijk ik trouwens ben op airwork na veels te veel bier en double JD's maargoed.

FD
 
Last edited:
Mannen -

Amazing hoe eerlijk ik trouwens ben op airwork na veels te veel bier en double JD's maargoed.

Eerlijkheid duurt (nog altijd) het langst ;)

Zolang je (maar) niet in Gluriname zit "na regen komt nog meer regen" komt er na regen :cool:
 
After about 1:20, to cheer you up,

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=Qg_VWCypkJ0[/YOUTUBE]
 
Vrouwen.... Je kunt beter kippen houden...

En weet je waarom?

Omdat die wel zaad vreten!

1 voordeel heb je wel FD; meer tijd om te zuipen met je vrienden.

GL buddy.
 
Volgende keer ff je kippetje naar Maarssen sturen... :grijns:

Maargoed ff zonder dollen. Gelukkig dat er geen kinderen in het spel zijn. Mijn broer is ook drie jaar geleden gescheiden, omdat zijn vrouw een chronische depressie had en aan de anti-depressiva zat, je kent het wel. Toch twee kinderen uit voortgekomen en een paar maanden na de scheiding heeft zijn ex-vrouw zelfmoord gepleegd. Veel mensen die nog nooit zijn gescheiden of het van dichtbij hebben meegemaakt, weten ook niet dat het ontzettend veel stress en emotioneel is.

Nog een keer een dikke knuffel FD :)
 
Vervelend om dit allemaal te lezen FD, nog vervelender dat jij degene bent die het nu moet meemaken.

Ik hoop dat het tot een goede afloop komt;)
 
Sterkte FD, haven't been there, haven't done that, maar ik kan me er iets bij indenken... zeker omdat het in dit geval ook allemaal nog net ff een tikkie gecompliceerder lijkt door bepaalde omstandigheden.
 
Zoals Jort Kelder deze week zei: "Women don't remember what you did for them, they only remember what you didn't."
 
Sterkte FD, je bent een van de kleurrijkste personen op het forum. Jammer dat dit jou nu moet overkomen. Laat je de hollandse kaas niet van het brood eten!
 
Heel vervelend dit te horen. Vooral erg zuur nadat je zoveel hebt opgeofferd voor haar.
Sterkte!
 
Zo'n beetje 15 jaar geleden geleerd dat je het echt zelf moet redden in het leven.
Mensen die proberen je ambities te dwarsbomen moet je zien kwijt te raken.
Hard, maar het is zo. Ouders, familie, vriendin, vrouw...whatever.....een pot nat wat dat betreft. Hindsight, maar je moet iemand zien te vinden die je vooruit kan helpen, niet iemand die een anker (in de slechte zin) is in je leven.
Zo langzaam er wel achter gekomen dat het met vrienschappen ook zo werkt.
Zijn mensen waar je nooit meer iets van hoort. So be it.
Verdriet daarover is tijdelijk.
Concentreer je op je carriere en laat relaties even voor wat ze zijn.
 
Zag laatst een button :

Blije smiley met daaromheen de text - Don't marry , be happy.
Ik las er bijna overheen:grijns:

Heb ook ooit eens zo'n redelijk labiel kandidaatje aan de hand gehad en kan alleen maar zeggen :

Godspeed , FD- laajje nie gek makuh
 
Back
Top