NLS GARANTIEFONDS

Nogmaals...mensen die de ins en outs willen weten van het gf, kunnen mij hun mailadres pm'en. Ik heb al het papierwerk. En het dekt, maar eigenlijk via luchtvaartpool, alleen de medische risico's.
Het gf is als borg voor de bank en idd zodat ook mensen zonder rijke ouders de mogelijkheid hebben voor een financiering, mochten je ouders mee willen tekenen.
De kans is klein dat je afvalt, alleen moet je je afvragen wil ik deze kans lopen als er ook vliegscholen zijn die wel de risico's willen dekken??...
 
Dan kun je niet met de nls starten, zoals in mijn geval. Heel jammer dus van de selecties +kosten en valse hoop.

Dat is wel heel erg zuur. Inderdaad erg vervelend van alle tijd, geld, moeite en hoop. Ik vraag me af of je bijvoorbeeld de kosten van selectie op de NLS zou kunnen verhalen. Vliegende Jurist??????

Wat zijn je plannen nu verder? EPST en KLS al geprobeerd? Daar zijn de garantiefondsen wat beter geregeld.

Veel suc6 in ieder geval.

Groeten, FF.
 
Ik vraag me af of je bijvoorbeeld de kosten van selectie op de NLS zou kunnen verhalen.


Groeten, FF.

Kosten gaan verhalen op NLS zal lastig worden vrees ik. Zou ook niet zo snel weten op welke gronden. Dwaling? mwa weinig kans vrees ik, tiental argumenten te verzinnen tegen een dergelijke stelling. Heb de AV van de NLS ook niet bekeken (als ze die al hebben m.b.t de selectieprocedure)

En dan nog, indien de NLS niet gaat betalen kan je tijd en energie gaan steken in een procedure. Kan je beter je energie steken in nieuwe selecties en volgend jaar de kosten wel bij de belastingdienst opgeven krijg je tenminste nog iets terug.

Bovenstaande doet trouwens niets af dat het erg lullig voor je is dat je op dergelijke gronden niet kan deelnemen aan een opleiding.de NLS met CAE als grote kracht erachter moet toch wel met een fatsoenlijk fonds zoals bv. EPST kunnen komen.
 
Jllie zeggen nu wel dat de GF alleen uitkeert als er medisch iets niet goed is...of dat de verzekering dat al betaald...

En dit dan:
Q: Als ik de opleiding niet haal, dekt het garantiefonds dan mijn kosten?
A: Ja, het garantiefonds dekt de opleidingskosten tot dan toe. In het geval van wangedrag of grove opzet echter, komen de kosten voor eigen rekening.


Dit is toch hetzelfde als bij de GF van de EPST/KLS of zie ik dat nu verkeerd...??
 
Dat is niet waar wat er staat. Ze keren INITITEEL uit en daarna komt de claim bij jou :p... Kheb zelf het papierwerk daar ik ingedeeld stond voor de oktober klas en daar staat wel degelijk iets jammer. Erg misleidend dus en zonde van mijn gemaakte kosten en illussie.
 
Dus de kosten komen sowieso voor eigen rekening...!!!!!!!!!!

Das wel raar dan dat ze dit zeggen; "In het geval van wangedrag of grove opzet echter, komen de kosten voor eigen rekening"
Terwijl dit dus ALTIJD het geval is !!!
 
Maar ik neem aan dat als jij de theorie niet haalt dat het garantiefonds er is om de kosten te dekken en ik weet het niet precies maar zijn ze dat niet verplicht als het zo op hun website staat. Zijn er eigenlijk nog mensen die afvallen tijdens de pratijk?
 
Maar ik neem aan dat als jij de theorie niet haalt dat het garantiefonds er is om de kosten te dekken en ik weet het niet precies maar zijn ze dat niet verplicht als het zo op hun website staat. Zijn er eigenlijk nog mensen die afvallen tijdens de pratijk?

Praktijk lijken me er ook genoeg mensen af te vallen niet? Klimmende bochten etc,,,, :eek: neej beetje vliegaanleg hebben hé
 
Idd erg vervelend dat ze iets anders suggeren en heb daar ook een aantal mails en telefoontjes aan gespendeerd. Kben nog steeds erg benieuwd wat er met je 2000 euro inleg gebeurt...
Oftewel idd wat is dan het verschil bij wangedrag. Het is een garantie naar de bank en niet naar jou als student...helaas. Misschien mag je er heel lang over doen om het terug te betalen maar er staat in hun papierwerk dat de stichting garantiefonds dat zelf mag bepalen. Ik ben benieuwd hoeveel mensen die reeds begonnen zijn dit wel beseffen en niet zomaar de regresvordering door hun ouders hebben laten tekenen...
 
Hoe komt de NLS aan zijn leerlingen dan ik bedoel je kiest er toch voor om bij een vliegschool te gaan die wel borg staat voor jou i.p.v. een waar je de kans hebt om een groot bedrag op het spel te zetten ik heb die probleem ook, ik kwam er pas achter na de cova echt stom van mij maar jah ben wel aangenomen daar maar heb het niet financieel in orde
 
Hoe komt de NLS aan zijn leerlingen dan ik bedoel je kiest er toch voor om bij een vliegschool te gaan die wel borg staat voor jou i.p.v. een waar je de kans hebt om een groot bedrag op het spel te zetten ik heb die probleem ook, ik kwam er pas achter na de cova echt stom van mij maar jah ben wel aangenomen daar maar heb het niet financieel in orde

En ga je er nou gewoon aan de opleiding beginnen of ga je het ergens anders proberen?
 
Ik heb de voorwaarde nog eens gelezen. Begrijp ik het nou goed dat als je bijvoorbeeld 2 jaar na afstuderen nog geen baan hebt en het garantiefonds betaald de rente. Dat de het garantiefond doormiddel van een regresvordering dat geld vervolgens weer verhaald op jouw? Als dit klopt kan dit zomaar en zou dit ook gedekt worden door een aansprakelijkheidsverzekering?
 
Hey hoi...misschien kan dat idd, maar je tekent vooraf voor regres, dus dat lijkt me sterk. Idd komen de kosten altijd uiteindelijk voor jou...
 
Back
Top