waarom zo graag KLM?

Overload je suggereert voor de verandering weer ns dat die 777 co is "vertrokken" en iedereen hier slikt dat. My 2 cents; Ging deze man niet gewoon met pensioen?
 
P2 -

Still drinking the blue kool-aid?

Ok, de paar mannen die 3 jaar geleden bij Emirates op gesrpek mochten komen (en allemaal werden afgewezen) met een jaar of 10 KLM in hun logboeken, ging die met pensioen? (eerste letter van het antwoord is een "N" laatste letters "E E")

Ik snap wat je wilt zeggen P2, maar niet voor iedereen is de KLM het hoogst haalbare.
 
Om als 23/24 jarig TopGun Yuppie (lees: kaviaarvlieger) met 1000 hrs On Type en 100 pleuro's meer, baas F*cker 50 ...... :blabla:

:nicethread:
 
Mwa, moet zeggen dat een ieder die op zn 23/24e links op een Tprop zit lekker bezig is. Ongeacht de club waar hij of zij voor werkt.

FD (nee, heb het niet over mezelf!)
 
Mwa, moet zeggen dat een ieder die op zn 23/24e links op een Tprop zit lekker bezig is. Ongeacht de club waar hij of zij voor werkt.

FD (nee, heb het niet over mezelf!)

M'n insteek was 150/200 hrs CPL ME/IR en fATPL.

Oftewel ATPL op zak en meteen baas F*cker 50.
 
FD, ik vraag overload naar zn bron en het feit dat daarop gezwegen wordt zegt mij genoeg. Ik beweer helemaal nergens iets over "hoogst haalbare", hou toch ns op met die onzin.

GB of Fire, jouw verhaal kan ik niet volgen, maar als je op mijn carriere doelt, dan leg ik je graag uit in een PM uit hoe die in elkaar zit.
 
GB of Fire, jouw verhaal kan ik niet volgen, maar als je op mijn carriere doelt,

Wat ik probeer duidelijk te maken ;) is dat iemand die koud z'n ATPL op zak heeft en 1.000 uur on type (F*cker 50) heeft, Captain kan worden.
 
Misschien een domme vraag, maar wat zijn VM'ers?



- KLM heeft een van de betere contracten voor piloten op deze wereld. Zal het niet snel toegeven maar van dat contract krijg je, zelfs als piloot, bijna tranen in je ogen. Als ik KLM collega's hoor klagen gaat het echt 10x nergens over. En als ik coco vrienden van me hoor klagen over de telefoon verdienen ze echt een schop onder hun reet.

- variatie in vloot

- inderdaad een toko waarmee je (over het algemeen) je pensioen veillig bij kan stellen

- nederland wonen (voor de mensen die dit willen)

- part time vliegen (bij welke maatschappij zie je dit?) voor de mensen die in het buitenland willen wonen o.a. handig.

- wip verlof !?!??!!? (need I say more? snap ik als klote yank natuurlijk geen bal van)

- vm'ers in de cockpit. Houden de kls'ers een beetje in de maat.

FD
 
Vrije Markters. Mensen die niet op een echte goeie school hebben leren vliegen.

(jaja, dat was een grapje)
 
Mischien niet helemaal on-topic maar toch, gebeurt het vaker dat KLM circuittraining of iets dergelijks in NL doet? Komt namelijk al de hele dag hier @EHBK de KLM 73 Retrojet over.
 
Het gebeurt niet zo vaak, aangezien de Nederlandse vliegvelden door de vele regels niet zo veel vliegbewegingen meer mogen hebben. Ze hebben dan het liefste volle passagierskisten omdat dat het meeste geld in het laadje brengt.

Groeten Supergrover...
 
Was inderdaad een trainingsvlucht.
Rest van Europa helemaal vol met restricties vanwege omvliegend North Atlantic verkeer. Het gebeurt idd niet vaak omdat het gewoon onwijs duur is om in NL circuitjes te gaan draaien.
 
Toen ik mijn PPL deed in Maastricht heb ik ze wel eens met de F70 een hele zondag, ook wel eens met de MD11. Altijd mooi om te zien.
 
Misschien kost verderweg vliegen meer aan peut dan aan landingsgeld..

of ze moesten nog wat slotjes opvullen die ze van de Fokker 50 overhadden ;-)
 
Mischien niet helemaal on-topic maar toch, gebeurt het vaker dat KLM circuittraining of iets dergelijks in NL doet? Komt namelijk al de hele dag hier @EHBK de KLM 73 Retrojet over.

Dat waren KLS-ers die hun basetraining deden, aangevuld door enkele collega's die binnen KLM doorschuiven naar de functie van CO 73.

De planning was Noord-Frankrijk, maar daar zat het weer een beetje tegen en heeft men besloten om in Maastricht circuitjes te vliegen. Echter kon men op Maastricht niet het hele programma afwerken en daardoor is men afgelopen vrijdag wederom wezen circuitvliegen, maar dan weer in Noord-Frankrijk.
 
Back
Top