Sporty approach/landing LH A320

Nou, ik vond crosswind landingen op de bus makkelijker dan op de fukker. :passed:
Zo moeilijk is het toch niet op de fukkert? Bij Xwind >15kts, full aileron, full rudder, ogen dicht en je billen dichtknijpen om voldoende grip op je schapevachtje te houden...
 
ik ben afgelopen zaterdag ook op en neer naar duitsland geweest . 3+ uur vertraging
zulke klappen heb ik nog nooit gehad . zo hard dat zelfs de stickshaker geactiveerd werd
 
....als dat niet moeilijk was geweest kon werkelijk elke aap vliegen....

flyingmonkey1.jpg


verder geen commentaar
 
@ Overload

Beide sidesticks hebben een takeover button. Diegene die als laatst drukt heeft
priority. Als je de knop langer dan 40 sec indrukt houdt is de andere sidestick
gedeactiveerd. Het is inderdaad niet mogelijk om "mee te voelen" (ala Boeing) en
word daarom ten strengste afgeraden dat beide piloten input op de stick geven.
Als er in gegrepen moet worden is het: 1. knop indrukken 2. "I have control".
Is inderdaad een groot minpunt van de Bus. Verder is een Airbus best goed te
vliegen in crosswind situaties, gewoon een kwestie van ervaring en blootstelling.

Als de gegevens correct zijn v.w.b. de wind (290/33G49), dan zijn ze buiten de
crosswind limits geland (sorry, poging tot landing) op baan 23. Aangezien de limit
33 gust 38 is voor landing.

Heb de bewuste dag ook gevlogen en moet zeggen dat ik eidelijk eens heb moeten
werken voor m'n geld!!

ciao
 
Ik wilde afgelopen zaterdag van INN met de trein naar MUC om met LH terug te vliegen. Nadat ik eerst 3 uur in een trein heb stilgestaan omdat er een boom op een bovenleiding was gevallen, stond ik even later weer in INN. Weer met de trein naar MUC, via Salzburg (jaja). 4 uur nadat m'n vlucht was vertrokken stond ik dan eindelijk op MUC. Aangezien ik volbetaald was (voor 220 euro ga ik niet IPB-en) moest ik 4 uur (!!!) in de rij staan bij Ticketing om m''n vlucht om te laten boeken, om vervolgens te horen dat ik vandaag (maandag) als standby misschien met de eerste vlucht mee kon. Het feit dat ik staff was maakte niets uit. Had best een dagje Munchen gewild, maar helaas moest ik maandag om 0530 te SPL zijn.

Om de een of andere reden wilde KLM te MUC me geen IPB ticket geven, dus daar stond ik dan. Uiteindelijk treinkaartje gekocht, om vervolgens klappen te krijgen van een of andere Nederlander die op mijn gereserveerde plaats zat en niet wilde opstaan. Gelukkig stonden we op het station, en mocht die dude nog een nachtje in de cel doorbrengen (nooit iemand voor z'n bek slaan als er politie op het perron naast de trein staat).

28 uur nadat ik vertrok uit INN kwam ik dan eindelijk thuis. Ongelofelijk, wat een pauperzooi.
 
Begreep ook van een collega dat MUC zaterdagochtend een lange tijd dicht is
geweest vanwege een landings incident.
 
QN : Je werd aangevallen omdat jij er iemand op aansprak dat hij op je stoel zat? Het moet niet gekker worden!
 
Ik wilde afgelopen zaterdag van INN met de trein naar MUC om met LH terug te vliegen. Nadat ik eerst 3 uur in een trein heb stilgestaan omdat er een boom op een bovenleiding was gevallen, stond ik even later weer in INN. Weer met de trein naar MUC, via Salzburg (jaja). 4 uur nadat m'n vlucht was vertrokken stond ik dan eindelijk op MUC. Aangezien ik volbetaald was (voor 220 euro ga ik niet IPB-en) moest ik 4 uur (!!!) in de rij staan bij Ticketing om m''n vlucht om te laten boeken, om vervolgens te horen dat ik vandaag (maandag) als standby misschien met de eerste vlucht mee kon. Het feit dat ik staff was maakte niets uit. Had best een dagje Munchen gewild, maar helaas moest ik maandag om 0530 te SPL zijn.

Om de een of andere reden wilde KLM te MUC me geen IPB ticket geven, dus daar stond ik dan. Uiteindelijk treinkaartje gekocht, om vervolgens klappen te krijgen van een of andere Nederlander die op mijn gereserveerde plaats zat en niet wilde opstaan. Gelukkig stonden we op het station, en mocht die dude nog een nachtje in de cel doorbrengen (nooit iemand voor z'n bek slaan als er politie op het perron naast de trein staat).

28 uur nadat ik vertrok uit INN kwam ik dan eindelijk thuis. Ongelofelijk, wat een pauperzooi.

Zo nu en dan een flinke adrenalinestoot is goed voor hart en bloedvaten.:eek!:
 
Ik wilde afgelopen zaterdag van INN met de trein naar MUC om met LH terug te vliegen. Nadat ik eerst 3 uur in een trein heb stilgestaan omdat er een boom op een bovenleiding was gevallen, stond ik even later weer in INN. Weer met de trein naar MUC, via Salzburg (jaja). 4 uur nadat m'n vlucht was vertrokken stond ik dan eindelijk op MUC. Aangezien ik volbetaald was (voor 220 euro ga ik niet IPB-en) moest ik 4 uur (!!!) in de rij staan bij Ticketing om m''n vlucht om te laten boeken, om vervolgens te horen dat ik vandaag (maandag) als standby misschien met de eerste vlucht mee kon. Het feit dat ik staff was maakte niets uit. Had best een dagje Munchen gewild, maar helaas moest ik maandag om 0530 te SPL zijn.

Om de een of andere reden wilde KLM te MUC me geen IPB ticket geven, dus daar stond ik dan. Uiteindelijk treinkaartje gekocht, om vervolgens klappen te krijgen van een of andere Nederlander die op mijn gereserveerde plaats zat en niet wilde opstaan. Gelukkig stonden we op het station, en mocht die dude nog een nachtje in de cel doorbrengen (nooit iemand voor z'n bek slaan als er politie op het perron naast de trein staat).

28 uur nadat ik vertrok uit INN kwam ik dan eindelijk thuis. Ongelofelijk, wat een pauperzooi.

Welkom weer in Nederland! :D
 
Ik hoor het ze nog zeggen op een flight safety seminair: LH verkoopt veiligheid....

GA had veel eerder ingezet moeten worden. Vor mij ziet het eruit alsof ze kosten wat het kost wilden landen.
 
De x-wind landing is dus lastiger op een bus. Maar de GA in zo'n situatie is op de bus toch gewoon stick naar achteren en de kist zet zelf max pitch enzo of is dat te makkelijk gedacht??
.

Thrust levers helemaal naar voren en roteren...net als de Boeing. Voor een normale G/A.
 
Allemaal leuk hoor die killer selekties die sommige maatschappijen erop na houden, voor mij komt het uiteindelijk toch aan op het vlieghandje en ervaring. Een gerenomeerde club die bijna een volle bus verliest in een x-wind landing door een zo te zien verkeerde x-wind landing techniek... Kunnen we aannemen dat de Captain vloog in deze kondities?
 
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=VoYVOJLkTw0[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=tRDqbRdy6Nw[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=79LE4ty_gkM[/YOUTUBE]

;)
 
Van, ik meen, dat tweede filmpje heb ik tijdens mijn MCC cursus een animatie gezien van de stick inputs.
De captain vloog maar op een gegeven moment begon de FO heel voorzichtig tegen inputs te geven.
Het werd steeds meer totdat de twee sticks tegen de stop het tegenovergestelde commandeerde.
Hoe zit dit in de bus? Is totaal opposite een nul situatie of heeft er een prio?
 
Anzeige gegen Hamburger Tower
Er ist Vielflieger, muss als Strafverteidiger häufig nach Düsseldorf – Bernd Rosenkranz aus Hamm-Süd. Gestern hat er Strafanzeige gegen „die zu ermittelnden verantwortlichen Fluglotsen des Towers“ bei der Hamburger Staatsanwaltschaft gestellt.

Der Rechtsanwalt empört: „Als Vielflieger ist es für mich eine unerträgliche Vorstellung, dass verantwortliche Fluglotsen von ihrem Aussichtsturm, quasi mit verschränkten Armen zuschauen, wie völlig auf sich gestellte junge Piloten an diese Extremsituation herangehen, ob sie bestehen oder scheitern.“

even kort vertaal: een veelvlieger wil een aanklacht indienen tegen de verkeersleiding omdat die de piloten een moeilijke situatie "in laten vliegen"......uhhm, wie neemt de uiteindelijke beslissing??.....

voor meer (televaag niveau...dus heeeeeeel begrijpelijk) info:

http://www.bild.de/BILD/hamburg/aktuell/2008/03/04/flugzeug-fast-abgestuerzt/so-rettete-der-pilot-die-passagiere,geo=3920590.html

Gr, Climb350
 
Hoe zit dit in de bus? Is totaal opposite een nul situatie of heeft er een prio?

Twee inputs zijn een optelsom (dus nul in geval van totaal tegengestelde inputs), vandaar
nooit twee sidesticks tegelijk gebruiken.
Je kan de opposite sidestick wel deactiveren door de de takeover button in te
drukken.
 
Back
Top