EHHV goes Asphalt

Ja dat soort zaken kan je maar beter delegeren naar een lager bestuurlijk- en competentieniveau! Die zijn vast ook beter in staat om het grote plaatje te overzien!

Dat kan alleen maar goed uitpakken voor ons vliegerenthousiasten! ;)
 
Ja dat soort zaken kan je maar beter delegeren naar een lager bestuurlijk- en competentieniveau! Die zijn vast ook beter in staat om het grote plaatje te overzien!

Dat kan alleen maar goed uitpakken voor ons vliegerenthousiasten! ;)

In dit specifieke dossier (Vliegveld Hilversum) werkt het juist averechts.

RMK / Zolang de Minister nog tekenbevoegheid heeft, heeft hij toegezegd te zullen tekenen op (nadrukkelijke) voorwaarde dat alle betrokken partijen (wel) op een lijn zitten.
 
Dat is in Nederland hetzelfde als niets doen. Hoe krijg je in Nederland in hemelsnaam alle partijen op één lijn. Je kan makkelijker proberen een brief naar Mars sturen!
 
Waarom zouden er nou eigenlijk geen zwaardere vliegtuigen mogen landen op EHHV met een verharde baan? Binnenkort wordt toch die wet van toepassing waarin staat dat er geen onderscheid meer gemaakt mag worden tussen vliegtuigen van 1500 KG en 6000KG?
 
Dat schijnt nou weer net niet te mogen, maar GBOF kennende schudt hij het antwoord zou uit zijn mouw!
 
Dat schijnt nou weer net niet te mogen, maar GBOF kennende schudt hij het antwoord zou uit zijn mouw!

Van oudsher is het maximale startgewicht (EHHV) 2.500 kg (MTOM)

RMK / Een AT6 (PH-NKD current N13F(*ck)Y(ou) / PH-KMA) zit hier boven (2.540 MTOM), maar was nooit een probleem.

Inmiddels zijn ALLE (groene) velden opgetrokken tot 6.000 kg (MTOM)

EHHV heeft een quotum voor 2.000 vliegbewegingen (2.500 --> 6.000 kg MTOM).

RMK / Een vliegbeweging is 1 start of landing. Een weekend landing, of één start of landing voor of na een bepaald uur, heeft een factor (bijvoorbeeld factor 10). D.w.z. dat één weekend start of landing (voorbeeld) gelijk staat aan 10 (tien) vliegbewegingen.
 
RMK / Een vliegbeweging is 1 start of landing. Een weekend landing, of één start of landing voor of na een bepaald uur, heeft een factor (bijvoorbeeld factor 10). D.w.z. dat één weekend start of landing (voorbeeld) gelijk staat aan 10 (tien) vliegbewegingen.

Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er per jaar een maximum aantal vliegbewegingen mag plaatsvinden, waardoor er op sommoge uren strenger gerekend moet worden....???
 
Nee 777-200 dat is een omgekeerde redenatie. Er is een gegeven geluidsquotum voor iedere baan. Je moet het voorstellen als de hoeveelheid geluid die je per jaar mag maken over een bepaald gebied. Heb je je voorraad verbruikt dan mag je in dat gebied geen geluid meer maken. Afhankelijk van het moment van de vlucht kan een straffactor worden toegekend waardoor één feitelijke vlucht de boeken in gaat als 10 vluchten. (aan de hand van het voorbeeld van GBOF)

Doe eens een onderzoek naar Kosteneenheden, Lden, geluidszones, geluidscontouren en noise abatement. Misschien wordt het dan duidelijker.
 
Uit de Gooi-en Eemlander van gisteren...

Actie met heideplantjes tegen vliegveld

hilversum - Vertegenwoordigers van het comité Geen Herrie Op de Hei deelden woensdagavond tientallen heideplantjes uit aan Hilversumse raads- en collegeleden. ,,De hei staat voor veel mensen symbool voor rust'', lichtte woordvoerder Paul de Bont toe. ,,Als de plannen voor Vliegveld Hilversum doorgaan, zullen er veel meer vliegtuigen over de Hoorneboegse heide komen. Wij willen dat de politici even de rust nemen om naar onze bezwaren te luisteren.''

De Bont was niet bang, dat de heideplantjes na afloop van de vergaderingen van de gemeenteraad in de versterbanken van het raadhuis zouden achterblijven. ,,Dat zou symbool staan voor niet willen luisteren. Zo ga je niet met levende wezens om. Niet met planten, maar ook niet met mensen.''

:biertje:
 
Dan gaan we gewoon vrolijk door zoals het nu is en stoppen voor straf met het stoppen met vliegen vanaf 20:00 uur :biertje:
 
Ik krijg steeds meer het gevoel dat die tegenstanders ook nog eens hun zin zullen krijgen.....

Degenen die het meest kabaal maken, hoor je het hardst ;)
Degenen die zwijgen hoeven vaak niet te spreken.

Het is niet altijd zo, maar ik zou me niet te veel zorgen maken. Wel blijven lobbyen natuurlijk...
 
Informatieve avond over bouwplannen
"Ter Sype" en Vliegveld Hilversum


Op woensdag 21 mei a.s. organiseren de Bewonersvereniging Tolakkerweg e.o. en Wijk- en Dorpsgericht werken Hollandsche Rading een voorlichtings- en discussieavond over de problematiek rond het vliegveld Hilversum en de plannen om naast het vliegveld een nieuw woonwijk (Ter Sype) neer te zetten.

De gemeente Wijdemeren wil al jaren 500 tot 800 woningen bouwen op een weiland aan de westkant van het vliegveld. Omdat één van de drie landingsbanen van het vliegveld over dat terrein gaat is bouwen daar wettelijk niet toegestaan. Maar wanneer die baan vervalt en een andere baan wordt verhard en verlegd, wordt de bouw van de wijk Ter Sype wel mogelijk. Die verharde baan maakt het mogelijk dat zwaardere vliegtuigen (tot 6000 kg) het vliegveld gebruiken en dat het toegestane quotum van 76.000 vluchten per jaar altijd wordt gehaald. Nu zijn er gemiddeld 49.000 vliegbewegingen per jaar.

De plannen rond het vliegveld en de nieuwe woonwijk hebben de laatste tijd veel weerstand opgeroepen, onder meer van bewoners in Hilversum-Zuid en de gemeente De Bilt. Ook in Hollandsche Rading is de nodige onrust ontstaan. Wat betekenen de plannen voor ons dorp? Hoe zullen de extra verkeersbewegingen vanuit Ter Sype worden afgewikkeld? Hoeveel neemt de verkeersdrukte op de N417 (Tolakkerweg en Utrechtseweg) toe? Verder zullen natuurliefhebbers, met name in het stiltegebied richting Westbroek en de Hoornboegse hei, last ondervinden van een groeiend aantal vluchten van gemiddeld zwaardere vliegtuigen over die gebieden.

Al met is er genoeg aanleiding voor een voorlichtings- en discussieavond over het onderwerp. Er komen twee sprekers die voor een levendig debat zullen zorgen. Dat zijn wethouder Nelleke Schenkkan van Wijdemeren, dat vóór de plannen is, en wethouder Arie-Jan Ditewig van De Bilt, dat zich ertegen verzet. Natuurlijk krijgen bewoners ruim gelegenheid om vragen te stellen en hun mening te berde te brengen.


20:00 uur (zaal open en koffie 19:30 uur).
Afsluiting rond 22:00 uur.

Dorpshuis te Hollandsche Rading

Alle inwoners van Hollandsche Rading zijn van harte welkom op deze informatieve avond.

bron:www.tolakkerweg.nl

Even een lekker bakkie doen daar, FOLBERTS??? :biertje:
 
Hey, dat lijkt mij ook wel wat eigenlijk!

Nederlansche Koffie, een goed gesprek tussen luchtvaartgeinteresseerden en de eventuele bewoners. Misschien kunnen we ze in alle rust uitleggen dat er nauwelijks zwaardere kisten zullen komen, en misschien de eoa zelfs wel voor een vluchtje lekker kunnen maken...
 
Geheel in de traditie van job Cohen een kopje thee drinken met oproerkraaiers en hun kompanen. Dat belooft leuk te worden! ;)
 
Back
Top