EHHV goes Asphalt

Ik ga er voor mn lol naar luisteren. Echt niet. :)
Wat een ongelofelijke verdraaing van feiten.

Ik heb het net bekeken. Wat een grap! 747's. Of een C5! Gaaf!!! :)

Als deze mevrouw 10 cent zou krijgen voor elke onwaarheid/onzinnige opmerking dan zou ze meteen miljonair zijn. Dan kan ze verhuizen en ik vermoed dat ze dan ook lid wordt van een andere partij. :biertje:
 
In het filmpje wordt wel degelijk over herrie door straalmotoren gesproken. Men heeft zelfs het geluid van een overvliegende Boeing ingemonteerd

Spijtig genoeg kan ik het geluidsfragment en filmpje (nog steeds) niet openen.

Het geluid van overvliegende straalmotoren is pas van toepassing als het veld (definitief) gesloten is (verlaging ondergrens SPL TMA).

Omwonenden zijn qua leefmilieu en(of) geluidsproductie (m.i.) veel beter af met een verdraaide (21/03) en geasfalteerde start- en landingsbaan van (max.) 600 x 18/23 mtr :), dan laagoverkomende (2000ft) Wide Bodies.

M.a.w. ondoordachte, hemeltergende stemmingmakerij en(of) volksverlakkerij van de bovenste plank :niet_bli:

Maarja, Groen Links :stapelge: zou Groen Links :stapelge: niet zijn, als zij van een mug geen olifant weten te maken.

RMK / De GROOTSTE aeromobiles die ooit (waarvan ik weet heb) op Hilversum zijn .......: Douglas DC R2D-1 'Uiver' (NC39165 / PH-AJU), De Havilland DH-104, PA31 (PH-TVB Transavia), Rockwell 500S en Cessna 404 Titan II (PH-JAL)
 
Last edited:
De GROOTSTE aeromobiles die ooit (waarvan ik weet heb) op Hilversum zijn .......: Douglas DC R2D-1 'Uiver' (NC39165 / PH-AJU), De Havilland DH-104, PA31 (PH-TVB Transavia), Rockwell 500S en Cessna 404 Titan II (PH-JAL)

Op EHHV staat af en toe ook een Piper Meridian, de grootste die ik tot nu toe het laatste jaar heb gezien.


Waar ik overigens helemaal van walg is dat een van die Groen Links leden zegt dat ''dit is ongeveer het geluid dat het moet worden'', terwijl het geluid van een landende B747 op de achtergrond te horen is. Mevrouw weet kennelijk het verschil nog niet tussen een B747 en een Cessna.

GBOF: je moet zeker even de moeite nemen om het filmpje alsnog te zien. Het is te lachwekkend voor woorden.
 
Op EHHV staat af en toe ook een Piper Meridian, de grootste die ik tot nu toe het laatste jaar heb gezien.

De PA46 Meridian is (inmiddels) omgebouw tot PT6A-35 stofzuiger (JetPROP DLX, MGW 1955kgs / MLW 1865kgs / Noise Level (dB) 69 :)).

Zie Foto
 
Lachwekkend is het slechts ten dele. Er zijn ben ik bang mensen die deze fabeltjes geloven en op basis daarvan tegen gaan werken.
 
OK, wie vliegt er op Hilversum, kan maandag 31/3 en is in staat intelligente antwoorden te geven op de (on)zin die GL zal gaan verkondigen? Mijns inziens kunnen intelligente antwoorden onder andere komen van mensen die direct betrokken zijn bij de besluitvorming omtrent het vliegveld, verkeersvliegers, privépiloten, Stichting Vliegveld Hilversum en ingenieurs die werkzaam zijn binnen de luchtvaart.

Als er mensen komen met kennis van aanwijzingsbesluiten, vliegprocedures, vliegtuigtechnische kennis, geluidscontouren en andere relevante aspecten dan kunnen we Groen Links van repliek dienen. Een groot deel van de bezoekers van de bijeenkomst bestaat volgens mij uit bezorgde bewoners van Hilversum Zuid , die behoefte hebben aan goede informatie en geen hardcore milieuactivisten die alles te vuur en te zwaard willen bestrijden zonder naar tegengeluiden te luisteren. De informatie moet van ons komen, want we zijn het hier denk ik allemaal over eens dat GL de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

We begrijpen allemaal dat onze hobby/werk enige vorm van geluid veroorzaakt. Ik vind het een vorm van goed vliegerschap daar rekening mee te houden tijdens het vliegen. Juist doordat de meesten van ons heel bewust vliegen en de bebouwde kom op lage hoogte mijden zijn er weinig klachten. Indien omwonenden toch klachten hebben is mogelijk deze te uiten bij de instanties en indien ze gegrond zijn zullen er maatregelen worden genomen.
Wij moeten NU alleen zorgen dat de instanties (gemeente/provincie/rijksoverheid) maatregelen nemen op basis van feiten en niet op basis van onderbuikgevoelens. Dus laat je horen en verdedig je belangen.

CC
 
De PA46 Meridian is (inmiddels) omgebouw tot PT6A-35 stofzuiger (JetPROP DLX, MGW 1955kgs / MLW 1865kgs / Noise Level (dB) 69 :)).

Zie Foto


Just for the record, een Meridian heeft vanaf fabriek al een PT-6, een JetProp DLX is een Piper Malibu of Mirage waarvan de TIO-540 is vervangen door een PT-6.

Het bedrijf dat deze (zeer succesvolle) conversie doet, heeft nu ook de Beechcraft Duke aangepakt. De "Royal Duke" gaat door het leven met twee PT-zessen en scoort erg hoog in mijn lijstje van "Geile Flugzeuge"...Dit even geheel terzijde en behoorlijk "Off Topic"...Terug naar het Hilversum verhaal. Iedereen verdient blijkbaar zijn eigen ellende in dit land. Kijk even naar het Oostwestbaan-dossier van Maastricht, de baanverlenging op Groningen, de Twenthe-farce etc. etc.
In luchtvaartland geldt de "wet van behoud van ellende", ik wens Hilversum veel succes met de baanverharding.
 
:eek:fftopic:

RoyalTurbine008.jpg


The Beechcraft B60 Duke is already an exceptional aircraft - The addition of turbine engines just makes it better!

Bron :)
 
De meeste omwonenden zijn denk ik ook bang dat het een soort Schiphol tafereel wordt: s' ochtends vanaf 0500 uur tot 2400 uur overvliegende vliegtuigen. Misschien is het ook belangrijk om te benadrukken dat dit zeker niet zal gaan gebeuren.
 
Tja, filmpje zojuist gezien. En dan met droge ogen beweren dat er in de toekomst 747's gaan landen, en dat dat het geluid is wat te horen zal zijn.

Van mij krijgt mevrouw Logtenberg een 10 voor liegen...
 
'Hoorneploegse weilanden worden onleefbaar'

Hilversabad -
De Hilversabadse oud-wethouder voor milieu en opper geitenwollensok Sjors Wolf waarschuwt voor de negatieve gevolgen van de geplande verlegging en verharding van een start- en landingsbaan van Hilversabad Airport.

Naast de geluidsoverlast voor de bewoners van Hilversabad-Zuid, worden ook de Hoorneploegse weilanden onleefbaar'', stelt Wolf onder meer.

Enkele wandelende takken, popcornverkopers en verlopen gelopen potloodventers worden straks geconfronteerd met een constante stroom Scatophaga stercoraria. Het aantal zal meer dan verdubbelen.

Hetzelfde geldt overigens voor vrijende stelletjes en naaktrecreanten in het aangrenzende Noordersex laagvlieggebied in de provincie Utrecht.''

'Geen herrie op de Wei'
GroenLinks afdeling Hilversabad o.l.v. opper geitenwollensok Johan van Damme voert actie tegen Hilversabad Airport.

Maandagavond (31/3/2008) is er in de orthodoxe Groenspui WeeCee een meditatieve brainwash sessie.

Tijdens deze bijeenkomst worden de geitenwollensokken van Hilversabad-Zuid en andere hersenloze < censored > onder het genot van tetrahydrocannabinol gebrainwashed over welke grollen- en grappen zij tegen de geplande verlegging en verharding moeten ondernemen.

Aanvang: 19.30 uur.
Power Flower outfit, katoenen luier of eetbaar ondergoed, geitenwollensokken en open sandalen verplicht!

Entree: gratis

originele tekst :)

Zie ook GL artikel: Verminder overlast vliegveld Hilversum (28/3/2008) :mad:
 
Last edited:
Ik heb een mail naar de ACHA gestuurd en ik heb begrepen dat de voorzitter van het vliegveld en van de club acte te presence zullen geven.

Ik ben heel benieuwd of zij gelegenheid krijgen om het geschetste beeld te nuanceren.
 
Hier nog een linkje over dit onderwerp. Heeft iemand trouwens enig idee hoe ik aan dat rapport van de Grontmij kan komen? Er wordt namelijk driftig 'geciteerd' uit dit rapport door tegenstanders, maar hun uitspraken zijn oncontroleerbaar en bovendien worden de positieve aspecten niet belicht.
 
Even terugkomende op iets dat in dit topic al enkele weken geleden besproken werd: kunnen er op de verharde baan (ik ga er vanuit dat die er komt :grijns:) nou wel of niet zakenjets landen straks? Als ik de site van tegenstander groenlinks bekijk hebben ze het hier ook over, maar geloven doe ik niet, want ze zeggen wel meer dat onjuist is. Great Balls of Fire beweerde enkele weken geleden dat dit alsnog niet zou kunnen. Ben benieuwd!

Iemand?
 
Of een baan geschikt is om op te landen hang niet zozeer af van het materiaal waar de baan van gemaakt is, maar van de specificaties van de baan. Kijk eerst even hier. Op pprune is een vergelijkbare vraag gesteld.

Gaan we nu kijken naar de eigenschappen van baan 18/36 van EHHV dan vinden we 6000 kg, gras en een maximale bandenspanning van 0,49 MPa. Stel er komt een asfaltbaan met een pcn in de buurt van F/D/Z/U (flexible/ultra low strength subgrade/Very low tire pressure/using aircraft experience) dan kan je nog steeds geen grotere/zwaardere vliegtuigen landen. Dus een hoop geblaat van GL.

CC
 
De huidige vorm van HV is in de oorlog (door de Duitsers) gebouwd en voor zover ik weet het enige veld in Nederland volgens deze (oorlogse) bouw traditie (6 banen in driehoek); zo zie je het alleen nog veelvuldig in de UK. (en dan krijg je dat ‘James harriot’-gevoel erbij)

Ik ben dus geen geitenwollen sok (niet zo verbazend natuurlijk), maar zou Hilversum zo als het nu is niet behouden moeten blijven? Het is uniek. UNESCO erfgoedlijst?

Investeer in de horeca en de gebouwen om het veld heen! Dat is heel hard nodig….

Grote vliegtuigen? EHAM en EHLE zijn toch dichtbij?

Nauw ja, mij maakt het eigenlijk ook niet uit (ik vind Hilversum ook vaak een vieze modderpoel). Ik zou pas echt boos worden als TX een harde baan krijgt. Zonde van dat mooie grasstripje!
 
Back
Top