EHHV goes Asphalt

Een Jantje schuift zijn verantwoordenlijkheid af op Pietje en Pietje schuift deze door aan Kareltje en die roept weer een andere commissie in het leven, die niet geheel pro deo, onderzoek gaat doen naar het onderzoek........ en de soap ging nog jaren verder. :blabla:
 
Zou het probleem niet opgelost zijn als ze van de nieuwe woonwijk maar de helft realiseren? :angel: Meer natuur die bewaard blijft, en minder mensen die geluidsoverlast hebben. Iedereen happy. :p:
 
GroenLinks in actie tegen vliegveld

Gepubliceerd op 24 maart 2008, 19:25
Laatst bijgewerkt op 24 maart 2008, 19:28

Hilversum - De Hilversumse afdeling van GroenLinks :stapelge: gaat actief actie voeren tegen de betonnen landingsbaan van Vliegveld Hilversum.

In het zuidelijke deel van Hilversum worden huis-aan-huis protestfolders in de brievenbus gedaan, en op maandagavond 31 maart is er om half acht een openbare bijeenkomst in de Bethlehemkerk aan de Loosdrechtseweg 263. Gekeken wordt welke stappen er zijn te nemen tot een georganiseerd verzet.

Bron

Natuurlijk, het zullen de geitenwollensokken figuren met het IQ van één muilezel weer eens niet zijn :niet_bli:

Zoals dit dossier in de media aan de burgerij wordt uitgelegd, is klinkklare nonsens (lees: volksverlakkerij). Immers, alle vliegbewegingen liggen (wettelijk) vast. Idem geluidszonering.

Een geasfalteerde start-en landingsbaan van 800 x 23 mtr. zoals het Stichtingsbestuur zonder pleuro's wil, is t.o.v. de huidige (gras) situatie, effectief uitbreiding van het luchtvaartterrein.

Over de zin en onzin van 800 x 23 mtr. (Asphalt) valt te redetwisten :biertje:

RMK / Zwaardere vliegtuigen dan 5.700 kg (quota 2.000 vliegbewegingen p.j.) zullen nimmer worden toegestaan, evenals meer paravluchten enz.

Hoe dan ook, het wordt de allerhoogste tijd dat het Stichtingsbestuur (Stichting Vliegveld Hilversum) uit haar (pluche) relaxzetel komt en (eens) actief iets aan PR gaat doen.
 
Daar kon je de klok helaas op gelijk zetten :(

Ik word er zo moe van. Altijd maar dat gezanik over het milieu. Hebben die mensen niets anders te doen dan te zeuren de hele dag vraag ik me wel eens af.
 
Daar kon je de klok helaas op gelijk zetten :(

Ik word er zo moe van. Altijd maar dat gezanik over het milieu. Hebben die mensen niets anders te doen dan te zeuren de hele dag vraag ik me wel eens af.

Het is in en in triest, dat juist de geitenwollensokken bollebozen :stapelge:, tegen beter in, niet (willen) beseffen, dat een geasfalteerde start- en landingsbaan voor elke partij (min of meer) uitdraait op een win-win-win situatie.

In de huidige situatie is het veld vanwege drassigheid, terecht of onterecht, veelvuldig gesloten :niet_bli:

Hierdoor krijg je vliegpiek momenten, waarop wel gevlogen kan worden :)

Juist door te asfalteren voorkom je deze vliegpiek momenten.
M.a.w. een betere/constantere spreiding van vliegbewegingen incluis geluid.

Spijtig genoeg wordt de burgerij voorgehouden (lees: voorgelogen), dat bij asfalteren er (ook) zwaardere burgerluchtvaartuigen zullen landen en opstijgen.

Voornoemde is volksverlakkerij van de bovenste plank :bwah:

Wederom, alle quotums liggen wettelijk vast en het luchtvaartterrein is opengesteld voor alle typen burgerluchtvaartuigen, met een maximale startmassa van 5.700 kg (quota 2.000 vliegbewegingen per jaar).
 
Altijd maar dat gezanik over het milieu. Hebben die mensen niets anders te doen dan te zeuren de hele dag vraag ik me wel eens af.

Inderdaad; de aarde warmt op en het is in 40 jaar nog nooit zo koud geweest !
Gek he ! En wijs wat die mensen in de politiek en direkt erom heen zijn.
Als een soort mensen de boel kapot maakt en lult zonder enige kennis, zijn het die figuren wel. Hoelang blijven wij dit nog slikken? :mad:
 
Ik zou zeggen, GBOF, wellicht kan jij iets aan de beeldvorming doen maandagavond de 31ste.

Horen de geitenwollensokken ook eens de andere kant van het verhaal...
 
Moeten de geitenwollensokken het wel willen horen natuurlijk... Iets zegt me dat ze dat niet willen, want dan zitten ze zonder baan :p:
 
Hoelang blijven wij dit nog slikken? :mad:

Boerharms vind ik dan eindelijk een medestander die ook vind dat het de spuigaten uitloopt?
Ik snap niet dat 16 miljoen Nederlanders het accepteren dat je E350 mio aan ecotax mag heffen terwijl werkelijk elke oelewapper op zijn vingers kan natellen dat het netto-effect verwaarloosbaar zal zijn. :passed:

Wellicht kunnen we via Airwork of internet een petitie maken voor de uitbreiding van EHHV. Iemand enig idee hoe dat moet?

Ik vond zelf al www.petities.nl. Andere suggesties? Diana wellicht?
 
uitbreiding van EHHV.

Ongelukkige woordkeuze ;)

Waar het in eerste instantie omgaat, is de zin en onzin van een geasfalteerde start- en landingsbaan met een lengte van 800 x 23 mtr. i.p.v. 25/07 en sluiting 31/13 (plan Ter Sype).

Afgezien van de munten (financiering, aankoop grond Kerk en Projectontwikkelaar, terugverdieneffect enz.) valt over een baanlengte van 800 mtr. (= uitbreiding) idd te redetwisten.

Zelf ben ik van mening, dat een verdraaide (21/03), geasfalteerde start- en landingsbaan van 600 x 18 mtr. incl. displaced threshold (21) volstaat.

RMK / zelfs 550 x 15 mtr. (Non ICAO breedte) is (nog) voldoende.

Bijgevolg: er GEEN sprake (meer) is van UITBREIDING.
Dit binnen de bestaande (terrein) contouren gerealiseerd kan worden.
De geitenwollensokken bollebozen :stapelge: het nakijken hebben :grijns:

Anderzijds, de huidige situatie (Hilversum) qua (gras)banenstelsel uniek is.

De exploitatie overeenkomst tussen de Gemeente Hilversum en Stichting Vliegveld Hilversum van rechtswege, begin volgende decennia eindigt. De Provincies (nu Ministerie) dan eindverantwoordelijk zijn! Het mij NIET zou verbazen, als de Provincies meer waarde (zouden) hechten aan (o.a.) Natuurbehoud, Leefmilieu en Economische belangen (plan Ter Sype) enz. enz. Worst Case Scenario (tot spijt van wie het benijdt): definitieve sluiting.

Het :snore: Stichtingsbestuur (Stichting Vliegveld Hilversum) zou m.i. eens serieus werk moeten maken van een burgerlijke voorlichtingscampagne (PR).
 
Last edited:
Gezien het feit dat we er hetzelfde over denken wil ik graag deze taalkundige discussie maar achterwege laten. ;)
 
Boerharms vind ik dan eindelijk een medestander die ook vind dat het de spuigaten uitloopt?

FOLBERTS; I'am your man (o nee, dat is die andere discussie over taalvaardigheid:rolleyes:)

:biertje:
 
Last edited:
GBOF, Van Dale geeft je gelijk en defnieert uitbreiden als een groter gebied beslaan. Mijns inziens zou je ook kunnen zeggen dat je iets toevoegt aan iets dat er nog niet is. Dan zou een betonnen baan wel binnen het begrip passen.

Maar ik ben Van Dale niet dus ik zal mijn woorden in het vervolg trachten (nog) zorgvuldiger te kiezen! ;)

We gaan dus niet uitbreiden, maar we gaan iets aanpassen, maar voorlopig gaan we nog helemaal niets helaas ....
 
Wat een stemmingmakerij. Te triest voor woorden. Mn dat de luchtvaart één club is die elkaar de hand boven het hoofd houdt. Verliep alles maar zo makkelijk.
 
Wat mij opvalt is dat er al meteen gesproken wordt van Aktie! tegen de plannen. Het lijkt er niet op dat GL objectief heeft gekeken naar de voors en tegens, maar ze komen meteen met gespierde taal. Klinkt als een publiciteitsstunt...

Overigens kan ik als vliegfanaat ook niet echt objectief kijken, mijn oordeel zal toch altijd wat positiever richting vliegen zijn dan een vlieg-'hater' ;-)

Overigens vraag ik me af of de GL mensen ook wel eens op vakantie gaan, met het vliegtuig? Of rijden ze auto? Gebruiken ze elekticiteit? etc etc. Wordt allemaal zo dubbel op die manier.
 
Op RTV-NH spreekt men al van B747's op Hilversum in de toekomst :grijns:. Sommige mensen weten inderdaad niet waar ze over praten :grijns: :grijns: :grijns:
 
Op RTV-NH spreekt men al van B747's op Hilversum in de toekomst :grijns:. Sommige mensen weten inderdaad niet waar ze over praten :grijns: :grijns: :grijns:

"De lokale afdeling van de partij is bang dat het vliegveld met een verharde baan een soort mini-Schiphol wordt met veel geluidsoverlast en een groeiend aantal vluchten"

Groen Links :stapelge: is achterlijker dan achterlijk.

Volgens mij (kan 't geluidsfragment en filmpje niet openen :duh:) is het HIER te beluisteren/zien.
 
Back
Top