Ongelukkige woordkeuze
Waar het in eerste instantie omgaat, is de zin en onzin van een geasfalteerde start- en landingsbaan met een lengte van
800 x
23 mtr. i.p.v. 25/07 en sluiting 31/13 (plan Ter Sype).
Afgezien van de munten (financiering, aankoop grond Kerk en Projectontwikkelaar, terugverdieneffect enz.) valt over een baanlengte van
800 mtr. (= uitbreiding) idd te redetwisten.
Zelf ben ik van mening, dat een verdraaide (21/03), geasfalteerde start- en landingsbaan van
600 x
18 mtr. incl. displaced threshold (21) volstaat.
RMK / zelfs
550 x
15 mtr. (Non ICAO breedte) is (nog) voldoende.
Bijgevolg: er
GEEN sprake (meer) is van
UITBREIDING.
Dit binnen de bestaande (terrein) contouren gerealiseerd kan worden.
De geitenwollensokken bollebozen :stapelge: het nakijken hebben :grijns:
Anderzijds, de huidige situatie (Hilversum) qua (gras)banenstelsel uniek is.
De exploitatie overeenkomst tussen de Gemeente Hilversum en Stichting Vliegveld Hilversum van rechtswege, begin volgende decennia eindigt. De Provincies (nu Ministerie) dan eindverantwoordelijk zijn
! Het mij
NIET zou verbazen, als de Provincies meer waarde (zouden) hechten aan (o.a.) Natuurbehoud, Leefmilieu en Economische belangen (plan Ter Sype) enz. enz. Worst Case Scenario (tot spijt van wie het benijdt): definitieve sluiting.
Het :snore: Stichtingsbestuur (Stichting Vliegveld Hilversum) zou m.i. eens serieus werk moeten maken van een burgerlijke voorlichtingscampagne (PR).