Qatar

Gasten, ik weet dat het stilletjes is op het forum maar om nou te gaan reageren op een topic dat al 1,5 jaar oud is......... :grijns:
 
Het is nog steeds relevant. Er is in die tijd blijkbaar niet veel veranderd volgens b.v. pprune. Laten we er weer leven inblazen aangezien er daar volop aangenomen wordt.
 
Ik ben een week in Quatar geweest. Ik moet eerlijk zeggen, best prima ! Als je van golfen houdt dan ligt er een schitterende baan. Met bijbehorende expat social club etc.

Ook het uitgaansleven was ok. Uiteraard niet vergelijkbaar met westerse steden, maar ok ! Vrouwen kunnen en mogen zonder sluier over straat, in elke gewenste kleding. Niemand die daar moeilijk over doet.

Over de maatschappij Quatar weet ik overigens weinig tot niets.

Maar, als de `boertjes` daar kunnen leven, dan moet het toch wel ok zijn ?

Wel heb ik me lichtelijk geërgerd aan de manier hoe de Quatar mensen de Indiers en Pakistanen uitbuiten. Dit komt akelig dicht in de buurt van dwangarbeid. Misschien tijd dat de internationale gemeenschap hier 's ingrijpt.

My 2 cents....

Adios
 
Ik ben er ook geweest een paar weken terug. Behaaglijk temperatuurtje lekker gelegen bij het zwembad. In de zomer kan het 50 gr worden niet echt lekker om te golven dan. Blijkbaar gebeurt dan alles binnen waar de airco op volle toeren draait.
Bij Qatar Airways heb je min 7 dagen vrij per maand en normaal 8. Weinig dus, als je vrij bent rust je uit, omdat je zo hard gewerkt hebt. Leven doe je daar dus niet echt. 50.000 dollar bond welke 3 jaar is, maar begint te lopen een jaar NA je FLC. Dus wil je na 1.5 jaar weg, dan kan dat niet tenzij je 50k betaald.
Ik heb er zo mijn bedenkingen bij. Heeft er nog iemand input?
 
Ik heb en colega die een tijdje bij Qatar heeft gevlogen; is het ergste wat hem ooit overkomen is op professioneel gebied.
 
Ok, boter bij de vis!

Vertel dan eens waarom het professioneel het ergste is geweest wat hem overkwam?
 
Sorry, weet dat het een beetje "lame" is om stellingen niet te onderbouwen, maar ik heb eigenlijk niet meer info. Was een keer met 'em in een CRM cursus en toen kwam dit ter sprake. Kan hem eens een mailtje schieten om details te vragen..
 
Het geeft misschien nogal een eenzijdig beeld maar ik zou toch even op pprune.org rondkijken. Zelfs als maar de helft waar zou zijn van wat daar gepost wordt, lijkt het me inderdaad niet veel soeps...Tenzij je 3 jaar van je leven wilt opgeven voor een widebody rating natuurlijk;)
 
Kreeg al een antwoord, hier een fragment:
..you can tell him to contact me eventually on my mobile when I return from my trip because it would be too long to describe by email all the crap from Qatar Airways.
 
Nouja dan toch maar even een reactie, mensen het is wat je er zelf van maakt! Om als 23jarige op een 330 te mogen zitten op de rechterstoel en belastingvrij binnen 4 jaar de kans hebben om de vliegopleiding terug te betalen aan de bank.. Dan is het misschien maar wat minder van de verhalen van binnenuit maar het is net wat je er zelf van maakt!

Hou je hoofd laag en het leven is hier niet zo slecht :grijns: Net terug van een 3daagse Madrid en de volgende vlucht is 2 dagen op de Maldiven dus dat is alweer een reden om niet te klagen :haha:
 
Voor iedereen is het verschillend.
Het is toch anders als je de gok neemt (voor b.v. de mensen die een familie hebben) te gaan naar een plek waar iedereen zich negatief over uitlaat. Als je daar dan zit kan je immers niet weg, want ze geven je visum niet vrij als je je bond niet betaald hebt.
Je bond begint pas te reduceren 1 jaar na FLC over dan nog 3 jaar. 1.5 jaar lijkt mij een goede tijd om bepaald te hebben of je weg wilt of wilt blijven voor jou en je familie. Als je dan niet weg kan tenzij je $50.000 betaald heb je een probleem.
:dozey:
Als je natuurlijk iemand bent die niet echt verbintenissen heeft, ligt het al heel anders. Dan ziet het eruit als een goede mogelijkheid om direkt op een goed type je uren te maken en het maar te accepteren.
 
Back
Top