Bumpy landing...

Als je de video goed bekijkt in slowmo lijkt het zelfs op een tailstrike.

Volgens mij is het inderdaad een tailstrike. Vraag me toch af wat hier nou misging... Lijkt op te late en te weinig flare, zonder crosswind correctie. Zelfs na de tweede bounce wordt het toestel gegrepen door de wind, zonder significante rudderuitslag of wing low.
 
Au au au.... Dit is LCY op winderige dagen. Swiss heeft er afgelopen jaar al een kist kapot gemaakt en nu deze video!
Airbrake open tijdens de landing is heel normaal, bij CLH doen we 'm ongeveer 100AAL open.
Als je de video goed bekijkt in slowmo lijkt het zelfs op een tailstrike. Maar het doet alleen al pijn om te zien hoe de vleugels maar vooral zelfs de hor. stabilizer meeveert.

Is dit niet het betreffende filmpje van Swiss, of zit ik er dan volledig naast.
 
Filmpje nog een keer gekeken, kan het weinig knap vinden. Ik zie zo 3 momenten in dit filmpje waar toch echt de beslissing go-around gemaakt had moeten worden. Maar goed, ik vlieg geen avro.

Tja, misschien (ook al is dat ff erg snel denkwerk) wilden ze juist na deze initiele klapper absoluut niet alsnog de go around meer in.... (SCHADE!!!) Als het er op het filmpje al zo hard uit ziet... poe poe! Bovendien word het dan een t&g... heel veel dingetjes waar je dan nog ineens aan moet denken, landen boven MTOW, flappekes enzo ;)
 
Tja, misschien (ook al is dat ff erg snel denkwerk) wilden ze juist na deze initiele klapper absoluut niet alsnog de go around meer in.... (SCHADE!!!) Als het er op het filmpje al zo hard uit ziet... poe poe! Bovendien word het dan een t&g... heel veel dingetjes waar je dan nog ineens aan moet denken, landen boven MTOW, flappekes enzo ;)

Is ook helemaal waar....zoals ik ook al zei, ik vlieg die bak niet, kan me best voorstellen dat zon avro niet zomaar weer weg is. Maar ik denk dat de crew zich vanaf 500' ft niet op hun gemak hebben gevoeld, wat in principe al een reden voor go around moet zijn. Maar het is en blijft makkelijk praten vanaf je burostoel ;)

En dat LCY kan spoken, kan ik me alleen maar op aansluiten.
 
Hoe ga je dit echt uitleggen aan de chef vlieger als hij even met je wil napraten terwijl dit filmpje op zijn pc meedraait.

Vergeet niet dat ondertussen de CVR data meedraait, en de DFDR G-force gegevens in een apart venstertje verschijnen :grijns: .

But than again;
- any landing you walk away from is a succesfull one.
- Defenition of landing: "controlled" collision with planet earth.

p.s. mijn eerste landing zag er ook ongeveer zo uit, altans zo voelde het voor mij :(
 
Back
Top