PO1 KLS berekening

JudgeKing

New member
Geachte forumbezoeker,

kan iemand mij vertellen hoe de berekening plaats heeft bij PO1 van de KLS.

Gaat dit als volgt:

- uit alle 5 testen wordt de score opgeteld en deze moet boven een bepaalde eindwaarde liggen?

of

- iedere test heeft een maximum score en als je voor 1 test onder een bepaalde waarde zit, lig je eruit. (dus onafhankelijk van je score bij de andere 4 testen)

Alvast bedankt!
 
Last edited:
Een combinatie van beide eigenlijk...
Iedere test heeft een maximale score van 9 punten. Het totaal moet boven de 23 liggen, zeg ik heel voorzichtig, want dit weet ik niet zeker...
Maar, als een van je testen echt heel slecht is gegaan (denk aan een 3 of lager) is er een kans dat je er meteen al uit ligt.
Gewoon voor alles minimaal een 5 halen, dan zit je ruim in marges. Waarom vraag je je dit trouwens af?
 
Ja als je een 3 of lager hebt voor een onderdeel word je ook afgewezen. Zelfs als je 23/24 punten hebt.
 
Bedankt voor jullie snelle respons. Ik vroeg me dit af uit het oogpunt van redelijkheid. Ik zou het enigzins vreemd vinden indien men een 1 met een 9 zou kunnen compenseren, echter ik wist niet zeker welke standaard thans gehanteerd wordt. Rest de vraag hoe bont je het mag maken bij een 4...

Daarnaast: ik mag zelf binnenkort ;)
 
Last edited:
Ik had een 3 voor rekenvaardigheid en ik ben wel door.

Voor de rest had ik betere cijfers:

Figuren, tech- en ruimtelijk inzicht alledrie een 8
Voor analogie een 6

Las net ook ergens dat iemand de COVA niet door is gekomen omdat hij PO1 slecht had gemaakt..?? (Die had ergens een 3 voor) Das toch ook raar dan..
 
Ik had een 3 voor rekenvaardigheid en ik ben wel door.
...
Las net ook ergens dat iemand de COVA niet door is gekomen omdat hij PO1 slecht had gemaakt..?? (Die had ergens een 3 voor) Das toch ook raar dan..

Dat is niet zo heel raar hoor... De COVA kijkt naar het totaal plaatje. Stel je bent met je hakken over de sloot door PO1 en PO2 geraakt, en je GVSS was ook maar net voldoende, dan kan de COVA om die redenen jou alsnog afwijzen!
 
Heb zelfs mensen bij mijn COVA gehad die hun rekentoets nog een keer moesten maken. De beste jongen heeft de test inderdaad nog een keer gedaan en is nu bezig aan de KLS...
 
Bij cova kijken ze idd echt naar het totaal plaatje. Ben zelf vooral afgevallen bij cova op de punten die ik nog moest verbetere in mijn pschychologische raport.

Voor die PO1 zou ik gewoon wat oefene op internet zodat je ook met de tijdsdruk om kan gaan. Dat vond ik persoonlijk het moeilijkste aan PO1. De vragen opzich gingen best goed alleen soms had je niet genoeg tijd. Dit ligt natuurlijk ook aan of een onderdeel je een beetje ligt. Rekenvaardigheid bv was ik tijdje van te voren al mee klaar...
 
Onder andere onder welke hoek en met welke snelheid een marsorbiter dient aan te vliegen, om uiteindelijk onder een hoek van 90 graden op het marsoppervlakte te landen met een snelheid van 5 km/h....;)

Er staat een mooie bijdrage op airwork die verder op dit thema in gaat, en meer vraagstellingen geeft. Kijk daar eens, daar heb je best veel aan.
 
Wat voor vragen heb je dan wel??
Ik heb al begrepen met tandwielen en hefbomen, maar wat meer??

Gewoon dingen die met TECHNISCH INZICHT te maken hebben. Dus bijvoorbeeld je ziet een bal die wordt gegooid, en dan moet je zeggen op welk punt de snelheid van deze bal het grootst was. Hierbij heb je te kiezen uit A,B of C. Als je natuurkunde hebt gehad en een beetje begrijpt, snap je dat de snelheid het grootst was op het moment direct na het gooien.


Dit is een vraag die ik heb uit een voorbeeldopgave, maar die er zeker in voor kan komen volgens sommigen.
 
Back
Top