De toekomst zal het laten zien. De NLS was vroeger (vond ik) een goede school. Nu niet meer, het is een ''pilotenfabriek''. Heb geen enige aandeel erin en hoe ze aan bepaalde statistieken komen, geen flauw idee. Ben nooit opgebeld of whatever waar ik mijn eerste job heb gehad, etc. Hulp bij solliciteren, wasda ?
Een vliegschool is een commerciële instelling, dus geld is de belangrijkste reden om een persoon aan te nemen. Punt. De reden dat de KLS een goed doorlopen garantiefonds heeft en dus goed selecteert, is omdat de KLS anders een klap op der billen krijgt van moeder KLM. Het is een dochteronderneming van de KLM en de initiële behoeftes van moeder komen uit de buik van dochterlief, de studenten dus. Als er op een jaar 40% de selectie bij de KLM niet haalt. Dan wordt moeder boos en krijgt dochter billekoek. Er wordt dus continu op gekeken. Punt.
Reden dat EPST een goed doorlopen garantiefonds heeft ? Zij besteed haar opleiding uit in Oxford en zal niet met heel veel kosten als kisten, onderhoud, etc komen te zitten. De selectie is hierop dus ook gespeeld aangezien zij het zich kunnen ''veroorloven'' om de student het bedrag uit te betalen als blijkt dat er een selectiefout is.
En ga nou niet nog een keer tegen de draad in, want je hebt geen gelijk. Jaa, je hebt een roze bril op (dacht dat de gayparade al voorbij was ? :grijns: ).
Ouders moeten meetekenen, zegt mij dus al genoeg.
Trouwens Coni, neem eens wat aan van ons man! Denk je nou echt dat de NLS je handje vast gaat houden, samen gezellig contracten ondertekenen, naar airlines brengen in een door NLS gehuurde limo, een betaalde bridgecourse door NLS... De NLS en daarmee alle vliegopleidingen, hebben een winstoogmerk. Punt. Been there, done that.