N.A.S.S. Selectie + Leerwerk

V

Verwijderd_+

Guest
Hallo iedereen,

Voor dat ik dit onderwerp post, wil ik eerst nog even zeggen dat ik een geweldige
site is voor iedereen die ook maar iets wil weten wat betreft keuringen en opleidingen.

Ik ben 17 en heb destijds gesolliciteerd bij NLS, ik moet begin februari komen voor selectie/keuring.

Zijn er mensen die al ervaring hebben bij de NASS en misschien nog wat tips hebben over dingen die belangrijk zijn?

Ook tips/ervaringen wat betreft de Testen 1 t/m 8 (simulator) en tips met bv. welke instrumenten je met wel test nodig heb zijn erg welkom.


Nou alvast bedankt allemaal

en tips rondom de keuring in het algemeen zijn ook van harte welkom!;)
PM's sturen is ook goed!
 
Last edited:
ik heb vorige week de nass gehad en wacht nog op de uitslag en ik kan zeggen dat ik het heel leuk heb gevonden Even wat opmerkingen :

- Ken het boekje maar leer het niet van buiten je heb t de info eigenlijk aleen nodig als je voor de second opinion gaat

- de laaste test dat je die vlucht moet plannen en problemen analyseren is er uit gehaald dus je doet maar 4 oefeningen

- de test met het kruisje op de berg zoveel mogelijk met de rudder met het stuur is te grof ( kleine corecties)

- oefen op hoofdrekenen daar had ik veel moeite mee

- lees de instructies goed je kan beginnen waneer je wilt en de instructies zo vaak lezen als je wilt dus bereid goed voor

- Doe je jasje en strop das af word heel warm

Als laaste wil ik je heel veel plezier en succes wensen
 
Bedankt voor de tips,:grijns:
Ik hoop dat je door bent, maar dat zal haast wel toch.
want als ze twijfelde moest je die laatste 3 testen ook doen.


maarja laat het ieder geval even weten als je door bent!;)
 
Last edited:
Trim Control (Simulator) NASS

Trim Control (Simulator) NASS

Zit er in de Simulator voor de keuringen ook een trimcontrol?
of moet je in de simulator het vliegtuig in Level Flight houden d.m.v. de Control
Wheel naar je toe trekken en van je af te duwen?
M.v.g.|
 
Last edited:
Zit er in de Simulator voor de keuringen ook een trimcontrol?
of moet je in de simulator het vliegtuig in Level Flight houden d.m.v. de Control
Wheel naar je toe trekken en van je af te duwen?
M.v.g.|

Nee, gewoon heel simpel is de uitvoering van dat ding, je hebt wel controle over drie assen.

enigste wat je kunt doen om een beetje voorbereid te zijn is flink oefenen met hoofdrekenen,
eye 2 hand coordination oefenen (ff veel gamen, ps/xbox/pc:D) en als je dr bent, zoals iedereen zegt, jasje uit!
probeer goed uitgerust en geconcentreerd dr naar toe te gaan en instructies goed lezen!

succes!
 
ik heb vorige week de nass gehad en wacht nog op de uitslag en ik kan zeggen dat ik het heel leuk heb gevonden Even wat opmerkingen :

- de laaste test dat je die vlucht moet plannen en problemen analyseren is er uit gehaald dus je doet maar 4 oefeningen

Weet iemand misschien te vertellen of de NASS test in het vervolg (slechts) uit 4 oefeningen bestaat?

Alvast bedankt voor jullie reactie!;)
 
Jah het schijnt dat de 5e test geschrapt is (uit wat ik van verschillende mensen heb gehoord)
Als er trouwens nog mensen zijn met ervaringen/tips rondom de NASS zijn die hier nog steeds welkom (PM sturen is ook goed)

Weet iemand trouwens of de testen 6 t/m 8 (of eigenlijk 5 t/m 7, aangezien test 5 is vervallen) gelijk moeten worden gedaan, of dat daar apart nieuwe afspraak moet voor worden gemaakt?
 
Last edited:
Zijn er misschien op internet bepaalde oefeningen/ spellen te vinden die je goed zou kunnen gebruiken om wat te oefenen voor de NASS test? (Dan bedoel ik metname oefeningen die je oog- hand coordinatie kunnen 'trainen'.)

Alvast bedankt voor jullie reactie!;)
 
weet je wat het is je moet gwoon kalm blijven en niet denken als er 1 ding wat minder goed gaat dat je het dan al verknalt hebt maar gwoon je best blijven doen. ze kijken volgens mij toch meer naar de vooruitgang die je boekt tijdens de fase.
 
Hah ik had destijds de windberekening verkeerd gelezen en kwam er bij opdrachtje 15 van de 20 pas achter dat er iets niet helemaal haaks was...toch gehaald. Gewoon doorgaan en niet aan denken dus!
 
Ik had precies hetzelfde! Ik kwam er later ook achter, maar ben ook door.
Dus als je iets fout doet betekent dat niet dat je de hele test hebt verpest!

Succes
 
Selectie NASS deze week.

Selectie NASS deze week.

Ik heb deze week me selectie, ik heb nog enkele vragen:

*Klopt het dat je de throttle de gehele test niet nodig heb?(behalve bij de optionele testen)

*Kan je bij test 3 zelf de verdeling bepalen van het aantal graden dat je draait, en de hoogte, of moet dat echt allemaal gelijk zijn?
(Of kan je gewoon als je bv. 1500 ft. en 90 graden moet draaien binnen 1 minuut, dat je dan zeg maar gelijk al aan het begin rond 1500 ft zit en daar blijft en dat je dan de laatste 15 sec. pas gaat draaien ofzo?)

*zijn de powersettings alleen bij de optionele testen van belang?

Alvast bedankt!
 
Ik heb de selectie gehad ik vond de NASS te doen, alleen met het psychologische interview ging ik een beetje de mist in.
Maar de NASS is goed te doen, de begrippen Course, en Wind Angle Correction kunnen je goed helpen bij de 4e test! dus zorge gewoon dat je alle begrippen (incl. deze 2) goed kent dan komt het goed!

Update: AANGENOMEN!!!
 
Last edited:
Ik wil je feeststemming niet drukken, maar als je op je gesprek net zo'n chaotische en zenuwachtige indruk hebt achtergelaten als dat je bij mij doet, dan vrees ik het ergste voor je. Je moet uiteraard wel stressbestendig zijn om het vak piloot uit te kunnen oefenen. Het feit dat je comfirmatie zoekt in 2 verschillende topics met 2x exact hetzelfde verhaal pleit niet echt in je voordeel.

On-topic; Je selectie hangt echt niet af van je record op de 100 meter sprint!

Greetz,
LEVC
 
On-topic; Je selectie hangt echt niet af van je record op de 100 meter sprint!LEVC
jah maar misschien zien hun het wel als liegen tog, maarja fok it:p we zien t wel
 
Last edited:
Ach, mochten ze iets missen in het interview kunnen ze het nog altijd hier terugvinden:passed:
 
Back
Top