Ongein op de frequentie

Kebab was een beetje overloaded en wilde tegen de cabine zeggen:

" ..... we are climbing through some cloud layers, as soon as we are on top, you can start the service"


Het werd dus:

" we are climbing through some clouds and as soon as I am on top of you......"

Mevr. Kebab stond zeker achterin die dag !? :grijns:
 
XXX Kunnen wij 27 krijgen (Take Off)
ATC Waarom moeten jullie nu weer 27 hebben
XXX Vanwege de X-Wind
ATC Tussen jullie maatschappij en onze supervisor is overeengekomen dat jullie de main gebruiken bij 27 knopen X-Wind of minder.
XXX Volgens de ATIS komen wij aan meer dan 27 knopen X-Wind
ATC Tsja dat is de ATIS, volgens mijn aflezing en berekening kom ik aan 26 knopen X-Wind
XXX Wij zouden toch graag 27 hebben
ATC Het is niet persoonlijk, maar het wordt toch echt 24

Die jongens van EHRD-twr hebben echt geen humor :grijns:
 
Hahaha scherp! En daarover gesproken. Dat hebben ze eigenlijk wel, toen ik net mijn rating had en mijn 3e vlucht op de lijn maakte ik zeg maar niet zo'n heeele mooie landing op rtm. Toen wilde ze de landing time doorgeven, maar toen vroegen ze toch maar even voor de zekerheid, van welk van de 3 landingen wil je de tijd? Oops :S
 
op Brussels Ground;

XXX; Ground from cockpit
ATC; Cockpit go ahead

op Maastricht Upper

ATC; KLMxxx direct naar de hoofstad!
KLM; ok direct amsterdam
ATC; nee naar mijn hoofdstad, brussel
KLM; ok dct brussel, wist het wel, geintje :blabla:
 
nou vooruit dan

nou vooruit dan

Inbound MUC geeft ATC 1 of andere Air Berlin "maintain high-speed" terwijl'ie tegen een Hansa zegt : "300 or less.."
Je voelt 'm al aankommen , die Hansa-baas : " Dat is nu niet helemaal correct he , want :blabla::"

Die controllert is dan nog netjes ( vond ik ) en legt het hele verhaal dan ook nog helemaal uit an die zeikpet : ik heb hier twee 320's voor dezelfde baan , u bent zus en zo hoog , zij niet enz.yadda yadda yadda..
Affijn een hoop heen en weer gelul tot'ie dan ons roept: " Say speed"
Ik , met een voor mijn doen bijzonder langdradige reply : " Well sir , we are cruising along at a comfortable zieroo point seven Mach or two-ninety in the descent".
ATC : " Roger , two-ninety or less please , I'm sorry I have to reduce you so soon but you're number three on the arrival"
Ik:" I honestly don't care sir , it's all paid duty time."
ATC : " :grijns: roger "
 
Last edited:
3de les op een seneca. De stalls kwamen aanbod en het overige GH gebeuren. Tijdens de stalls vraagt ATC.
"Seneca xxx what is your altitude and say again your intentions.
Replay: "Seneca xxx near the tyre farm. Maintaining altitude 5000 ft to do eehhhumm to do eeehhhuummm ( raakte een beetje overloaded met de checks, configuratie van de kist en ATC) to do some stuff.

Klonk nog al wat vaag aangezien we niet zo ver weg zaten van een amerikaanse militaire basis.
 
- 'ISAF 085K turning base 29'
- Eh 85K cleared to land 29, caution wind 280 with 1
- 'Cleared to land and copy the wind... we can handle that I guess'
- Ok in that case the wind is 280 1, gusting 3. Vanavond het bier van jullie!

(bier was van ons die avond inderdaad)
 
lange tijd geleden op AMS, een ATR achter een Hansa 737 (nogal close).
Gnd: can you read his bumbersticker??
ATR: zu langzam für dich
 
Last edited:
Uit den oude doos :p:

Rotjeknor goedenavond, TLP01B established ILS 24 :blabla:

TWR : TLP01B goedenavond, cleared to land 24, wind 28030G40 and a F*cker 27 landed 5 minutes ago, reported a windshear!

Cleared To Land 24, Copy on the wind en wat die windshear betreft: "dat merken we vanzelf wel" TLP01B

:D
 
Last edited:
Goh,

Nog met de PH-GYN gevlogen.........

Die janitrols in je profiel waren ook baggerdingen..... Keer een vlucht moeten doen terwijl dat ding niet werkte...

Mzzls
 
Transavia xxx: "Tower, Transavia xxx, going around!"
Tower: "Transavia xxx, Kun je mij vertellen waarom?"

even stil..

Piloot transavia xxx: "Mijn co krijgt hier ineens een ontzettende diarree aanval en kon niet blijven zitten."
 
Last edited:
Tijdens een van de eerste 10 vluchten was vR bezig met een position report.
"Southeast practice area, Archer XXX is at 5300' approx. 5 miles south of, eh south of.... (kut hoe heet dat vliegveld ook alweer) ....eh....eh.......south of (oh ja!) Williams Gateway heading eh east, southeast"
Komt het antwoord van een redneck yank:
"Go back to China, India, Germany, North Dakota or wherever the fuck you're from!"
 
Op het altijd gezellige NRN tegen sluitingstijd met een zwaar duits accent, we waren de laatste inkomende kist op een uitgestorven veld voor ie naar huis kon (met andere woorden, he couldn't care less):

TWR: Ryr 1234 vacate runway at the end via Alpha or Bravo
RYR: Tower, for your information we take Bravo
TWR: "EXCELLENT CHOICE ryranair 1234 via Bravo to stand 4 goodnight"

Of op Dublin ground vroeg in de morgen (met een dame op de freq op zijn plat Iers), en een American Airlines (met dik Amerikaans accent):

AA: Dublin' graaaaunnnd American 1234 runway vacated
GND: American 1234 taxi Bravo6 Bravo5 Bravo4 Mike 2 Mike 1 cross RW 34 link4 to stand 114 (o.i.d.)
AA: ermmmm ehhh mmmm ............. ehhhh maaaa'''am its WAY to early for this.
GND (enigzins geirriteerd): AMERICAN 1234 taxi Bravo6 Bravo5 Bravo4 Mike 2 Mike 1 cross RW 34 link4 to stand 114!
AA: eeehhhhhh ...... eeehh... yeahhh, we got it

De dame op GND gaf het toen blijkbaar op wahahaaaa ;)
 
Last edited:
Back
Top