Ongein op de frequentie

Ja, die indruk kreeg ik al toen ik vroeger achter zo´n AUA ´´Sleicher´´ naar de baan taxiede. :grijns:

Is zeker les 1 bij de AUA linetraining: zo langzaam mogelijk taxien. :biertje:
 
Staat idd in de SOP's
taxi-speed shall not exceed 30 kts on straight track, unless any other a/c (not part of AUA group) is taxiing behind. In this case taxi-speed shall be as slow as possible to annoy the other a/c. :D
 
BMI: ready for pushback
Pusbacker:One minute sir, I'm playing poker on my cellphone and I'm winning.
BMI: Standing by
 
Staat idd in de SOP's
taxi-speed shall not exceed 30 kts on straight track, unless any other a/c (not part of AUA group) is taxiing behind. In this case taxi-speed shall be as slow as possible to annoy the other a/c. :D

Heyhey er is weer een hollander op de Smash in Wien, doe de groeten aan JakkoSchmutzi de alwetende technical pilot .
 
Wij: tower could you confirm our groundspeed?
Tower: standby sir.
Tower: euuh huh it's niner knots
Wij: oke thanks!

Record langzaamvliegen was trouwens 4,8 knots.. achteruit is me met instructeur nog niet gelukt, zonder ook niet trouwens..
 
Yo,

Keertje in greenville achteruit gevlogen met een C152... Wel lachen opzich.

Hehe leuk is dat, als je moet holden is nog leuker gas eraf flaps uit en lekker stilhangen ik stel me wel eens voor hoe die gezichten er in de toren dan uitzien als ze je stil zien hangen:grijns:

Wat is het toch ook een leuk spelletje!
 
Hehe ,lache was dat in GMU :

"Tower , can we overtake that Cessna six-zero-bravo on the arrival from the south-west?"
Chris : " Sure yer can , I don't see why not .They're already bein' overtaken by the cars on Laurens Road."
 
Hehe ,lache was dat in GMU :

"Tower , can we overtake that Cessna six-zero-bravo on the arrival from the south-west?"
Chris : " Sure yer can , I don't see why not .They're already bein' overtaken by the cars on Laurens Road."

He he he. :grijns:
Damn, zou bijna heimwee naar Chris krijgen.
"Son, what runway are you planning to land on?" kreeg ik eens een keer te horen toen ik iets van downwind werd geblazen...

Of zover mijn downwind moeten extenden i.v.m. ander verkeer, dat ik bijna boven Donaldson zat. Kreeg ik over de radio te horen: "still wanna come back son? We're not mad at you anymore". :D
 
Of zover mijn downwind moeten extenden i.v.m. ander verkeer, dat ik bijna boven Donaldson zat. Kreeg ik over de radio te horen: "still wanna come back son? We're not mad at you anymore". :D


Dachten natuurlijk dat ik het weer was...................... hahaha

Weet me ook nog te herinneren dat het zo hard waaide dat niemand mocht vliegen. Paul A en ik toch op pad, landen op de 36 en bij het holding point van 36 de baan afdraaien hahahahah
 
Van de week weer lachen om die Chinezen op de frequentie...

Een Air China kist kreeg bij Bremen Radar direct 'RUDKA'.
Air China 'xxx': " Dai-lect OE-A..."
20 sec. pauze...
Air China 'xxx': "Ble-mah, which point?"
Bremen Radar: "RUDKA, ROMEO-pauze-UNIFORM-pauze-DELTA-pauze-KILO-pauze-ALFA"
weer 20 sec. pauze...
Air China 'xxx': "Ehh....Ble-mah, say again?"
Bremen: "Air China xxx, I have a new point for you, proceed direct LDZ, LIMA-pauze-DELTA-pauze-ZULU"
(we begonnen nu te denken dat de controller ook een lolletje wilde hebben...)
weer 20 sec. pauze...
Air China 'xxx': "Ehh, Ble-mah, you have heading..?"
Bremen: "Ok, steer heading 070 and contact Warshawa ONE-TWO-EIGHT ..."
Air China 'xxx': Heading 070 and ONE-TLIE-EIGHT ..."
Bremen: "Negative, ONE-TWO-EIGHT ..."
(Dit kwam eindelijk aan en weg waren ze)

Vervolgens vroeg een ander in het duits aan Bremen hoe ze überhaupt weer in China weten te komen...
Bremen heel droog: "Ehhh...mit Radar Vectors wahrscheinlich..."
 
Ben blij dat er nog een beetje gelachen kan worden op de frequenties. Iedereen voelt wel aan of het wel of niet kan. Duidelijk als Schiphol er 50 per minuut op de baan moet kwakken dat het niet handig is... En als je het niet aanvoelt is er altijd wel iemand om het je duidelijk te maken :)
 
XXX Kunnen wij 27 krijgen (Take Off)
ATC Waarom moeten jullie nu weer 27 hebben
XXX Vanwege de X-Wind
ATC Tussen jullie maatschappij en onze supervisor is overeengekomen dat jullie de main gebruiken bij 27 knopen X-Wind of minder.
XXX Volgens de ATIS komen wij aan meer dan 27 knopen X-Wind
ATC Tsja dat is de ATIS, volgens mijn aflezing en berekening kom ik aan 26 knopen X-Wind
XXX Wij zouden toch graag 27 hebben
ATC Het is niet persoonlijk, maar het wordt toch echt 24
 
XXX Kunnen wij 27 krijgen (Take Off)
ATC Waarom moeten jullie nu weer 27 hebben
XXX Vanwege de X-Wind
ATC Tussen jullie maatschappij en onze supervisor is overeengekomen dat jullie de main gebruiken bij 27 knopen X-Wind of minder.
XXX Volgens de ATIS komen wij aan meer dan 27 knopen X-Wind
ATC Tsja dat is de ATIS, volgens mijn aflezing en berekening kom ik aan 26 knopen X-Wind
XXX Wij zouden toch graag 27 hebben
ATC Het is niet persoonlijk, maar het wordt toch echt 24


en ik maar wachten om er tussen te komen voor clearance, wat een lang verhaal wat dat zeg! Vraag me af welke baan het uiteindelijk geworden is
 
Ongein op de cabin inter phone

Ongein op de cabin inter phone

Kebab was een beetje overloaded en wilde tegen de cabine zeggen:

" ..... we are climbing through some cloud layers, as soon as we are on top, you can start the service"


Het werd dus:

" we are climbing through some clouds and as soon as I am on top of you......"
 
Back
Top