Ongein op de frequentie

Sierra Mike Delta

New member
Dacht dat er nog een soortgelijke thread was maar kon m niet vinden. Dan maar even een frisse nieuwe, met nieuwe actuele recente up-to-date uitspraken die je gehoord hebt op de frequentie. Die ouwe meuk kennen we inmiddels wel he.. :boring:

Gisteren jolige controller en vliegers op AMS Approach:

"Approach goedemorgen, hier de 1408"
"Jahoor, bingo..!"

"Approach goedemorgen, Starship Enterprise descending FL70"
"Captain Kirk goedemorgen, continue descend..."
 
Efficient German Controller at Maastricht Eurocontrol!

ATC: "Delta XXX Fly direct Germinghausen Golf Mike Hotel"
Delta XXX : Euuh Mastrikt come again, germs what...?
ATC: "Germinghausen GOLF MIKE HOTEL, zats ze waypoint on page 5 of your legs page!
 
Ik ergens op FL350 zet mn com 1 op 121.7 en roep;

"ground; Cessna Delta Bravo November with Alpha ready to taxi"....

Moet je eensopletten hoeveel torens van kleine velden je opeens te horen krijgt op FL350...
 
Bijdehante Frankfurterd :

LH : "Arrivals , LH XXX descending FL70 inbound PSA with Charlie"
FRA: "Schön guten Tag LH XXX ,you're identified."
LH : "Any speed?"
FRA: "Affirm."
 
vorige week bij ground :

goeiemoggel, ik heb even een sproetje....
ground : ik word knetterbek van die sproetjes, dit is de afdeling transploft, niet de afdeling sproetjes.

kist achter ons : geef maar hoer, ik roggel het wiel...

Toen was er even dertig seconden geen RT meer... de controller lag naast z'n stoel....:rt:

Voor de mensen die geen NL televisie hebben, de huidige favoriet hier : [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ANPo2qmIUg8[/youtube]
 
Naast "starten, starten, starten!!!" Nog een mooie van een inmiddels gepensioneerde ATC op A'dam Twr..... "KLMxxx start your take-off roll now, standby for the clearance" :1855:
 
"Ryanair xxx, we're still ready for push and start."
"Ryanair xxx, stand-by"
"Well guess what we've been doing for the last 30 minutes now!"
 
We zaten met nachtvliegen voor de KLM de ILS.

Tower: KL1717 can you reduce your speed from 200 to 180 knots?
KLM1717: komt de koningin ofzo?


Toen KLM weer wegging:
Tower: Papa Mike Kilo turn right heading XXX.
Papa Mike kilo: Komt er een president ofzo?


De goedemoggel is hier ook al standaard haha!
 
De 121.5 ook altijd een klassieker! O het is: "goedemiddag dames en heren hier spreekt uw captain..." of "Techniek hier de 2342..." En dan altijd iemand die dan zegt, Ja 2342 go ahead
 
Ik hoorde laatst een gezagvoerder die keurig zijn verhaal deed tbv de passagiers. Hier is ...., welkom aan boord......

Nadat hij met zijn volledige verhaal klaar was zijn de verkeersleider heel droog 'Dat was een mooi verhaal Janse'. Een typisch geval van je had het zelf moeten horen, maar ik ben er een half uur in gebleven! :) Een 10 voor droge opmerkingen!
 
Lachuh,

In de MU2 naar Leeds gaf ik approach wrong callsign,.. controller met humor:
ik:"virgin 736 checking in at 8000........
Control... uh virgin 736?...
Ik: im sorry, virgin 739 of course, w'll be 736 on the way back...
conrol: that quite allright Sir,I have an identity crisis myself sometimes....
 
In de MU2 naar Leeds gaf ik approach wrong callsign,...

Geeft niks joh, na 40 minuten kletsen met de gezagvoerder over onze concurrent hierzo: "Antrak 401, request descent." Zit de goede man links van je ook zo lekker te grijnzen... Aangezien wij Citylink zijn.... :rolleyes:
 
verkeerde callsign geven is mij in het begin ook heeeeel vaak gebeurd.
Het probleem was ook dat mijn vorige en huidige maatschappij beide met een A beginnen.
En ja... je went gewoon aan een bepaald callsign :D
 
Hadden we niet vroeger een vliegende slager in S.C. zitten die steevast "turning face to binal" over de radio liep te gillen?
Cracked me up, iedere keer dat ik het hoorde... :grijns:
 
En ja... je went gewoon aan een bepaald callsign :D

Tja elke dag een ander callsign blijft toch moeilijk.
Vond meridiana/merair tot nu toe de ergste..... Zeker na een lange dag...

Wat ook lastig blijft is Jersey en GB uit elkaar te houden, helemaal als je in 1 week verschillende keren voor allebij vliegt....
 
Back
Top