C90/B200 Europese uren vliegen?

Sebastian

New member
Ik krijg waarschijnlijk een overload aan reakties, maareh, is er iemand die een paar honderd uur per jaar een C90 en/of B200 wil vliegen door Europa?
 
De PH-ATM toevallig? Tja... hangt er natuurlijk vanaf wat de voorwaarde zijn. ;)

* Beer poetst ondertussen zijn in 2002 verlopen B200 rating effe op. :grijns:
 
nope, is een Zwitserse kist, wordt morgen aangeschaft. B200 nog ff zoeken.. Vluchten naar Spanje, Zwitserland en Duitsland. Privacy hoog in t vaandel
 
Zal lastig zijn om current B200 vliegers te vinden in Nederland. Volgens mij zijn er namelijk niet zoveel. Je zou bij Skyline in Den Helder kunnen proberen. Die hebben zo'n ding staan. ;)
 
Ach, het mogen van mij ook vliegers zijn die hun rating eerst willen halen hoor. Ik vlieg de kist zelf, maar gezien de "lading", voor mn eigen veiligheid en de gezelligheid heb ik liever een tweede vlieger er bij (m/v)
 
C90+B200

C90+B200

Sebastiaan,

Ik heb er wel belang bij, bezit alle benodigde papieren behalve de Type Rating en heb er ook de tijd voor.

Als je wat over me wil weten kan je het ook vragen aan de baas van S&T (jr), dan weet ie meteen wie ik ben en heb je ook meteen een goed beeld van iemand die er een "neutrale kijk" op heeft.

Heb overigens mijn opleiding bij hem hem gedaan, vandaar dat ik durf te zeggen dat hij het kan weten. Ik ben benieuwd!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Hoi Andre,
Ik zal je ongetwijfeld tegenkomen op Lelystad, daar waar iig de C90 komt te staan. Zodra de kist daadwerkelijk in Ned is, zal ik wederom contact opnemen met allen. TR kan gedaan worden op de kist.. Groeten, bas
 
Yo Sebastiaan,

Kan je misschien al aangeven hoeveel mensen je ge-pmt hebben. Ben wel erg benieuwd naar de aantallen

G.
 
Gaat het een commerciele (JAR OPS 1) operatie worden? Iets wat niet geheel duidelijk is uit je post, in dat geval heb je twee gekwalificeerde vliegers nodig.

In ieder geval een erg leuk initiatief en een fantastische kist om te vliegen, denk nog vaak aan die tijd terug!

@ Beer, heb ook nog ergens een -ATM en -DDB rating liggen uit 1999.........:)
 
C90/B200

C90/B200

Haha, volgens mij telt dat voor 90% van de forumleden!

@ Honneywell, Ik heb gewoon een fulltime baan hoor, ook al lijkt dat niet zo en is het in mijn vakgebied normaal dat een Fulltime baan niet 8 uur per dag is. Vandaar dat ik zeg dat ik er ook de tijd voor heb. En ja, het is niet handig een typerating te gaan doen voor een kist als je niet zeker weet of je er werk op hebt.

@ Sebastiaan, we hebben elkaar al eens gesproken bij "de beste vliegschool" van EHLE :) Wellicht zie ik je nog wel voordat de kist er is. En anders hoor ik het wel.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Last edited:
Gaat het een commerciele (JAR OPS 1) operatie worden?

Op zich wel interessant om dat er even bij te vermelden inderdaad. Er staat me namelijk iets bij dat de C90 en B200 ook single pilot gevlogen mochten worden. In dat geval zit de tweede vlieger er gewoon bij als stoelopvulling.
 
Zoals gereageerd naar menigeen: Welke operatie het ook gaat worden, commercieel of prive, dat moet nog bekeken worden. Voor mij, en voor de "lading", is het belangrijk een tweede vlieger aan boord te hebben. Ik ben niet geinteresseerd in mijn TT, dus zelfs met prive ops, zal de 2e vlgr de uren als PIC mogen vliegen. In 1e instantie zullen we prive vliegen, tot alle papierwerk in orde is voor comm vluchten, uiteindelijke doel is een comm bedrijf met een C90 en een 200 rendabel te maken. Mocht dit lukken, dan is uitbreiding vd vloot zelfs nog een optie.

@ all: Voor diegenen die al langer op AW zitten: Zie mijn eerdere berichten uit 2005. Heeft even geduurd, maar wordt nu toch realiteit.

@GridMora: een stuk of 14 al.
 
Ik heb nog geen bericht omtrent de goed-/afkeuring van desbetreffende kist. Wel zijn er menig vragen gesteld over een andere kist: Pilatus PC12. Het kan dus zijn dat de C90 vervangen gaat worden door een PC 12. Keep you all posted!!
 
Ter uwer informatie, de ATM staat weer te koop. Skyline heeft de AOC opgezegd dus dat is einde oefening.
 
AOC opgezegd

AOC opgezegd

Allemachtig, dat is toch niet te geloven, wat een onhandige zet!

Ik hoop dat ze de papieren die bij de goedgekeurde AOC horen nog wel hebben en willen delen met iemand die wel wat wil ondernemen want het maken van een AOC is T*ring veel werk.

Volgens mij hadden ze daar makkelijk nog wat knaken voor kunnen krijgen.

Maar goed, niet getreurd, weg is weg en je hebt er dus in iedergeval ook geen concurentie van in NL, zo moet je maar denken.

Overigens zou ik ook heeeeeel graag op de PC12 vliegen. Heb de kist een paar keer bekeken op Sun'fun in Florida en het ziet er wel ERG profi uit! Heb ook een paar vliegers gesproken in de USA en die waren er stuk voor stuk erg tevreden over.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Uren kopen

Uren kopen

Nee, alleen maar een Typerating, en dan ga je na een halfjaar MAX verdienen!!!:)

Althans als je het assesment bij Ryanair haalt, dan ga je lekker knallen op een 737NG.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Back
Top