Koersval van de Pound

Pound sinks to record low.
One London-based trader told Reuters this morning that some traders expected the euro to rise to 93p against the pound.
Met een korreltje zout nemen dus, maar de neerwaardse trend van het £ is duidelijk...

Misschien toch maar a.s.a.p. spaarponden verkopen bij pieken (bijvoorbeeld bij de volgende ECB renteverlaging) en je salaris gewoon iedere maand omwisselen?
 
Aan de andere kant, als je in de UK je medical doet krijg je meteen je nieuwe certificaat mee. In de NL moet het via IVW en duur dat 15 werkdagen ofzo.

Ja, een A4-tje van een kladblok geratst, even met je balpen je naam invullen, handtekening en klaar! Ik denk dat het uitschrijven van medicals in Kirgizië op een vergelijkbare manier gaat.

Doe mij dan maar een mooi groen papiertje met watermerk wat een stuk minder makkelijk te vervalsen is. Bureaucratie heeft z'n positieve kanten... ;).

Zoals gezegd, van alle landen waar ik heb gewoond, en dat zijn er aardig wat, bungelt de UK toch ergens onder aan.

gr

Q (kan voor het eerst niet slapen vanwege jetlag)
 
Doe mij dan maar een mooi groen papiertje met watermerk wat een stuk minder makkelijk te vervalsen is. Bureaucratie heeft z'n positieve kanten... ;).

:duh:

Zit inmiddels al zo'n 2 1/2 uur naar je post te staren en ik moet toegeven dat ik je grap maar niet zie!!

En ik weet dat het een grap is......:confused::confused:
Aaahhhrrrggg..................
 
:duh:

Zit inmiddels al zo'n 2 1/2 uur naar je post te staren en ik moet toegeven dat ik je grap maar niet zie!!

En ik weet dat het een grap is......:confused::confused:
Aaahhhrrrggg..................

Geen wonder dat je het niet ziet, want het is ook geen grap! Gewoon lezen wat er staat.

Als ik een grap maak, dan maak ik wel een goeie.
 
Ik ga binnenkort weer voor een medical hier in NL en er werd mij gezegd dat als alles OK is dat ik direct het bewijs mee zou krijgen.

Dus er is vooruitgang.
 
Da's op zich geen wonder want er zit maar 1:33 tussen jullie posts in... :eek:fftopic:


Oops!
Zal waarschijnlijk komen door de refractie van Q-Nimbus zijn post door de bodem van het glas waar ik gister doorheen keek.
Maar nu weet ik zelf ook niet meer wat ik zeg.
Nog even en ik ben pro-burokrasie.;)
 
Heeft dit geen gevolgen voor de prijs van de EPST opleiding bijvoorbeeld?
Zou zuur zijn als het niet zo is. De opleiding betaal je in Euro = schuld in euro's. Je baan (goede kans op dat je Ponden gaat krijgen), moet je dan terugbetalen in Ponden.
 
Zou zuur zijn als het niet zo is. De opleiding betaal je in Euro = schuld in euro's. Je baan (goede kans op dat je Ponden gaat krijgen), moet je dan terugbetalen in Ponden.
Ehhh, doe EPST die opleiding niet grotendeels in de UK (Oxford), en dus in Ponden? Bij betaling in Euro's flink afdingen dus, anders steekt er iemand het koersverschil in zijn zak. Vliegscholen mogen ueberhaupt blij zijn dat er vandaag de dag nog mensen gek genoeg zijn om aan een zelfgefinancierde opleiding te beginnen. :1855:

Op Bloomberg.com staat een video (kan helaas geen directe link plaatsen) onder Editor's Video Picks, "Roubini, O'Neill, Juckes Own Words on Outlook for Pound."
 
1.0895 ........... fijne feestdagen !
[

thanks... overmorgen toch maar ff kerstcadeautjes kopen in saai Nottingham.. Misschien kan ik nog flink afdingen als ik met de sterke Euro betaal ;) ...

Serieus, ik ben echt benieuwd hoe lang het gaat duren tot de UK ook tot de Eurozone gaat behoren.. Als het zo doorgaat kan dat toch niet meer lang duren?? Met de huidige duikvlucht is de pond over 3 mnden minder waard dan de euro!! Is dat dan nog te verkopen aan het volk?? Heeft iemand een idee naar de voor en tegenstanders?? Zijn de tegenstanders niet vooral de gepensioneerden die nog hebben geholpen om Europa te bevrijden van de duitsers? Die Engeland nog hebben meegemaakt als grootmacht en daarom te trots zijn ooit een andere munt te accepteren??

Iemand hier een duidelijk antwoord op??
 
Voor nu buitelen alle hoogwaardigheidsbekleders nog over elkaar heen om te ontkennen dat het Smurfeneiland de Eurozone gaat joinen. Op het moment kan het ook helemaal niet om dezelfde reden dat het Pond vroeger uit het europese systeem van vaste wisselkoersen is gekickt: Groot Brittannië voldoet niet aan de eisen.

Die eisen kunnen wel een beetje vloeibaar worden in de huidige omstandigheden, er zijn andere landen (IJsland, een paar oost-europese landen) die ook sterk behoefte hebben aan een wat stabielere munt. Of de crisis zo diep wordt als daar moet nog worden bezien, maar er is een kans dat de UK is going to "do an Iceland".

Voor de rest denk ik dat de Britten liever hun arm eraf bijten dan de Euro joinen omdat ze dan een deel van de zeggenschap verliezen over monetaire instrumenten als rente en geldvolume. De UK zit dieper in de shit dan het meeste van de rest van Europa, en er heerst een sterke overtuiging dat ze zelf zeggenschap moeten hebben over hoe dat op te lossen. Dit uiteraard los van de sentimentele argumenten die bestaan, hoewel ik denk dat die voor de regering niet meewegen.

De effecten van een zwakke Pond zijn gemengd. Hoewel een lage Pond de export zou moeten bevorderen komt daar in de praktijk weinig van terecht omdat de Britten niet zoveel meer maken. De pijlers onder de britse economie zijn financials, onroerend goed / bouw en retail. Juist dat zijn de gebieden waar het echt k*t gaat nu. De lage rente en Pond zorgen ook voor een enorme kapitaalvlucht naar het buitenland, omdat daar meer rente gehaald kan worden. De 'consumer debt' per hoofd van de bevolking in de UK is het hoogst ter wereld, dus extra geld wordt daarvoor gebruikt en niet uitgegeven. Geldinjecties hebben hierdoor maar een beperkt effect.

Dusss: zolang de britse regering doorgaat met geld in de economie pompen zal de Pond alleen maar verder dalen (kijk maar eens naar de Dollar, die staat ook alweer op 1 Euro 40).


Take care,

SJ
 
1.0895 ........... fijne feestdagen ! :kerst:

Komt zo'n Ariel Atom toch nog binnen bereik :D!

Offtopic@J.I.P: Wat vond je vriendin vd open dag? Was jammergenoeg al weg uit de sim toen de groep langskwam!:radar:
 
Ik citeer even

De pond staat inmiddels op 1,08 EUR

Dat is voor de toekomstige studenten onder ons best interessant indien we in the UK wensen te studeren.

Zo komt de kostprijs van Oxford (66.000 Sterling) neer op pakweg 71.000 euro. Dat lijkt in vergelijking met scholen zoals de KLS relatief weinig.

Natuurlijk moet de bank hier wat aan verdienen en vragen ze extra omwissel kosten :dozey:

Maar zou het slim zijn moest je al over dergelijk bedrag beschikken en die op lange termijn kunt vastzetten, je hard verdiende pleuries om te zetten naar ponden eens de pond een echt dieptepunt kent, om zo weer opleidingskosten uit te sparen ?

mvg
 
Back
Top